Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 12:59   #621
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg stiller meg generelt sterkt tvilende til påstander om at man "jobber flere hundre timer ekstra i året" fra folk som ikke fører daglige timelister. Det gjelder ikke bare lærere, men hvem som helst.

Hvis noen sier til meg at de har ført timeliste over flere år og kommet ut 200 timer i pluss, så regner jeg selvsagt med at det er sant, men om man ikke fører timeoversikt på daglig basis, er det veldig lett å tro at man jobber mye mer enn man egentlig gjør, når man har en vis grad av fleksitid og perioder der det er hektisk.

Jeg tror også det er hensiktsmessig å få avdekket omfanget. Da slipper man kanskje tilspissingen av diskusjonene hver gang også.
-Jeg jobber 300 timer gratis i året!
-Ja, og alle er mellom 9 og 14 på hverdager med elleve uker ferie!
-
-
-Du er ikke noe bedre selv!
-Ikke du heller!

Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:00   #622
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elleve uker ferie! :sukker henført:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:01   #623
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Noe jeg forøvrig faktisk tror man kunne trengt i skoleverket, er noen som følger opp de som er helt nye i gamet litt og hjelper dem litt med hva som er "godt nok". Det tror jeg hadde vært nyttig - ofte trenger nyutdannede det i alle jobber egentlig. Siden lærerjobben kan være litt "ensom" (litt avhengig av teamorganisering), er det lett at helt nye jobber livet av seg i stillhet.

Gammel 04-02-11, 13:07   #624
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

2) Mulig jeg lider litt av "flink pike-syndromet". Men jeg bruker ikke tid på border, altså. Og jeg har alltid vært tidlig ferdig på heldagsprøver.
3) Jeg sier ikke at du eller andre som klarer å balansere og jobbe akkurat årsverket slækker eller ikke gjør sitt beste. Jeg ber deg bare la vær å bygge opp under fordommene om at vi egentlig ikke jobber så mye som vi sier.

Jeg tenker at lærere som sier at de jobber utrolig mye mer enn det de faktisk får betalt for gjennom avspasering selv er med på å bygge opp under en del fordommer mot lærere. Sier ikke at det gjelder deg, men generelt hører jeg ofte lærere hevde dette. Jeg har for øvrig presisert mange ganger i tråden at lærere ikke jobber mindre enn andre, så jeg er ikke med på at jeg bare er med på å bygge opp fordommer.

Men sånn for å prøve å få litt fakta på bordet her, ikke bare synsing: Vi har 5 uker ferie, ikke sant? Da har vi 4 uker igjen som vi avspaserer, ja? Det er disse ukene "folk flest" har problemer med å svelge, går jeg ut fra, i og med at alle jo har fem uker ferie. Hvis vi ganger 38 t (jeg får ikke komma til å virke på kalkulatoren) med fire, lander vi på152. Det vil si at vi får sånn ca 152 timer avspasering. Det er da litt, og det kan stemme noenlunde med det jeg jobber utover normal arbeidstid i løpet av det konsentrete arbeidsåret jeg tross alt har. Jeg skal ikke banne på at jeg aldri har lagt over det- ny jobb, nyutdannet, nye fag, fører alltid til litt ekstra arbeid, men stort sett ligger jeg der jeg skal være.
Med andre ord. Jeg sier ikke at det aldri eksisterer lærere som jobber mer, men jeg synes helt ærlig det er rart om en og samme lærer går år etter år og jobber hundre timer gratis.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:07   #625
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe jeg forøvrig faktisk tror man kunne trengt i skoleverket, er noen som følger opp de som er helt nye i gamet litt og hjelper dem litt med hva som er "godt nok". Det tror jeg hadde vært nyttig - ofte trenger nyutdannede det i alle jobber egentlig. Siden lærerjobben kan være litt "ensom" (litt avhengig av teamorganisering), er det lett at helt nye jobber livet av seg i stillhet.

Akkurat det er en utfordring som gjelder alle typer unge arbeidstakere i alle typer jobber, og jeg for min del er slett ikke sikker på at det er feil at unge arbeidstakere jobber fletta av seg for å lykkes når man er ny i arbeidslivet.

Den der "jobbe bare til det er godt nok", er en luksus som eldre arbeidstakere kan unne seg, nettopp fordi man har opparbeidet seg nok erfaring til å få gode resultater uten å jobbe like hardt og fordi man har opparbeidet seg nok kunnskap til å vite hvor grensen for godt nok. Og måten man fikk denne kunnskapen på, var jo nettopp ved å jobbe som fy for å perfeksjonere seg da man var fersk i arbeidslivet.

Jeg har sluttet å forberede meg hele natten før viktige presentasjoner, men den viktigste grunnen til at jeg kan det, er jo at alle de nettene jeg jobbet for ti år siden har gjort meg så dyktig at jeg ikke trenger det lenger. Jeg føler ikke lenger at jeg trenger å yte 100 % for å gjøre jobben godt nok. 80 % er mer enn bra nok nå, men da skal det legges til at 80 % av innsatsen i dag fremdeles gir et bedre resultat enn 100 % av innsatsen for ti år siden.

Med andre ord: ferske arbeidstakere har jevnt over bare godt av å strekke seg mot perfeksjonisme. Innen rimelighetens grenser, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:11   #626
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det er en utfordring som gjelder alle typer unge arbeidstakere i alle typer jobber, og jeg for min del er slett ikke sikker på at det er feil at unge arbeidstakere jobber fletta av seg for å lykkes når man er ny i arbeidslivet.

Den der "jobbe bare til det er godt nok", er en luksus som eldre arbeidstakere kan unne seg, nettopp fordi man har opparbeidet seg nok erfaring til å få gode resultater uten å jobbe like hardt og fordi man har opparbeidet seg nok kunnskap til å vite hvor grensen for godt nok. Og måten man fikk denne kunnskapen på, var jo nettopp ved å jobbe som fy for å perfeksjonere seg da man var fersk i arbeidslivet.

Jeg har sluttet å forberede meg hele natten før viktige presentasjoner, men den viktigste grunnen til at jeg kan det, er jo at alle de nettene jeg jobbet for ti år siden har gjort meg så dyktig at jeg ikke trenger det lenger. Jeg føler ikke lenger at jeg trenger å yte 100 % for å gjøre jobben godt nok. 80 % er mer enn bra nok nå, men da skal det legges til at 80 % av innsatsen i dag fremdeles gir et bedre resultat enn 100 % av innsatsen for ti år siden.

Med andre ord: ferske arbeidstakere har jevnt over bare godt av å strekke seg mot perfeksjonisme. Innen rimelighetens grenser, så klart.

Kjenner meg igjen, og signerer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:15   #627
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er feil at man står litt ekstra på, men jeg fikk faktisk litt veiledning på dette da jeg selv var ny i arbeidslivet, og jeg tror faktisk ikke at skolen hadde hatt vondt av å tipse nye lærere om at det er lov å være LITT pragmatisk i ny og ne. Det blir nok å gjøre uansett.

Jeg startet selv med en som slet seg ut, gikk rett i bunn, tok alt personlig, ble sykmeldt, kom aldri tilbake i læreryrket. Ingen hjalp henne med å kutte ned. Der mistet skolen en god lærer altså. Og hun gjorde altfor mye, virkelig, og tok alt som ikke gikk maks veldig personlig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:16   #628
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker at lærere som sier at de jobber utrolig mye mer enn det de faktisk får betalt for gjennom avspasering selv er med på å bygge opp under en del fordommer mot lærere. Sier ikke at det gjelder deg, men generelt hører jeg ofte lærere hevde dette. Jeg har for øvrig presisert mange ganger i tråden at lærere ikke jobber mindre enn andre, så jeg er ikke med på at jeg bare er med på å bygge opp fordommer.

Men sånn for å prøve å få litt fakta på bordet her, ikke bare synsing: Vi har 5 uker ferie, ikke sant? Da har vi 4 uker igjen som vi avspaserer, ja? Det er disse ukene "folk flest" har problemer med å svelge, går jeg ut fra, i og med at alle jo har fem uker ferie. Hvis vi ganger 38 t (jeg får ikke komma til å virke på kalkulatoren) med fire, lander vi på152. Det vil si at vi får sånn ca 152 timer avspasering. Det er da litt, og det kan stemme noenlunde med det jeg jobber utover normal arbeidstid i løpet av det konsentrete arbeidsåret jeg tross alt har. Jeg skal ikke banne på at jeg aldri har lagt over det- ny jobb, nyutdannet, nye fag, fører alltid til litt ekstra arbeid, men stort sett ligger jeg der jeg skal være.
Med andre ord. Jeg sier ikke at det aldri eksisterer lærere som jobber mer, men jeg synes helt ærlig det er rart om en og samme lærer går år etter år og jobber hundre timer gratis.

Jeg mener ikke at du bare bygger opp under fordommene, Rine. Men du hadde et utsagn her oppe om at lærere som sier de jobber mer en årsverket sitt enten lyver eller er ineffektive, og det var litt i fordomsgata.

Jeg jobber nok ikke like mye "for mye" hvert år, når jeg tenker meg om. Det kommer veldig an på elevgruppa jeg har, både antall og hvilke elever. Flere elever med IOP utløser jo hverken færre undervisningstimer eller overtidsbetaling, selv om det tar ekstra tid både å skrive IOP'er, rapporter, ha møter med foreldre og hjelpetjeneste, lage tilpassede opplegg osv. Store elevgrupper utløser jo også mer arbeid. Og rolige år på hjemmebane gjør at jeg kan tillate meg selv å jobb ekstra. Jeg ser for med at jeg de neste årene med to store og to i barnehage, vil komme til å ligge nærmere "godt-nok"-linja, og ikke "dille" fullt så mye som jeg egentlig liker.

En annen ting er at jeg mistenker at det finnes flere "dille-lærere" i barneskolen enn lenger opp i skolesystemet.

Gammel 04-02-11, 13:18   #629
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er feil at man står litt ekstra på, men jeg fikk faktisk litt veiledning på dette da jeg selv var ny i arbeidslivet, og jeg tror faktisk ikke at skolen hadde hatt vondt av å tipse nye lærere om at det er lov å være LITT pragmatisk i ny og ne. Det blir nok å gjøre uansett.

Jeg startet selv med en som slet seg ut, gikk rett i bunn, tok alt personlig, ble sykmeldt, kom aldri tilbake i læreryrket. Ingen hjalp henne med å kutte ned. Der mistet skolen en god lærer altså. Og hun gjorde altfor mye, virkelig, og tok alt som ikke gikk maks veldig personlig.

Ja, som sagt. Alt innen rimeligetens grenser, men fortsatt gjelder det at dette ikke er et problem spesielt for læreryrket. Langt de fleste yrkesgrupper har samme utfordringen.

Gammel 04-02-11, 13:19   #630
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dere har da ikke ni uker ferie?

Ungene mine har 190 skoledager. Dette er 38 uker. Lærerne har i tilleg fem planleggingsdager - da er vi oppe i 39 arbeidsuker.

Da er det tretten uker igjen. Minus fem uker ferie så ender vi på åtte uker mer på en lærer. Hvilket igjen gir 300 timer per år. Dermed jobber lærere altså 45 timers uker mot tretten uker ferie/avspasering. Jeg jobber rundt 50 timers uker, men la oss si at jeg jobber 45 timer jeg også sånn for å være sikker på å ikke legge på for mye. Med åtte ekstra uker arbeid så ender jeg da med 360 timer mer arbeid per år.

Jeg klager ikke på lønna jeg altså. Men jeg tror nok ikke timelønna er så hoppende ulik en lærer med fulle tillegg og ansienniteter når alt kommer til alt. Forskjellen er at læreren får mer avspasering i ferier, mens jeg får overtiden utbetalt.

Jeg er veldig, veldig enig. Det er ikke lett å bli erfaren og veldig god uten å gjøre seg sine egne erfaringer. Og dette krever mye arbeid. Jeg tror det er en bra ting.

Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:22   #631
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, som sagt. Alt innen rimeligetens grenser, men fortsatt gjelder det at dette ikke er et problem spesielt for læreryrket. Langt de fleste yrkesgrupper har samme utfordringen.

Selvfølgelig. Men det finnes faktisk noen andre yrkesgrupper der det veiledes rundt dette og antall overtidstimer følges litt opp; type "går dette greit for deg?" og slikt. Mulig dere ikke har opplevd dette, men jeg har. Og jeg synes det er en Fin Ting.

Gammel 04-02-11, 13:27   #632
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nå har du glemt å trekke fra alle de dagene som er fri for oss alle. 1. juledag, 2. juledag, 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, 1. påskedag, Kr. Himmelfart, 1. pinsedag, 1. mai, 17.mai. 2 uker faktisk.

Du mener alle unntatt de av oss som går i beredskap?

Ok. Jeg regna feil.

Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:27   #633
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har du glemt å trekke fra alle de dagene som er fri for oss alle. 1. juledag, 2. juledag, 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, 1. påskedag, Kr. Himmelfart, 1. pinsedag, 1. mai, 17.mai. 2 uker faktisk.

Fri for oss alle, du liksom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:27   #634
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er veldig, veldig enig. Det er ikke lett å bli erfaren og veldig god uten å gjøre seg sine egne erfaringer. Og dette krever mye arbeid. Jeg tror det er en bra ting.

Man kan fint bli veldig god og erfaren uten å jobbe seg helt til bunns. Og jeg har sittet mange hele og halve netter jeg altså, først og fremst i tidligere jobber, så det er ikke det jeg snakker om. Men med bakgrunn fra et studium der man måtte tenke litt på hva som var "godt nok", ser jeg stadig at folk som ikke er vant til noe press av den typen overhode ikke evner å prioritere eller kutte ned. Og det blir man heller ikke særlig god av.

Gammel 04-02-11, 13:30   #635
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man kan fint bli veldig god og erfaren uten å jobbe seg helt til bunns. Og jeg har sittet mange hele og halve netter jeg altså, først og fremst i tidligere jobber, så det er ikke det jeg snakker om. Men med bakgrunn fra et studium der man måtte tenke litt på hva som var "godt nok", ser jeg stadig at folk som ikke er vant til noe press av den typen overhode ikke evner å prioritere eller kutte ned. Og det blir man heller ikke særlig god av.

Nei, men jeg tror man likevel må gjøre seg erfaringen selv. Det er jo ikke snakk om å nekte noen hjelp eller råd, men mer om at man ikke bør ha et program for å hjelpe de ferske ned på passe nivå. Hva som er passe nivå vil jo også variere veldig. En dame jeg kjenner presterer like mye på to timer som vanlige dødelige gjør på en hel dag - hun kan jo fint levere mye mer enn mange andre og da bør hun ikke stoppes i det.

Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:33   #636
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, men jeg tror man likevel må gjøre seg erfaringen selv. Det er jo ikke snakk om å nekte noen hjelp eller råd, men mer om at man ikke bør ha et program for å hjelpe de ferske ned på passe nivå. Hva som er passe nivå vil jo også variere veldig. En dame jeg kjenner presterer like mye på to timer som vanlige dødelige gjør på en hel dag - hun kan jo fint levere mye mer enn mange andre og da bør hun ikke stoppes i det.

Helt enig i det. Jeg tror ikke vi er uenige her altså. Jeg mener heller ikke at læreryrket er hardere enn andre å komme ut i (bare for å presisere det), men jeg tror at organiseringen av jobbhverdagen i litt større grad kan bidra til at man kan jobbe seg helt i bunn. Ikke alle, men enkelte kan det. Ettersom vi mangler dyktige lærere her i dette landet, synes jeg det er synd å miste folk på den måten.

Gammel 04-02-11, 13:35   #637
Slettet bruker
Passiv

Standard

Helt enig i det. Jeg tror ikke vi er uenige her altså. Jeg mener heller ikke at læreryrket er hardere enn andre å komme ut i (bare for å presisere det), men jeg tror at organiseringen av jobbhverdagen i litt større grad kan bidra til at man kan jobbe seg helt i bunn. Ikke alle, men enkelte kan det. Ettersom vi mangler dyktige lærere her i dette landet, synes jeg det er synd å miste folk på den måten.

Det der gjelder jo alle yrker. Jeg har jo sett en del ingeniører sjøsatt opp gjennom årene. Og det ser ut til at det mest effektive er å slenge de nokså hardhendt på havet og se om de flyter. Begynner de å vake altfor mye så sleper vi dem på land før de går under den siste gangen. Men de aller fleste lærer seg å trå vannet ganske fort.

Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:36   #638
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Selvfølgelig. Men det finnes faktisk noen andre yrkesgrupper der det veiledes rundt dette og antall overtidstimer følges litt opp; type "går dette greit for deg?" og slikt. Mulig dere ikke har opplevd dette, men jeg har. Og jeg synes det er en Fin Ting.

Nå vet ikke jeg hvor du hadde din første jobb, men min erfaring er at mange bedrifter i den bransjen som jeg tror du kommer fra opprinnelig, har gode rutiner på akkurat dette. Min erfaring er dog at dette er unntaket heller enn regelen. I store deler av det offentlige, og i svært mange mindre bedrifter, er det heller uvanlig med slik opplæring, og der må man finne ut hvor man trenger å legge lista helt på egen hånd. Noe som jeg altså ikke nødvendigvis ser på som en Dårlig Ting. (Selv om opplæring av nyansatte selvsagt nesten alltid er En God Ting.)

Gammel 04-02-11, 13:37   #639
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg vil tro det er lettere å sette grenser og si at nå får det være bra nok når det er tall og penger det dreier seg om, enn når det er mennesker. Jeg tror gjerne at det kan være vanskeligere å si stopp i yrker som lærer, barnevernsarbeider og sosionom.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:38   #640
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Men jeg vil tro det er lettere å sette grenser og si at nå får det være bra nok når det er tall og penger det dreier seg om, enn når det er mennesker. Jeg tror gjerne at det kan være vanskeligere å si stopp i yrker som lærer, barnevernsarbeider og sosionom.

Njaa. Kanskje, men jeg tror det er mer personavhengig enn bransjeavhengig, jeg for min del.

Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.