|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om muslimer og badingJeg følger dere helt på det med kroppshysteriet. Det er en tragisk utvikling, men dessverre en følge av samfunnsutviklingen med stadig mindre aktivitet i hverdagen og overvekt, samt medienes retusjerte bilder av lettkledde forbilder.
![]() |
#42 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om muslimer og badingJa, det handler om begge deler men angående det med kroppshysteriet. Det er jo ikke overvektige jenter i det hele tatt jeg snakker om. Helt vanlige jenter som pga det forskrudde (press repeat) kvinneidealet som råder i dag. Det er virkelig bare helt sykt. Jenten min er bare 7.5 år og det lille innblikket jeg har fått i dette allerede bare gjør meg så bekymret og trist mtp på hvordan det er å vokse opp for jenter i dag. Og hele tiden måtte forholde seg til dette, om man vil eller ei.
![]() |
#43 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om muslimer og bading
Huff, det høres trist ut. La meg gjøre der klart. Jeg ønsker et mye mindre kroppsfiksert samfunne. Og samtidig samfunn der flest mulig klarer å vise seg uanstrengt i en vaskesituasjon etter å ha bedrevet oppbyggende øving av egen kropp. Det er i mine øyne en forutsetning for å føre videre det flotte, likestilte samfunnet vi lever i i dag
![]() |
#44 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Om muslimer og badingEn avsporing Hyacinth, beklager! Hjertesukk starter/ Det "fine flotte og åpne samfunnet" vårt, jeg gremmes over hvor sykt det har blitt. Slik Lisa forteller fra FAU, identiske historier kommer fra vår nærskole. Der er det vel fem muslimer av 450 elever. De har med andre ord ingenting med dusjnekt i de øverste trinnene som kun består av ikke muslimer, om vi må kategorisere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
anglofil
Herregud emm, jeg får helt gåsehud at det du skriver men du har så rett og du sier det så fint. Hele kjønnsidealet og hvordan jenter skal se ut er så omfattende i dag at det er helt umulig å vite hvor en skal begynne. Det er OVERALT. Det er da virkelig ikke så mange år siden det ble masse bråk av H&M reklamen med noen lettkledde damer som reklamerte for undertøy? Slikt er jo mainstream i dag, på tv og overalt i samfunnet. Disse svære støgge reklamesøylene her i Oslo med disse halvnakene magre damene man ser overalt, store opplyste plakater på busstopp også med halvnakne magre damer, det er overalt i det offentlige rom og i media. Da blir det slik at 6 og 7 åringer også blir opptatt av om de er tjukke eller ikke.
![]() |
#47 |
anglofil
Neida, jeg vet det ikke bare gjelder jenter men det er bare å ta en titt rundt deg så ser du at det er overveldende flertall av halvnakne kvinnekropper i reklame. Se billboards og på tv for eksempel. Ja, det brukes menn med vanskebrett mage men de reklamene i forhold til reklame der kvinner brukes er noe slikt som 6:1 ...
![]() |
#48 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Om muslimer og bading... Og de plakatene fra HM i sin tid, som det ble så mye oppstyr om... Cindy Crawford og Anna Nicole Smith hadde i det minste former og kurver, de var ikke skinnmagre slik modellene er i dag.
![]() |
#49 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om muslimer og badingI denne konteksten her tror jeg dessverre det er slik at koranen har blitt brekkstang og så har det blitt et smutthull som bare har utvida seg.
![]() |
|
|