Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Planleggingsdag i bhg?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 21:44   #61
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg?

Trodde ferie for barna var pålagt jeg. Det inntrykket fikk jeg i barnehagen her. Uansett syntes jeg det er veldig viktig at barna får ha litt ferie, det er like viktig for dem som for skolebarn/ungdommer og voksne i jobb.

Her må barna ha to uker sammenhengende ferie ila. sommeren. Syntes også det er HELT greit, skulle bare mangle. Godt å ha ferie sammen med familien.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:52   #62
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trodde ferie for barna var pålagt jeg. Det inntrykket fikk jeg i barnehagen her. Uansett syntes jeg det er veldig viktig at barna får ha litt ferie, det er like viktig for dem som for skolebarn/ungdommer og voksne i jobb.

Her må barna ha to uker sammenhengende ferie ila. sommeren. Syntes også det er HELT greit, skulle bare mangle. Godt å ha ferie sammen med familien.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:57   #63
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg synes det er greit at man kan velge når man vil ha ferie jeg. De færreste lar vel barna gå i barnehagen hver eneste dag den har åpen? Dersom ztjerna måtte ha ferie i fellesferien måtte han hatt en og en uke med hver av oss foreldre. Greit at foreldre som ikke har mulighet til å ta ut ferie i hele fellesferien også kan få ha ferie sammen med hele familien.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:12   #64
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er det vel 4 i året, tror jeg. Men jeg har ikke oversikt over om storesøster og lillebrors barnehager har de samme planleggingsdagene enda. De går begge i kommunal barnehage, men ikke i den samme....

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 17:13   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det også pålagt at de skal ha 3 ukers ferie mellom mai-sept, på lik linje med ferieloven for oss voksne. Bare at vi har 5 uker.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 19:12   #66
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her er det også pålagt at de skal ha 3 ukers ferie mellom mai-sept, på lik linje med ferieloven for oss voksne. Bare at vi har 5 uker.

Ferieloven sier vel at man har krav på 3 uker mellom mai og september, og 4 uker totalt i løpet av året? I tillegg har nå de fleste fått fem ukers ferie i løpet av året, men det er ikke lovpålagt. I vår bedrift kan vi ikke regne med fire uker sammenhengende ferie om sommeren, bare tre. Noen ganger kan vi få fire, men det går på omgang - altså hadde man fire uker i fjor, kan man være sikker på ikke å få det i år...

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 07:37   #67
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Ferieloven sier vel at man har krav på 3 uker mellom mai og september, og 4 uker totalt i løpet av året? I tillegg har nå de fleste fått fem ukers ferie i løpet av året, men det er ikke lovpålagt. I vår bedrift kan vi ikke regne maed fire uker sammenhengende ferie om sommeren, bare tre. Noen ganger kan vi få fire, men det går på omgang - altså hadde man fire uker i fjor, kan man være sikker på ikke å få det i år...

Man har rett på tre uker sammenhengende ja, i følge ferieloven. Men som kommuneansatt blir jeg trukket for fem uker, og må ta det.

Gammel 27-02-07, 13:08   #68
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hos er det vedtektsfestet å ta 2 uker ferie i den ferieperioden som ferieloven sier, men tilsammen skal barna ha 4 uker ferie i løpet av barnehageåret, det står også i vedtektene.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:31   #69
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært uaktuelt for meg å IKKE ta ut Sneipen i ferie sammen med oss, men jeg skulle ønske det hadde vært mer fleksibelt. Jeg har altså samme type barnehage som Polyanna med obligatorisk vinter- og høstferie, stengt samtidig som skolen i julen (sist i 2 uker) og påsken, samt hele juli. Jeg har dermed ingen mulighet til å være hjemme alle dager han ikke kan gå i barnehagen, da må vi enten ta ut ferie hver for oss eller få hjelp av besteforeldre. Samt at det nærmest umuliggjør å ta ut sommerferie på annet tidspunkt enn juli.

Jeg skjønner ikke hva skoleforeldre gjør.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:43   #70
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror vi har verdens beste bhg. Åpent hele sommeren, ingen planleggingsdager, åpent alle "svarte" dager.
Vi MÅ ta minst tre uker ferie med barnet/barna i løpet av sommeren/året.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 13:11   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det hadde vært uaktuelt for meg å IKKE ta ut Sneipen i ferie sammen med oss, men jeg skulle ønske det hadde vært mer fleksibelt. Jeg har altså samme type barnehage som Polyanna med obligatorisk vinter- og høstferie, stengt samtidig som skolen i julen (sist i 2 uker) og påsken, samt hele juli. Jeg har dermed ingen mulighet til å være hjemme alle dager han ikke kan gå i barnehagen, da må vi enten ta ut ferie hver for oss eller få hjelp av besteforeldre. Samt at det nærmest umuliggjør å ta ut sommerferie på annet tidspunkt enn juli.

Jeg skjønner ikke hva skoleforeldre gjør.

Det har liksom alltid ordnet seg, og jeg ser hvor bra disse pausene er for ungene, selv om det blir temmelig hverdagslige ferier. Vi har fått litt hjelp av besteforeldre, litt av våre søsken, flekser litt med jobbing, og mekker det til. Litt permisjoner blir det jo også i blant...

Men det er jo helt umulig med "fastere" jobber, selvsagt.

Gammel 28-02-07, 13:16   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er helt topp for Sneipen å ha vinterferie hos mormor, det er ikke det. Men det hadde vært så mye bedre hvis vi kunne velge når og hvordan! Bare å få flybilletter til Bergen i vinterferien er en dyr og omstendelig affære, og hva hvis det ikke passer?

Tror det blir kommunal barnehage fra neste år, gitt. Hvis vi får plass.

- No. 4 -
Gammel 28-02-07, 13:38   #73
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

barnehagen har fem planleggingsdager, og etter iherdig jobbing har jeg fått dem med på å ta ca halvparten samtidig med skolen og resten til andre tider. Da tilfredstiller man både dem som jobber i barnehage/skolevesen og de som vil ha samtidig som skolen litt, i alle fall.

Planleggingsdag i helgene høres ikke lurt ut. Vår barnehage reiser som regel på besøk til andre barnehager eller får kursing i et tema, og det vil være vanskelig i helgene og synd om de gikk glipp av det.

Vi må ha 3 uker ferie om sommeren, fire til sammens.

Også lurer jeg på om Polyanna betaler for 11 mnd eller færre?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 13:51   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg betaler for 11 mnd i hvert fall. :nesten-Polyanna:

- No. 4 -
Gammel 28-02-07, 13:58   #75
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår barnehage, som er kommunal, har 5 planleggingsdager som følger skolens. De er enten på mandag eller fredag, og det passer meg aldeles utmerket.
Barnehagen vår er også stengt i hele juli, det er mulig at det blir åpnet for å samarbeide med en av de andre barnehagene i nærheten om det blir for mange som ikke vil/kan ha ferie i juli, men foreløpig er det ingenting som tyder på det.

Gammel 28-02-07, 14:08   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler for 11 måneder. Vi betaler også litt mer enn makspris.

Gammel 28-02-07, 19:09   #77
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Når vi ENDELIG får full barneahagedekning (jeg er optimist!) her i landet - så tror jeg mange barnehager må endre sin praksis for å klare å overleve. Spesielt med hensyn til åpningstid - både daglig og mht ferie. For da har vi brukere et valg når det gjelder hvilken barnehage vi vil ha.

Da må også barnehagene lære seg å profilere seg med hva de er gode på - for å klare å få nok barn i barnehagen sin. Tror dette kan bli en stor omveltning for mange.

Gammel 28-02-07, 19:14   #78
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Når vi ENDELIG får full barneahagedekning (jeg er optimist!) her i landet - så tror jeg mange barnehager må endre sin praksis for å klare å overleve. Spesielt med hensyn til åpningstid - både daglig og mht ferie. For da har vi brukere et valg når det gjelder hvilken barnehage vi vil ha.

Da må også barnehagene lære seg å profilere seg med hva de er gode på - for å klare å få nok barn i barnehagen sin. Tror dette kan bli en stor omveltning for mange.

Enig med deg. Og jeg gleder meg!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:03   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Vår barnehage er SUPERPOPULÆR, tross korte åpningstider, lange ferier og høy pris. Den holder en utrolig høy kvalitet, på personale og alt. En av grunnene til at de klarer å tiltrekke seg og holde på - og holde friske! - de flinke folkene de har, er faktisk feriene og åpningstidene.

Gammel 01-03-07, 07:17   #80
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vår barnehage er SUPERPOPULÆR, tross korte åpningstider, lange ferier og høy pris. Den holder en utrolig høy kvalitet, på personale og alt. En av grunnene til at de klarer å tiltrekke seg og holde på - og holde friske! - de flinke folkene de har, er faktisk feriene og åpningstidene.

Men da har de jo masse flott å profilere seg på
Og jeg mener at det faglige er like viktig i profileringen som praktiske ting altså !

Det er derfor jeg tror mange barnehager vil slite litt.. fordi det pga STOR etterspørsel er litt "humbug" rundtomkring nå.. .

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.