Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker familien på ferie pr år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: HVor mye bruker familien på ferie pr år?
0-5000 9 5,49%
5000-10.000 16 9,76%
10.000-20.000 29 17,68%
20.000-30.000 26 15,85%
30.000-40.000 17 10,37%
40.000-50.000 14 8,54%
50.000-60.000 15 9,15%
60.000-70.000 6 3,66%
70.000-80.000 3 1,83%
80.000 + 29 17,68%
Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 00:38   #81
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?

Vi har noen år prioritert å reise, men over 80 000? Jeg skjønner at folk generelt tjener MYE mer enn oss, altså, for 80 000 er helt utopisk. Vi skal ha to relativt rimelige sommerferier på rad, slik at vi har råd til Florida-tur påska 2012. Mannen og jeg unner oss ei storbyhelg i november hvert år, men siden vi hittil bare har holdt oss til Europa, har det ikke blitt mange tusenlappene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 00:42   #82
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte 30-40 k i blinde. En sjekk av årets familebudsjett viser at vi reiser for ca 60 k i 2011, vi har nettopp vært i USA og skal ta med en jubilant til Korsika, i tillegg til nordovertur i påsken og sommerferien. Vanligvis ligger vi nok på 45-50 k, det sier i hvert fall regnskap/budsjett for 2009 og 2010. Vi er fem.

Vanlig mat og drikke er ikke med, det ligger i normalt forbruk. I feriebudsjettet regner jeg med reiseutgifter, overnatting, opplevelser og spising/handling utover det normalt forbruk dekker opp for.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 02:33   #83
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

I fjor kom vi på ca 120 000,- ( en mnd i florida, voksentur til Polen, ett par Oslo turer, veninnetur til milano, samt campingferie i Sverige).
Jeg synes det er ille når jeg ser det skrevet nå, og har ingen planer om et slikt år i år!

Gammel 08-02-11, 07:55   #84
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har noen år prioritert å reise, men over 80 000? Jeg skjønner at folk generelt tjener MYE mer enn oss, altså, for 80 000 er helt utopisk.

17 % har svart over 80 000. Det er da ikke "folk generelt"?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:10   #85
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker rundt 30000, kansje litt mer i år da vi har litt flere turer planlagt.
Mannen er ikke helt enig i at det er velbrukte penger. Har et håp om at han får litt blod på tann når han begynner å reise litt mer med jobben.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:39   #86
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer veldig, men i det store og det hele ikke mye fordi vi ikke reiser noe sted der det krever betalt overnatting, med sjeldne unntak.

Gammel 08-02-11, 09:45   #87
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sånn ekstra i forhold til være hjemme, så bruker vi kanskje 10 000 eller noe sånt? Vi er som oftest på hytta vår ved sjøen, det er 8-10 meter fra hytteveggen til badeplass, så det er ikke noe poeng i å dra til badested i Syden.

Jeg vil og ha hytte med sjøen!! *misunnelig*

Men om du regner på hva det koster å ha ei hytte (med bare økonomi briller på) så bruker dere nok ganske mange penger på "ferie" dere også....

-

Her i huset så har min samboer frem til sommeren i fjor vært student i 6 år og siden vi begge er nordfra og bor på østlandet så har vi brukt sommerne nordpå hos familiene...
Så det blir da kostnaden av å kjøre 1600km hver vei.
Hadde forøvrig vært billigere å fly, men det er ikke et alternativ på bygda i nord hvor buss er noe man har hørt om, men aldri sett....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:00   #88
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemte 10-20 000, men har aldri regnet på det. Vi har vært veldig lite på ferie. I de tidligere år hadde vi rett og slett ikke råd.
Og så var det for hektisk da ungene var mindre, og ikke minst koster det jo litt nå som vi er såpass mange.
Første flytur og sydentur for ungene var i fjor, da ble vi delvis sponset av en snill mormor og tante, som betalte for to av barna.
I år blir det heller ingen dyr ferie. Regner med at vi prøver å være mye på stranda og ellers ta noen dagsturer til diverse ting så ungene skal få litt feriefølelse.

Gammel 08-02-11, 10:13   #89
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sånn ekstra i forhold til være hjemme, så bruker vi kanskje 10 000 eller noe sånt? Vi er som oftest på hytta vår ved sjøen, det er 8-10 meter fra hytteveggen til badeplass, så det er ikke noe poeng i å dra til badested i Syden.

Har dere hytte et sted i Norge der det er garantert varmt og fint vær? Jeg drar sydover for varmen sin skyld. Her jeg bor har det ikke vært mye til sommer de siste årene. Og jeg tenker med gru på denne sommeren som skal tilbringes i Norge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:46   #90
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

17 % har svart over 80 000. Det er da ikke "folk generelt"?

Ok, minst 17 % av folk på FP tjener tydeligvis mer enn meg.

Gammel 08-02-11, 11:47   #91
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg er ikke noe sol og varme-menneske, så jeg trenger ikke ferie av den grunn. Jeg skulle ønske jeg kunne legge feriene mine til utenom høysesong, men det er jo kul umulig så lenge man har skolebarn.

Gammel 08-02-11, 11:47   #92
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, minst 17 % av folk på FP tjener tydeligvis mer enn meg.

Det er ikke rart du blir misfornøyd hvis du generelt sett setter likhetstegn mellom "et forholdsvis lite mindretall på FP" og "alle andre i verden enn jeg".

Gammel 08-02-11, 11:55   #93
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ikke rart du blir misfornøyd hvis du generelt sett setter likhetstegn mellom "et forholdsvis lite mindretall på FP" og "alle andre i verden enn jeg".

Jah? Er det noe galt i det, da?

Gammel 08-02-11, 11:59   #94
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah? Er det noe galt i det, da?

Neida, det er helt fint hvis man liker å være misfornøyd.

Gammel 08-02-11, 12:02   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hva vi bruker på ferie vært år, og gidder ikke regne det ut heller. Feriene våre de siste årene har vært litt hummer og kanari. For meg er ikke sol & bad viktig, jeg vil heller ha gode kulturopplevelser og mulighet til å slappe av med familien. Jeg foretrekker riktignok at det er litt varmere enn her og er ikke begeistret for Norgesferier, men basseng, all inclusive og svette strender tjokka med turister gir meg neller. Jeg vil heller noen uker til New York, Berlin eller Tokyo framfor Syden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:02   #96
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Neida, det er helt fint hvis man liker å være misfornøyd.

Fornøydhet er oppskrytt. Mpfh!

Gammel 08-02-11, 12:05   #97
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornøydhet er oppskrytt. Mpfh!

...sier damen som de siste årene har vært i Japan, England og planlegger tur til Florida. Jeg syns ikke en millimeter synd på deg, kjenner jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:08   #98
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

...sier damen som de siste årene har vært i Japan, England og planlegger tur til Florida. Jeg syns ikke en millimeter synd på deg, kjenner jeg.

Men jeg VIL jeg til New York, Florida og Las Vegas. Helst i dag!

Gammel 08-02-11, 12:25   #99
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forbauser meg at du er så eventyrlysten, Divine - vi som pleier å være så like!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:34   #100
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det forbauser meg at du er så eventyrlysten, Divine - vi som pleier å være så like!

Ut og bort har alltid vært veldig viktig for meg. Siden det var null mulighet for det da jeg var barn.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Planlegging og sparing er da halve moroa Divine!

Nei, det er det ikke! Jeg liker ikke engang å planlegge turer. Jeg vil bare reise. Jeg er så ubestemmelig av meg at jeg blir bare stressa av planlegging.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.