Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker familien på ferie pr år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: HVor mye bruker familien på ferie pr år?
0-5000 9 5,49%
5000-10.000 16 9,76%
10.000-20.000 29 17,68%
20.000-30.000 26 15,85%
30.000-40.000 17 10,37%
40.000-50.000 14 8,54%
50.000-60.000 15 9,15%
60.000-70.000 6 3,66%
70.000-80.000 3 1,83%
80.000 + 29 17,68%
Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 13:13   #101
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har noen år prioritert å reise, men over 80 000? Jeg skjønner at folk generelt tjener MYE mer enn oss, altså, for 80 000 er helt utopisk. Vi skal ha to relativt rimelige sommerferier på rad, slik at vi har råd til Florida-tur påska 2012. Mannen og jeg unner oss ei storbyhelg i november hvert år, men siden vi hittil bare har holdt oss til Europa, har det ikke blitt mange tusenlappene.

Jeg tviler sterkt på at vi tjener mer enn dere, men vi bruker mye mer enn 80 000 i året på ferie siden vi har hytte ved sjøen. Det koster mye å ha hytte og for meg blir det helt naturlig å regne det inn i den totalte feriesummen. Vi bor billig og det gjør at vi har råd til det. Jeg må innrømme at jeg noen ganger heller skulle ta de pengene vi bruker på hytta og reise mye til utlandet. Vi reiser til utlandet nå også, men ikke så mye som jeg ønsker.

Gammel 08-02-11, 13:20   #102
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mellom 20.000 - 30.000.

Over 80000 og så mange her inne da... målløs!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:22   #103
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Jeg vil og ha hytte med sjøen!! *misunnelig*

Men om du regner på hva det koster å ha ei hytte (med bare økonomi briller på) så bruker dere nok ganske mange penger på "ferie" dere også....

Nei, det koster ikke spesielt mye, hytta har jeg arvet og jeg deler med søsken og vi trekker noen hundre kroner i måneden til en fast hyttekonto og det holder i massevis til vedlikehold.

Gammel 08-02-11, 13:25   #104
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker mer enn det vi før har trodd. Hehe. Ifjor tok vi oss på tak og regnet sammet virkelig alle utgifter forbundet med ferie. Det ble ganske mye mer enn overnatting, flybilletter og leiebil gitt. Det er liksom alt det andre som drar sånn avgårde. Man handler ofte litt før man drar hjemmefra av stæsj som man trenger til ferien. Nye sandaler, solkremer, reisehåndbøker osv. Og så handles det litt på taxfree, kaffe på flyplass, taxi til og fra o.l. God mat og drikke bruker vi også mye mer penger på når vi er på tur enn hjemme. Regner derfor med det også. Lunsjer på kafe osv. I tillegg handles det ofte litt når vi er på tur. DET BALLER PÅ SEG! Hhhmpf. I tillegg til "hovedferien" så er jeg et par langhelger i Oslo i året. Gratis overnatting, men flyr rundt fra kafe til kafe og treffer gamle venner. Koster det også. Vi er veldig glad i å reise og kunne gjerne gjort det mer enn jeg gjør.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:35   #105
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, det koster ikke spesielt mye, hytta har jeg arvet

Det koster jo noe likevel. Du kunne solgt og brukt pengene til å betale ned boliglån - hvor mye hadde du spart i renter da?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:09   #106
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det koster jo noe likevel. Du kunne solgt og brukt pengene til å betale ned boliglån - hvor mye hadde du spart i renter da?

Jeg skjønner at om man driver et firma så må man tenke sånn altså, hvor verdiene er bundet opp hen og slikt.

Men i dagligdags tale så blir det helt rart å si at hytta koster meg 150 000 i året (som hadde vært renteutgiftreduksjon i året). Jeg tror ikke det er vanlig når man oppgir beløp som i slike tråder, hva bruker du på ferie, hva bruker du på klær, frisør etc å ta med differansen i renteutgifter om man heller hadde brukt pengene på å betale ned på lån.

Gammel 08-02-11, 14:17   #107
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner at om man driver et firma så må man tenke sånn altså, hvor verdiene er bundet opp hen og slikt.

Men i dagligdags tale så blir det helt rart å si at hytta koster meg 150 000 i året (som hadde vært renteutgiftreduksjon i året). Jeg tror ikke det er vanlig når man oppgir beløp som i slike tråder, hva bruker du på ferie, hva bruker du på klær, frisør etc å ta med differansen i renteutgifter om man heller hadde brukt pengene på å betale ned på lån.

Jeg hadde heller ikke regnet det inn som kostnad på ferie.

Jeg regner inn lånet på hytta, forsikring, vann/kloakk, eiendomsskatt, strøm og etterhvert må vi regne inn vedlikehold men da har vi sikkert ikke lån lenger.

Gammel 08-02-11, 14:31   #108
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, selvsagt gjør man ikke det, for da betaler man faktisk penger, og kostnaden er den samme enten man betaler pengene til frisør eller til boliglånsrenter. Du betaler ingen penger, men du har likevel en alternativkostnad.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:53   #109
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

17 % har svart over 80 000. Det er da ikke "folk generelt"?

Ok, minst 17 % av folk på FP tjener tydeligvis mer enn meg.

Ser du at over halvparten av de som har svart bruker mindre enn 40.000 på ferie?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

DET BALLER PÅ SEG!

Ja, det gjør det. Særlig når man ferierer i Norge hvor alt "ekstra" koster ekstra mye. Vår i utgangspunktet "rimelige" sørlandstur et år ble den dyreste ferien vi har hatt, enda vi hadde bare tre netter på hotell og resten gratis hos slekta, superrimelig leiebil, og bare innom én fornøyelsespark. Men alt ekstra, mat på kafé og restaurant, feriegaver og annet ekstra, kom på enormt mye.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:06   #110
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg tviler sterkt på at vi tjener mer enn dere, men vi bruker mye mer enn 80 000 i året på ferie

Vi også. Har helt ordinære inntekter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 18:04   #111
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, minst 17 % av folk på FP tjener tydeligvis mer enn meg.

Det tviler jeg på. Jeg tror vi tjener omtrent likt men vi prioriterer kanskje annerledes?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 18:32   #112
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke bare inntekt som spiller inn vil jeg tro. Lån og andre faste ugifter gjør at enkelte må prioritere annerledes.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 18:39   #113
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Minst mulig.
Må bli minste alternativet på meg

Gammel 08-02-11, 18:42   #114
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Ikke bare inntekt som spiller inn vil jeg tro. Lån og andre faste ugifter gjør at enkelte må prioritere annerledes.

Selvfølgelig.
Og ikke minst: generelt forbruk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 18:44   #115
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg aner faktisk ikke. Ikke mer enn vi fint har råd til, i hvert fall.

Gammel 08-02-11, 19:23   #116
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi havner i den øverste kategorien, men har ikke faste budsjetter til ferie. Vi elsker å reise, og prioriterer det skyhøyt.

Gammel 08-02-11, 21:29   #117
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

40.000-50.000

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.