|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Ja, da mener jeg ikke dere som ER 1.60, men 1.50-1.58 cm rundt regnet.
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?På vinteren går jeg helst i støvletter med hæl, litt varierende hælhøyde, har nok alt fra ca 2-10 cm. Det har litt med store vinterjakker etc som gjør at man "drukner" litt som liten og da er det greit å ha noen cm på skoene.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?
Jeg tillater meg å svare selv om jeg er 1,60 (eller rettere sagt 159,5 ved siste måling), ettersom jeg hele livet har fått høre hvor utrolig lav jeg er.
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?(skriver i parantes fordi jeg er i motsatt ende av skalaen.....jeg er høy jeg, men bruker høye hæler likevel. Da blir jeg høyere enn de fleste menn, og langt høyere enn min mann. Kan jeg bruke høye hæler, så kan vel du bruke lave? )
|
|
|
#5 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Vel, jeg forbeholder meg retten til å gå i lave sko selv om jeg er bare 154 cm. Jeg liker ikke å gå i sko med høye hæler til vanlig. Jeg kan godt gjøre det til pent, men ellers blir det stort sett lav hæl.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg synes egentlig ikke lengden spiller noen rolle for om man passer best i høye eller lave sko.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Det er første gang jeg har blitt utelatt fra en tråd fordi jeg er for høy! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Ja selvsagt går jeg i helt flate sko, og selvsagt er det pent! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg tror at for min del har det mye med selvtillit å gjøre. Selvtilliten min er på mange områder veldig dårlig, og med helt flate sko føler jeg meg enda mindre og dummere og særere og gråere enn ellers. Synd, men sant. (Det er likevel ikke så ille at jeg orker å stavre meg bortover på stiletthæler, da.
|
|
|
|
#10 |
|
X First Lady
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er ca 1.59 men lyver på meg at jeg er 1.60, og har alltid gått mye i lave og små sko bortsett fra da jeg jobbet i reiselivet. Kommer jo an på anledningen. Beina mine er ikke korte tross lav høyde så jeg føler meg slett ikke "rar" med lave sko. Før var jeg lita og nett ble det sagt men nå er jeg bare lita Sist redigert av Michelle : 08-02-11 kl 15:45. Årsak: glemte noe samt feil. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er rart det der med selvtillit. Jeg er omtrent skyldig når det gjelder selvtillit, men akkurat høyden (eller mangelen på høyde rettere sagt) har faktisk aldri plaget meg. Alt det andre ved meg derimot.
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Jeg tror du har rett. Jeg har kanskje en utrolig evne til å la eventuelle kommentarer skrelle av, for jeg kan ikke huske at noe har festet seg. Selv om jeg har noen kilo for mye (lita og halvrund), så er det ingen som går rundt og misliker meg av den grunn. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 155, går i sko som passer vær, ærend, lengde, terreng. Dvs. jeg bruker lave og høye om hverandre. Jeg får sjeldent høre jeg er liten. Av og til forteller jeg hvor høy jeg er og kan få gispende svar fra kvinner på 160-165: "Jøss, jeg trodde du var høyere enn meg". Det kan jo bety at egoet mitt er enormt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Og jeg blir trist når jeg leser og hører om damer som har så liten selvtillit at de tar til seg det eventuelle tullinger sier om dem. Forbanna kroppshysteriet i våre dager... Hvordan skal vi lære våre døtre å være tilfreds med egen kropp, om ikke vi selv er det? Jeg ser det på facebook, trettenåringer som legger ut poseringsbilder og kommenterer hverandre hele tida, "du er sååå fin", osv. Hva gjør dette med folk? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#16 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Ja, det gjør jeg. Jeg går med sko etter antrekk og etter hva jeg skal gjøre.
|
|
|
#17 |
|
På vei
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg tillater meg å svare selv om jeg er for høy. Men jeg må avrunde oppover for å kalle meg 1,60 altså. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Huff det er synd hvordan jenter herjer med sitt eget selvbilde. Hun som er liten og nett i alles øyne er kort og ubetydelig i egne øyne. Hun som er lang og flott ser på seg selv som alt for høy og krummer ryggen for å nærme seg snittet. Mens de som er gjennomsnitlige sammenligner seg garantert med hun lille og nette eller hun lange og flotte og konkluderer med at hun er kraftig og uformelig med svær rompe.
|
|
|
#20 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Hvis jeg blir litt bredere, så kanskje jeg oppfattes som høyere? Jeg er helt normal i bredde. Bruker str. 36 både i sko og klær. Jeg føler igrunnen ikke at jeg er så SABLA lita, men andre synes tydeligvis det..
|
![]() |
|
|