Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-07, 11:10   #241
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Jeg har ikke lest denne tråden før, men jeg skjønner veldig godt reaksjonen din . Jeg håper virkelig at du får svar du er fornøyd med!

En ting som irriterer meg, er når andre gjør en feil og jeg må ta hele støyten. Sånn synes jeg det er for deg i denne situasjonen. Når man sender barna i barnehagen, er det for at andre skal ta ansvar for dem og passe på dem når en selv er på jobb (eller har andre forpliktelser). Da bør man kunne forvente at de passer på at de ikke skader seg selv, andre eller egne/andres ting. Når barna mine gjør noe de ikke får lov til (som er farlig, skadelig for dem selv, tingene eller andre) sørger jeg for at de holder opp. Det burde barnehagepersonalet også kunne gjøre!

Venter spent på fortsettelsen!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:11   #242
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Flott å høre at du har fått masse hjelp her inne!

Gammel 01-03-07, 11:17   #243
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så flotte folk som er her inne da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 14:16   #244
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Hjelpen her inne fra er jo helt fantastisk!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:18   #245
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Hjelpen her inne fra er jo helt fantastisk!

Jepp. Jeg har jo gitt deg mange gode tips gjennom årene.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 22:36   #246
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Soffers er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er ikke flurete et ord? Den var veldig oppskrapet og nesten hull.

Flurete er et ord ja! Eller 'fluråt' som vi sier på trøndersk. Man kan være 'fluråt på håret' (les: bustete for fint folk ) eller en busk kan være 'fluråt' og trenge en klipp.

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 22:59   #247
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sy?

Svigermor, ja.
Jeg sender bare ungene over gata med ødelagte klær.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 00:24   #248
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Soffers, her.

Flurete er et ord ja! Eller 'fluråt' som vi sier på trøndersk. Man kan være 'fluråt på håret' (les: bustete for fint folk ) eller en busk kan være 'fluråt' og trenge en klipp.

Ja, der kan dere se. Det går fint an å være flurete.

Gammel 02-03-07, 00:37   #249
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jepp. Jeg har jo gitt deg mange gode tips gjennom årene.

Ja, du och jag Patill, du och jag

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 18:00   #250
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg vært i møte med styrer i barnehagen og jeg må si jeg er litt himmelfallen. Jeg fikk klar beskjed om at det aldri ville bli gjort noen forsøk på å hindre barna i fri utfoldelse og lek selvom dette medførte fare for ødelagte klær. Han sa rett ut at de aldri kom til å forsøke å forhindre ungene å skli på underlag som egentlig ikke egner seg for å skli på rompa selvom det med sikkerhet er stor fare for at klærne går i stykker.

Jeg fikk sagt hva jeg mente, men skal jeg slippe å forvente at dresser blir ødelagt så må jeg nok bytte barnehage.

Sist redigert av amor : 02-03-07 kl 20:40.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 18:16   #251
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg antar at du ikke fikk erstattet noe heller?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 18:22   #252
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Utrolig!!!

Så barnas lek og utfoldelse skal komme foran det å lære ungene å bruke sunn fornuft? Når skal de gripe inn da? Kaste stein på biler? Bade i bekker og dammer fordi de har lyst? Klippe av hverandre håret? Legge seg i midt i bilveien når det kommer lastebiler kjørende? (-Jada, har opplevd unger som har gjort det også.) Nei, stakkars barn hvis man skal ødelegge for leken og kreativiteten deres ved å sette grenser og si nei av og til... Dustestyrer!

Jeg synes du bør ta dette opp med foreldrekontakten, hvis du ikke har gjort det ennå. En smule fornuft og respekt for foreldrene og deres økonomi er det vel greit at de viser i barnehagen. Fortsetter de med den holdningen ender man vel opp med at dere ikke kan ha barna ute i det hele tatt, siden de ikke har klær igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 18:30   #253
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg antar at du ikke fikk erstattet noe heller?

Neida. Han sa at han syntes at det var leit at dressene var blitt ødelagte, men at slikt må man bare regne med.

Gammel 02-03-07, 18:31   #254
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Utrolig!!!

Så barnas lek og utfoldelse skal komme foran det å lære ungene å bruke sunn fornuft? Når skal de gripe inn da? Kaste stein på biler? Bade i bekker og dammer fordi de har lyst? Klippe av hverandre håret? Legge seg i midt i bilveien når det kommer lastebiler kjørende? (-Jada, har opplevd unger som har gjort det også.) Nei, stakkars barn hvis man skal ødelegge for leken og kreativiteten deres ved å sette grenser og si nei av og til... Dustestyrer!

Jeg synes du bør ta dette opp med foreldrekontakten, hvis du ikke har gjort det ennå. En smule fornuft og respekt for foreldrene og deres økonomi er det vel greit at de viser i barnehagen. Fortsetter de med den holdningen ender man vel opp med at dere ikke kan ha barna ute i det hele tatt, siden de ikke har klær igjen.

Jeg snakket med foreldrekontakten i forrige uke i påvente av å få tak i styrer og jeg kommer til å snakke med henne igjen. Hun bør informeres om hva som ble sagt i dag.

Gammel 02-03-07, 18:42   #255
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er sjokkert! Det går da virkelig ikke an å ha en slik holdning? I likhet med Kaija lurer jeg også på hvor grensen deres går for når de griper inn. Det er da ikke greit å ødelegge ting når det lett kan unngås?!

Gammel 02-03-07, 19:33   #256
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor kalte han deg egentlig inn til møte da? Hva var hans hensikt med det?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 19:57   #257
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hvorfor kalte han deg egentlig inn til møte da? Hva var hans hensikt med det?

Det kan du spørre om. Det er et godt spørsmål! Jeg sendte han som kjent en epost og på bakgrunn av den kalte han meg inn til møte. Han sa; jeg kommuniserer ikke med foreldre i barnehagen via mail.

Uff. Jeg blir sliten av dette jeg....

Gammel 02-03-07, 20:06   #258
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vet du Amor, nå ble jeg også himmelfallen!! Jeg signerer Kaija.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 20:06   #259
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Det kan du spørre om. Det er et godt spørsmål! Jeg sendte han som kjent en epost og på bakgrunn av den kalte han meg inn til møte. Han sa; jeg kommuniserer ikke med foreldre i barnehagen via mail.

Gosh så provosert jeg blir på dine vegne

Han høres veldig arrogant ut! Jeg ville laget bråk . Prøv å få med de andre foreldrene. Den mannen må jo bare få hjelp til å skjønne noen realiteter.

Gammel 02-03-07, 20:09   #260
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Hva i all verden er galt med å kommunisere pr mail? Jeg kommuniserer til og med per sms med læreren til sønnen min. Selvfølgelig et supplement til telefonkontakt og direkte kontakt, men uansett. Det virker nesten som et "stikk" til deg å si det på den måten. Eller som at man er redd for å ha noe skriftlig. Jeg håper det løser seg på et vis.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.