|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#441 |
|
Rockesøster
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Jeg tror du tar feil her. Unge jenter nå om dagen har gjerne forholdt seg til kreft i nær familie opptil flere ganger, sett nære under behandling og kanskje til og med dødsleier, og påvirkes veldig av dette.
Jepp, det er det |
|
|
|
|
|
#442 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har da holdt meg rimelig langt unna denne tråden? Kan ikke skjønne at jeg trenger noen svar. Ikke konspirerer jeg heller. |
|
|
|
|
|
#443 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Du har vel hatt litt av den samme opplevelsen som da min eldste skulle få MMR-vaksinen i 2001. Kvelden før hun skulle få vaksinen gikk dette berømmelige programmet på TVN hvor det ble slått stort opp at MMR-vaksinen kunne føre til autisme. Jeg følte meg ikke klar til å ta noen avgjørelse i løpet av de neste 12 timene, så jeg valgte å utsette det hele. Etter innhenting av mer informasjon og litt om og men fikk hun vaksinen et år senere. Noen ganger trenger man litt tid til å orientere seg, innhente mer informasjon og vente på ny informasjon, rett og slett. |
|
|
|
|
|
#444 |
|
Ringskrømt
|
Jo, du har nok tenkt litt feil hvis du tror at regelmessig celleprøve har omtrent samme effekt som vaksinen.
|
|
|
#445 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenHer er det veldig mye rart som blir hevdet nå.
|
|
|
#446 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen
|
|
|
|
#447 |
|
Fru Jacobsen
Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen-Og så er det slike som meg som fikk det sparket bak som jeg trengte, og bestemte meg for å bestille time til jentene mine. Først ringte jeg fastlegen. Fastlegen henviste meg til vanlig helsestasjon. Der fikk jeg beskjed om å ringe helsesøster på videregående, som henviste meg tilbake til fastlege. Fastlegen sto på sitt- dette er det helsestasjonen som tar seg av. Helsestasjonen henviste meg da videre til reisevaksinasjonskontoret. Nå ringte de meg, og sa at dette skulle fastlegen ta seg av. |
|
|
|
|
|
#448 |
|
Off the map.
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenHVA!! Ber du meg lese hjernevask fra Totalterroristene????!!
|
|
|
#449 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jepp, min strategi er å gjøre seg best mulig kjent med fienden for deretter å slå til på deres svakeste punkt når de minst venter det.
|
|
|
#450 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenMen Java, gikk diskusjonen på om vaksinen var verdt det for samfunnet eller for enkeltpersoner? Det er jo en ganske stor forskjell (ref diskusjonen om vannkoppvaksinen).
|
|
|
#451 |
|
Tøff
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg var i utgangspunktet usikker på denne vaksinen siden jeg ikke visste stort om den. Det er enda lenge til det blir en aktuell problemstilling her i hjemmet (Bølla ble 2 år nå i januar), men etter å ha lest meg gjennom alt av innlegg og lenker i denne tråden står det klart for meg at som det er nå ville Bølla fått denne vaksinen og det hadde vært en no-brainer for meg. Selvfølgelig må vi stole på ekspertisen, hvem ellers?
|
|
|
#452 |
|
superbruker
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenSer at du har fått et svar, Ulvefar. Ikke har de redigert deg heller. Men nå operer de med andre tall enn tidligere. Nå er det plutselig 9 jenter.
|
|
|
#453 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jo, jeg har faktisk det, men ikke svar godt nok for deg. Flere andre her sier de forstår at foreldre til første kull var skeptske, og det har jeg sagt var vår hovedgrunn for å takke nei/utsette. Jeg føler virkelig ikke jeg trenger forsvare valget vårt noe mer enn det?! Jeg prøver heller ikke dytte min "skepsis" eller hva jeg skal kalle det over på andre, så jeg ønsker egentlig bare bli respektert for det valget vi tok den gangen uten å måtte utdype noe nærmere. Jeg tror det er ganske enkelt å ikke ville forstå det når man selv ikke var en av de som måtte ta avgjørelsen når det stormet som verst. JEG ble i hvert fall veldig usikker av det, og ikke ble jeg spesielt klokere av det den ganger heller følte jeg, DERFOR sa vi nei (med full angrerett). Toget har ikke gått, og kanskje får jentene vaksinen - kanskje ikke. For oss var det verdt og heller betale de mange tusen kronene vaksinen koster, enn å måtte ta avgjørelsen der og da. Det føltes virkelig ikke riktig den gangen å takke ja! |
|
|
|
|
|
#454 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Kan du ikke kontakte kommunen din? Kanskje de kan henvende deg til riktig instans? Mener vaksinen (alle tre dosene) koster ca. 4000,-. |
|
|
|
|
|
#455 |
|
Fru Jacobsen
Re: Sv: Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJo kanskje det er veien å gå....
|
|
|
|
|
|
#456 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg mener å huske at den gikk på nytten for enkeltpersonen. Jeg fulgte med fordi jeg synes debatten var spennende den gang, og merket meg at dette må jeg ta stilling til når den tid kommer. Jeg husker ikke på stående fot hvem som sa hva fordi det var ikke noe jeg trengte å forholde meg til.
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07) Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen. Sist redigert av Java : 10-02-11 kl 12:17. |
|
|
|
|
|
#457 |
|
Ringskrømt
|
Joda, jeg leser igjen og igjen at du var skeptisk og sånn, men ingenting om hvorfor du var skeptisk, som jo er spørsmålet mitt. Var anbefalingene ikke-eksisterende eller uklare da det var aktuelt for din datter?
|
|
|
#458 |
|
© All rights reserved
|
Jeg har begrunnet valget mitt i den andre tråden som jeg lenker til på første side i denne tråden. Jeg er ikke helt bestemt, men heller mer mot nei enn mot ja. Jeg har ennå et år på meg før jeg må ta standpunkt og har også en avtale med helsesøster om at hun kan få utsatt vaksinen et år.
Leger og gynekologer i min bekjetskapskrets har valgt å ikke gi/vente med denne vaksinen. Jeg blir nok også påvirket av "de som vet det" i bekjetskapskretsen.
Jeg har allerede begrunnet meg om du leser lenken til den andre tråden. (Som jeg mener at du svarte i?) |
|
|
|
|
|
#459 |
|
En Som Trener
|
Og jeg gleder meg til du deler denne med oss!
Akkurat her har du meg også!
Å kjære vene, enkelt skal det visst ikke være! Ikke gi opp du!
|
|
|
#460 |
|
Mother of Dragons
|
Men om du mener at man skal være saklig, så må du jo heller spørre: Hvorfor tror du at Venhild kan være en mann? I stedet for å si at det jeg tror er konspirasjonsteori, det er jo verken saklig eller spesielt hyggelig gjort.
|
![]() |
| Emneord |
| folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|