Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 15:55   #21
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?

Lave damer er sexy. O yeah.

Gammel 08-02-11, 15:57   #22
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er 1.50, og folk elsker å si: Neimen, jeg trodde JEG var lav, men duuu!! Ååhåhåhååå! Min venninne sin søster elsker å stille meg opp ved siden av samboeren hennes på 2 m og le, fordi vi er så nusselige. Man kan trygt si at det er bra at jeg har selvironi

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:58   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, tro meg: hvis du blir bredere så oppfattes du som lavere.

Men siden jeg er rett over 1.60, og du er rett under og alltid går i høye sko, så fremstår du som høyere enn meg som 95% av tiden går i lave sko. Jeg er lavere enn de fleste vi kjenner, og jeg får høre at jeg er på høyde med barna deres, men jeg bryr meg virkelig ikke.

Gammel 08-02-11, 18:00   #24
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Lave damer er sexy. O yeah.

En mann etter mitt hjerte.

Gammel 08-02-11, 18:17   #25
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gikk kun i høye sko før,men har slutta med det. Går rett som det er i støvletter. Men i dag var det Viking Gore-texsko.Latt praktisk må jeg være da jeg går på tur med minste.

Gammel 08-02-11, 18:24   #26
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg er riktignok 1,61, men jeg VIL svare på dette.

Inntil jeg ble gravid med storebror, gikk jeg alltid, absolutt alltid, med høye hæler. Men etter at jeg måtte gi opp hælene fordi de ga meg kynnere og fikk smaken på komfortable sko, har jeg blitt mindre konsekvent. Jeg har som regel hæler i profesjonelle sammenhenger og alltid når jeg vil pynte meg. Men overrasker meg selv med å tusle rundt i flip-flopper daglig som alle andre her nede i tropene (her er jeg riktignok ikke spesielt lav, faktisk så normal og upåfallende at jeg er glad jeg ikke har mer gjennomsnittlig skandinavisk lengde).

Jeg er helt ferdig med å være lei meg for at jeg ikke er høyere, og trenger ikke hæler for å føle meg likeverdig høyere mennesker. Men synes fortsatt at fotballeggene tar seg bedre ut når jeg jukser på dem litt ekstra lengde.

Gammel 08-02-11, 18:35   #27
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg digger å være lav og kunne ikke tenke meg å være en centimeter høyere.
Går alltid i flate sko. Og blir litt misunnelig på damer som er enda lavere enn meg, da føler jeg meg som en dundre. (- fordi det er så uhyre sjelden jeg møter på voksne som er lavere).

Det eneste irriterende er at jeg ikke når opp i kjøkkenskapene.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 19:13   #28
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er 1.59 og går som regel med støvletter med høye hæler på jobben (6-7 cm), men ute bruker jeg vintersko som har lav hæl. Jeg har korte bein og trives best med sko med hæler, for da ser jeg litt mer velproposjonert ut. Det er sjelden jeg får kommentarer p.g.a. høyden, heldigvis.
Men her om dagen sa avdelingslederen at jeg burde ha arbeidsrom nærmere personalrommet siden jeg hadde så korte bein og måtte ta så mange skritt for å forflytte meg.

Gammel 08-02-11, 19:21   #29
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

På vinteren går jeg helst i støvletter med hæl, litt varierende hælhøyde, har nok alt fra ca 2-10 cm. Det har litt med store vinterjakker etc som gjør at man "drukner" litt som liten og da er det greit å ha noen cm på skoene.
Men om sommeren bruker jeg mye flate sandaler uten hæl, kommer litt an på hva jeg skal.

Det er fiiiiint å være liten og nett.

Samme her. Man trenger komme litt opp med store jakker på.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 19:26   #30
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Og jeg blir trist når jeg leser og hører om damer som har så liten selvtillit at de tar til seg det eventuelle tullinger sier om dem. Forbanna kroppshysteriet i våre dager... Hvordan skal vi lære våre døtre å være tilfreds med egen kropp, om ikke vi selv er det? Jeg ser det på facebook, trettenåringer som legger ut poseringsbilder og kommenterer hverandre hele tida, "du er sååå fin", osv. Hva gjør dette med folk?
Og så leste jeg en tråd på et annet forum med spørsmålet "har typen din sett deg uten sminke, og hva sa han da han så deg?". WTF for å si det på kortspråk!

For min del har det ingenting med selvtillitt å gjøre. Jeg har veldig god selvtillit! Det har bare med hva jeg føler meg vell i, ikke noe annet.

Gammel 08-02-11, 19:29   #31
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg er ca 1,58 og bruker helst lave sko, max 2-3 cm hæler. Dette pga et dårlig kne. Føler meg ikke spesielt liten av den grunn, kanskje fordi jeg er omgitt av folk på min egen størrelse? :finnmarking:

Gammel 08-02-11, 19:48   #32
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Jeg er ca 1.59 men lyver på meg at jeg er 1.60

Samme her.

Orker ikke vonde bein, så derfor bruker jeg kun lave sko.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 19:50   #33
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

For min del har det ingenting med selvtillitt å gjøre. Jeg har veldig god selvtillit! Det har bare med hva jeg føler meg vell i, ikke noe annet.

Men er selvtillit og det å føle seg vel så forskjellige ting, da? For meg handler det mye om det samme.

Gammel 08-02-11, 19:58   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er 1.59 og sikkert akkurat for høy til å svare i denne tråden.
Men jeg svarer likevel. Høyden min er noe jeg virkelig virkelig aldri har hatt komplekser for, selv ikke da jeg hadde venner på nesten 2 meter. Det føles faktisk helt utenkelig. Og jeg merker heller ikke at andre er lavere enn meg, med mindre de er nede i 140-150. Og jeg synes lave sko er fint på lave folk, akkurat som jeg synes høye hæler også er fint på høye damer.

Så ja, jeg går i lave sko når jeg føler for å gå i ballerinasko eller sneakers. Eller vinterstøvler.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:03   #35
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Men er selvtillit og det å føle seg vel så forskjellige ting, da? For meg handler det mye om det samme.

For meg er det to vidt forskjellig ting. Jeg føler meg ikke vel hvis jeg skulle tatt på joggebukse på jobb, men det har ingenting med selvtiliten min å gjøre. Jeg TRIVES med litt hæl på sko, det er ikke verre enn det.

Gammel 08-02-11, 20:11   #36
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

For meg er det to vidt forskjellig ting. Jeg føler meg ikke vel hvis jeg skulle tatt på joggebukse på jobb, men det har ingenting med selvtiliten min å gjøre. Jeg TRIVES med litt hæl på sko, det er ikke verre enn det.

Ok, jeg har det sånn at jeg må føle meg noen lunde vel for å ha selvsikkerheten på topp i de fleste situasjoner. Men "trives" og "føler meg vel" henger da virkelig sammen med andre følelser, behov og ønsker for alle mennesker? Du får det nærmest til å høres ut som om hva du trives med er helt vilkårlig og tatt ut av lufta, men det er det jo ikke. Klart det er i slekt med egne og andres idealer og forventninger.

Gammel 08-02-11, 20:34   #37
Nå også i farger

Standard

For meg har selvtillit med troen på meg selv å gjøre, og jeg har virkelig ikke mindre tro på meg selv om jeg går med lave sko?! Eller joggebukse for den sakens skyld. Men om jg velger joggebukse eller en pen jeans avgjør hvor fin jeg føler meg. Jeg føler meg finere i pen jeans, dermed føler jeg meg mer vel. Men det berører virkelig fortsatt ikke selvtiliten min.

Gammel 08-02-11, 20:36   #38
Nå også i farger

Standard

Det du snakker om Karima, mener jeg har mer med selvfølelse å gjøre.

Gammel 08-02-11, 20:46   #39
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg har alltid trodd jeg var 1.60, men siste måling viste faktisk 1.57.
Jeg går oftest i lave hæler, fordi jeg synes det er mest komfortabelt. Høye hæler bruker jeg kun om jeg føler jeg må, feks til kjole/skjørt i selskap.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 20:46   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 157-ish, og jeg sluttet å gå med annet enn flate sko da jeg ble voksen nok til å innse at det ikke er verdt å være sengeliggende i flere dager bare for å få gå med fine sko.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.