Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 13:58   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?

Ja, da mener jeg ikke dere som ER 1.60, men 1.50-1.58 cm rundt regnet.

Jeg er rundt 1.57 og får stadig kommentert hvor lita og "nett" jeg er. Eller beint ut LAV. Jeg går ALDRI med sko lavere enn fire cm hel på. Men jeg klarer aldri å gå med hel over 6 cm særlig langt heller.

Jeg er drittlei av å bli karakterisert som KJEMPElav, og det er nesten som jeg burde ta en beinforlengingstransplantasjon. Selvtilliten er ikke ødelagt altså, men bare drittlei. Her om dagen var det en mann som trodde jeg var et barn, men det var vel pga klesstil den dagen og da. Og jeg blir ennå spurt om bevis i en alder av .... 38 år.

Hadde jeg kuttet 4 cm hæl, hadde vel folk sagt mer også er min tanke bak det hele.

Så spørsmålet mitt er; går du i helt flate sko? Og synes dette er pent?

Gammel 08-02-11, 14:06   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?

På vinteren går jeg helst i støvletter med hæl, litt varierende hælhøyde, har nok alt fra ca 2-10 cm. Det har litt med store vinterjakker etc som gjør at man "drukner" litt som liten og da er det greit å ha noen cm på skoene.
Men om sommeren bruker jeg mye flate sandaler uten hæl, kommer litt an på hva jeg skal.
Det er fiiiiint å være liten og nett.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:14   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ja, da mener jeg ikke dere som ER 1.60, men 1.50-1.58 cm rundt regnet.

Jeg tillater meg å svare selv om jeg er 1,60 (eller rettere sagt 159,5 ved siste måling), ettersom jeg hele livet har fått høre hvor utrolig lav jeg er.

Nå om vinteren går jeg en del i flate sko fordi det er mer bekvemt og trygt på snø og is. Jeg har ett par helt flate støvletter og noen som har 2-3 cm hæl/såle. Om sommeren bruker jeg sjelden sko med mindre enn 3-4 cm hæl. Det er litt fordi jeg synes jeg blir så lav og litt fordi det er mer behagelig å ha litt oppbygde sko. Ordentlig høye hæler på 7-10 cm bruker jeg nesten bare til pent, da det blir mye trasking i hverdagen. Unntaket er Fly London-kilehælskoene.

Jeg hadde ett par paddeflate sko, og dem solgte jeg her inne. De var for flate for beina mine.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:24   #4
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

(skriver i parantes fordi jeg er i motsatt ende av skalaen.....jeg er høy jeg, men bruker høye hæler likevel. Da blir jeg høyere enn de fleste menn, og langt høyere enn min mann. Kan jeg bruke høye hæler, så kan vel du bruke lave? )

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:28   #5
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Vel, jeg forbeholder meg retten til å gå i lave sko selv om jeg er bare 154 cm. Jeg liker ikke å gå i sko med høye hæler til vanlig. Jeg kan godt gjøre det til pent, men ellers blir det stort sett lav hæl.

Gammel 08-02-11, 14:33   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig ikke lengden spiller noen rolle for om man passer best i høye eller lave sko.

Gammel 08-02-11, 14:36   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det er første gang jeg har blitt utelatt fra en tråd fordi jeg er for høy!

"Bill.mrk. 161,5"

Jeg går med høye og lave sko alt etter humør.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:36   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Så spørsmålet mitt er; går du i helt flate sko? Og synes dette er pent?

Ja selvsagt går jeg i helt flate sko, og selvsagt er det pent!

Jeg har vært lita hele livet, og kan ikke huske at folk har kommentert det. Eller jo, det har de kanskje, men er det noe å bry seg om da? Folk som har behov for å si slikt til andre, har kanskje noen problemer de, og ikke jeg. Pleier jeg å tenke.

Heller flate sko og pene føtter, enn slike rare sammenklemte kuletær og hva annet høye hæler fører med seg. For ikke å snakke om at de færreste går pent på høye hæler. Det er ikke pent å se jåledamer som stavrer seg avgårde uten bakkekontakt.

Haha, nå var jeg drøy og jeg vet det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:40   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at for min del har det mye med selvtillit å gjøre. Selvtilliten min er på mange områder veldig dårlig, og med helt flate sko føler jeg meg enda mindre og dummere og særere og gråere enn ellers. Synd, men sant. (Det er likevel ikke så ille at jeg orker å stavre meg bortover på stiletthæler, da. Noen ganger når jeg har hatt ekstra høye sko på meg, har jeg for øvrig fått enda flere kommentarer enn ellers - av typen "prøver du å bli høy, nå, hø-hø?" Iblant har jeg tenkt at jeg skulle ønske jeg bodde i et annet land hvor jeg kunne føle meg litt mer vanlig høydemessig.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:52   #10
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ca 1.59 men lyver på meg at jeg er 1.60, og har alltid gått mye i lave og små sko bortsett fra da jeg jobbet i reiselivet. Kommer jo an på anledningen. Beina mine er ikke korte tross lav høyde så jeg føler meg slett ikke "rar" med lave sko. Før var jeg lita og nett ble det sagt men nå er jeg bare lita og blitt en smule rund kan man si
Har sjelden fått kommentarer på høyden min og jeg synes da det er flere på min høyde. Har kun et par ganger ønsket at jeg kunne vært litt høyere og det var da jeg søkte på jobb oppe i lufta (Gikk faktisk greit) samt på en utendørs konsert hvor jeg ikke så noenting.

Sist redigert av Michelle : 08-02-11 kl 15:45. Årsak: glemte noe samt feil.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:55   #11
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tror at for min del har det mye med selvtillit å gjøre. Selvtilliten min er på mange områder veldig dårlig, og med helt flate sko føler jeg meg enda mindre og dummere og særere og gråere enn ellers. Synd, men sant. (Det er likevel ikke så ille at jeg orker å stavre meg bortover på stiletthæler, da. Noen ganger når jeg har hatt ekstra høye sko på meg, har jeg for øvrig fått enda flere kommentarer enn ellers - av typen "prøver du å bli høy, nå, hø-hø?" Iblant har jeg tenkt at jeg skulle ønske jeg bodde i et annet land hvor jeg kunne føle meg litt mer vanlig høydemessig.)

Det er rart det der med selvtillit. Jeg er omtrent skyldig når det gjelder selvtillit, men akkurat høyden (eller mangelen på høyde rettere sagt) har faktisk aldri plaget meg. Alt det andre ved meg derimot.

Gammel 08-02-11, 14:55   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tror at for min del har det mye med selvtillit å gjøre.

Jeg tror du har rett. Jeg har kanskje en utrolig evne til å la eventuelle kommentarer skrelle av, for jeg kan ikke huske at noe har festet seg. Selv om jeg har noen kilo for mye (lita og halvrund), så er det ingen som går rundt og misliker meg av den grunn.

Tror jeg.

Gammel 08-02-11, 14:58   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 155, går i sko som passer vær, ærend, lengde, terreng. Dvs. jeg bruker lave og høye om hverandre. Jeg får sjeldent høre jeg er liten. Av og til forteller jeg hvor høy jeg er og kan få gispende svar fra kvinner på 160-165: "Jøss, jeg trodde du var høyere enn meg". Det kan jo bety at egoet mitt er enormt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 14:59   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Og jeg blir trist når jeg leser og hører om damer som har så liten selvtillit at de tar til seg det eventuelle tullinger sier om dem. Forbanna kroppshysteriet i våre dager... Hvordan skal vi lære våre døtre å være tilfreds med egen kropp, om ikke vi selv er det? Jeg ser det på facebook, trettenåringer som legger ut poseringsbilder og kommenterer hverandre hele tida, "du er sååå fin", osv. Hva gjør dette med folk?
Og så leste jeg en tråd på et annet forum med spørsmålet "har typen din sett deg uten sminke, og hva sa han da han så deg?". WTF for å si det på kortspråk!

Gammel 08-02-11, 15:07   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

"Bill.mrk. 161,5"

Screenshot!

Gammel 08-02-11, 15:16   #16
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Ja, det gjør jeg. Jeg går med sko etter antrekk og etter hva jeg skal gjøre.

Gammel 08-02-11, 15:24   #17
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tillater meg å svare selv om jeg er for høy. Men jeg må avrunde oppover for å kalle meg 1,60 altså.

Jeg bruker høy eller lav sko alt etter antrekk, dagsform, avstand, tempo og føreforhold.

Jeg tenker aldri over at jeg er lav, og får aldri kommentarer om det heller. Jeg oppfatter meg selv som høyere enn jeg er, jeg har f.eks. flere ganger erfart at jeg bedømmer noen til å være lave, for så å oppdage at de er høyere enn meg. På videregående var de to bestevennene mine begge over 1,80, og jeg tenkte aldri på at jeg var veldig mye lavere enn dem. Jeg fikk nesten sjokk da jeg så et bilde av oss sammen. Hvem var den lille der, liksom.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:32   #18
Lisbeth
Aktiv

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Lisbeth er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

"Bill.mrk. 161,5"

Jeg også! Plutselig følte jeg meg så høy!

Lisbeth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:34   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff det er synd hvordan jenter herjer med sitt eget selvbilde. Hun som er liten og nett i alles øyne er kort og ubetydelig i egne øyne. Hun som er lang og flott ser på seg selv som alt for høy og krummer ryggen for å nærme seg snittet. Mens de som er gjennomsnitlige sammenligner seg garantert med hun lille og nette eller hun lange og flotte og konkluderer med at hun er kraftig og uformelig med svær rompe.

Gammel 08-02-11, 15:48   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg blir litt bredere, så kanskje jeg oppfattes som høyere? Jeg er helt normal i bredde. Bruker str. 36 både i sko og klær. Jeg føler igrunnen ikke at jeg er så SABLA lita, men andre synes tydeligvis det..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.