Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 09:22   #201
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Sy?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:34   #202
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer guniss her

Her har heldigvis dressene holt en sesong og vel så det.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:37   #203
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Skjønner veldig godt frustrasjonen din amor, og syns det er helt riktig at du tar det opp med bhg. Det spørs vel om du får noen erstatning, men de ansatte bør likevel gjøres oppmerksomme på at slik aktivitet som garantert vil gi voldsom slitasje og skader på dyre klær bør unngås så sant det er mulig. I mine øyne har de ansatt helt klart et ansvar her.

Jeg fikk nylig ødelagt en ganske ny Trolldress i bhg, storesøster hadde visst "klatret på gjerdet" eller noe sånt. Diger flenge som resultat. Med tre unger i bhg så skjønner jeg godt at man ønsker å ta vare på de kostbare dressene så langt det er mulig - ihvertfall så sant man ikke driter penger, og det gjør vel de færreste.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:22   #204
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jobber i utebarnehage, og skal si at her slites det. Men det slites på hva jeg ville kalt "normal" måte, og ikke for at personalet står og ser på at barnet ødelegger dressen sin.

Vi sier ifra på første foreldremøte, at det er mer slitasje hos oss enn i andre barnehager, og vi oppfordrer til lek i og oppi trær, de sklir, møkker seg til og koser seg max!!! Men vi står ikke og ser på at de ødelegger sine egne klær.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:55   #205
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Jeg sitter med inntrykket at her var det snakk om "uaktsom bruk", og som personalet var oppmerksom på og ikke stanset.

At klær slites over tid må man forvente, ja, men man skal da også oppdra den kommende generasjonen til å tenke konsekvenser, ta vare på også materielle verdier og ikke bli enda mer "bruk-og-kast for vi har så mye penger likevel" personer som vår tid er noe preget av.
Og der har personalet et ansvar. Ikke bare stoppe lek fordi det er farlig, men også fordi det medfører materiell ødeleggelse og økonomisk tap.

Vi lar da ikke barna tagge på hvite murvegger fordi de skal få utfolde seg kunstnerisk? Og vi bør stoppe barn i lek som ødelegger klær og utstyr, og heller finne på noe annet i stedet.

Om det er 3 dresser til 300 pr stk eller til 1200 pr stk - respekten for verdien skal være der uansett.

Jeg hadde blitt sint, og ville prøvd å finne ut mer om hvordan dette kunne skje, og om dette er noe jeg skal forvente skjer igjen. Om det er en dårlig holdningssak eller et beklagelig engangstilfelle som barnehagen vil gjøre sitt for å unngå skjer igjen.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:31   #206
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sy?

Er ikke det noe man har svigermødre til?
(Min har akkurat byttet glidelås i 2 (TO!!) av storebrors jakker.)

Gammel 23-02-07, 17:49   #207
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

ReimaTec skal da ikke sys i? Jeg bruker klistrelapper. Funker, det.

Hvor kjøper man det, og hvordan fungerer det?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:43   #208
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvor kjøper man det, og hvordan fungerer det?

Kjøpes på sybutikker, og finnes i mange forskjellige farger. Du klipper bare til ønsket fasong og klistrer på. Pass bare på at den må få feste seg skikkelig før dressen tas i bruk, minst ett døgn.

Gammel 23-02-07, 23:55   #209
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk! Da får jeg løpe til nærmeste sybutikk i morgen, så er kanskje dressen reddet!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 00:32   #210
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

ReimaTec skal da ikke sys i?

Hilsen ReimaTec-politiet
Seriøst - klistrelapper o.l funker bra på små hull, men ikke på 20 cm lange flenger. Og det er jo en utedress - ikke en tørrdrakt.

Gammel 26-02-07, 10:47   #211
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk litt enig med bina denne gangen! :shock: :skummelt:

Har riktignok bare skummet gjennom tråden og ikke lest alle nyanser og toner og allverden, men at unger i barnehager utfolder seg max - og på bekostning av klær - synes jeg man får ta med seg i krigen. Slik jeg forstod det hadde barna fått beskjed om å ikke ake der det ikke var snø, men gjort det likevel? Om det var en eller 60 turer vites vel ikke. Og det var utrolig kjipt at ALLE dressene gikk fyken samtidig, og jeg skjønner at HI blir fortvilet og sint. Men de ansatte stod vel ikke og observerte dem en meter fra med armene i kors og nikket "Der kan dere se ja, nå revnet jammen dressen din også!" vel?

Jeg klarer likevel ikke å føle at barnehagens personale skal ha oppsyn både av barnas sikkerhet og sikkerheten til dressene. Det er vel kanskje en ting jeg føler at foreldrene selv må velge å gjøre til en del av oppdragelsen sin om de ønsker? En 4-åring vil vel ikke instinktivt vite at når snøen skrubbes bort og spisse steiner kommer frem under så er det stor risiko for at goretexfibre kan slites i stykker? Skal barnehagepersonalet pålegges å bruke tid og krefter på dette også? Jeg synes at det må være en foreldreoppgave. Og så får barnehagen heller gjøre sitt beste med å forhindre "høl-i-huet" adferd som klipping av klær og liming av parkdresser etc.

Å kreve erstatning synes jeg blir helt overdrevet.

Forøvrig er jeg enig med dem som nevner aldersfaktoren her. Før holdt parkdressene leenge. Nå er det forbruksvare nesten, for storesøster er endelig ikke så pysete lenger og tar igjen det tapte i akebakken, fjellskråningen og på skliene. Ingenting er skummelt lenger og da går det over stokk og stein - bokstavelig talt. Og selv om det er dyre dresser så BLIR de jo slitt med bruk og ikke minst vask selv om det ikke er synlige skader, og da tåler de jo mindre enn når de er helt nye.

Selv må jeg skjerpe meg hardt og ikke bli sur når klær og utstyr blir ødelagte i barnehagen (det blir de jo ukentlig, av alt fra skitt til lim til maling til matflekker og hull), eller å vaske parkdressene annenhver dag fordi de er så ufattelig møkkete og ekle. For det er jo bare sånn som man egentlig må regne med. Mr.Norway er mye flinkere; når barna kommer helmøkkete og fillete hjem fra barnehagen highfiver han dem og skryter av at de jammen må ha hatt det gøy idag! Nå merker jeg forresten at 6-åringen selv begynner å ta vare på klærne sine av eget ønske.

En av de mindre ungene i bhg vår sitter som en prinsesse i sandkassen dag ut og dag in i sin blekrosar reimadress med blekrosa tilbehør og børster av seg sand når hun får det på klærne sine, og hyler når hun blir møkkete og vil at personalet skal vaske bort flekken. Lurer på hvor hun har det fra gitt. En annen mamma bad en regnværsfredag om at personalet måtte passe på at regntøyet ikke ble møkkete når de var ute dagen, for de skulle rett å fjellet etterpå og da ville hun ikke at det skulle være skittent der. Dåne!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 12:02   #212
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns det er stor forskjell på å revne en dress på å klatre på ett gjerdet (noe som er helt greit i min verden) og skli på ett veldig lite egnet sted (ikke greit).

Og etter mange år i barnehage har jeg hørt de mest hårreisende argumenter for det meste!!!

Men at barna kan gjøre noe som HELT SIKKERT ødelegger klær, det er ikke godtatt uansett syns jeg. Da er det min jobb å stoppe det og få barna over i en annen lek, som kan være like morsom. Og det er stort sett bare å si det til barna "dressen blir ødelagt, nå finner vi på noe annet" så skjønner de fleste det.

Barn kan være usedvandlig kreative uten å ødelegge noe.

Sist redigert av turi : 26-02-07 kl 17:39. Årsak: no skriveleif..
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 12:25   #213
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

...........................................
En av de mindre ungene i bhg vår sitter som en prinsesse i sandkassen dag ut og dag in i sin blekrosar reimadress med blekrosa tilbehør og børster av seg sand når hun får det på klærne sine, og hyler når hun blir møkkete og vil at personalet skal vaske bort flekken. Lurer på hvor hun har det fra gitt. En annen mamma bad en regnværsfredag om at personalet måtte passe på at regntøyet ikke ble møkkete når de var ute dagen, for de skulle rett å fjellet etterpå og da ville hun ikke at det skulle være skittent der. Dåne!

Som vikar i barnehagen har jeg truffet noen av disse barna og foreldrene. Jeg synes det er fryktelig trist når en liten jente på snart tre år forteller meg at hun ikke kan grave i sandkassen fordi mamma blir lei seg når den pene dressen blir skitten .
Vi har en dress i barnehagen og opptil flere hjemme, det samme med regntøy. Det betyr at vi alltid har tørt og rent utetøy, men jeg ser at dressene som W bruker nå ikke er gode nok som barnehagedresser til lille E. Han sliter rett og slett tøyet ut!

Tøy blir ødelagt, både i barnehagen og hjemme. Vi har "hytte" i hagen og der er kvister og spiker, på to sier av tomta er det nettinggjerde. det er fort gjort å henge seg fast Sånn er det!
Hadde begge ungene kommet hjem fra barnehagen med ødelagt dresser hadde jeg nok blitt både sint og lei meg, men jeg tror nok at klærne hos oss blir mer slitt i vask og vanlig lek. Jeg synes også det er ergelig når HH-regnbuksa til 389,- flenget opp.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:08   #214
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv må jeg skjerpe meg hardt og ikke bli sur når klær og utstyr blir ødelagte i barnehagen (det blir de jo ukentlig, av alt fra skitt til lim til maling til matflekker og hull), eller å vaske parkdressene annenhver dag fordi de er så ufattelig møkkete og ekle. For det er jo bare sånn som man egentlig må regne med.

Jeg er enig med deg i det, og jeg hadde nok heller ikke reagert spesielt om mitt ene barn hadde kommet hjem fra barnehagen med revnet dress en dag.

Men - hadde jeg hatt tre barn, og det skjedde med alle tre på samme dag så hadde det vært noe annet. Jeg antar at Amor også (?) hadde sett på det med andre øyne om det var ett av barna dette hadde skjedd med. For meg handler dette om et det er TRE på samme dag - da snakker man ikke lenger om normal slitasje som man må regne med.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:14   #215
TBM
Passiv

Standard

Du har nok bare skummet tråden, for det er da ingen her som synes slikt er bra! Alle må regne med at klærne blir skitne i en barnehage.

Men - det er ikke nødvendigvis positiv utfoldelse når man tillater ungene å ake på et slikt sted at klærne blir så ødelagte at de ikke kan repareres!

Turi oppsummerer forskjellen godt - en sunn holdning fra en person som jobber i en barnehage!

Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:16   #216
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En av de mindre ungene i bhg vår sitter som en prinsesse i sandkassen dag ut og dag in i sin blekrosar reimadress med blekrosa tilbehør og børster av seg sand når hun får det på klærne sine, og hyler når hun blir møkkete og vil at personalet skal vaske bort flekken. Lurer på hvor hun har det fra gitt.

Ikke trekk alt for raske konklusjoner da! Snuppa vår var "hysterisk" redd for skitt og lort slik i 1 - 2 års alderen. Ble hun skitten på fingrene satt hun og hylte for å bli vasket. Og vi har en liten videosnutt av henne som 1,5 åring ute i snøen for første gang - der hun sitter å febrilsk børster snø av skoa sine og sier æsj-æsj-æsj... Og sand i sandkassa - fysj og æsj.

Det var slik at det nesten var pinlig å ta henne med på besøk eller i barnehagen for den saks skyld, fordi vi følte at alle tenkte som du - "lurer på hvor hun har det fra gitt". Vi måtte rett og slett lære henne til å grise. Jeg er sikker på vi er de eneste foreldrene som har oppfordret til gris ved middagsbordet....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:35   #217
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også sett små unger som er hysteriske for skitt, både gutter og jenter, der foreldrene er intet annet enn oppgitt. Så enig med anuk; ikke trekk for raske konklusjoner!

Gammel 26-02-07, 13:48   #218
pip
Nybegynner

pip sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
pip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det jeg har sett opp i gjennom årene, og med masse barn på alle kanter, er at unger sliter dresser forskjellig. Noen kan knapt se på en dress før den er i filler. Andre har dresser i et par år, og fremdeles er de like fine og går i arv til nestemann. Det er snodig. Tre dresser ødelagt på en gang høres jo rart ut. Men jeg ville vel først og fremst snakket med avdelingslederen på en (forholdsvis) hyggelig måte, og si at dette opplevde jeg litt rart, spørre om det gjaldt andre barn denne gangen, og høre litt med henne på en forholdsvis hyggelig måte. Si noe om at jeg ble litt satt ut, at det ikke har skjedd før, om det er noe jeg må forvente osv.

pip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:58   #219
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)

Stjerne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guniss
Sy?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Er ikke det noe man har svigermødre til?
(Min har akkurat byttet glidelås i 2 (TO!!) av storebrors jakker.)

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 14:13   #220
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ikke trekk alt for raske konklusjoner da! Snuppa vår var "hysterisk" redd for skitt og lort slik i 1 - 2 års alderen. Ble hun skitten på fingrene satt hun og hylte for å bli vasket. Og vi har en liten videosnutt av henne som 1,5 åring ute i snøen for første gang - der hun sitter å febrilsk børster snø av skoa sine og sier æsj-æsj-æsj... Og sand i sandkassa - fysj og æsj.

Gutten vår er også litt sånn. Særlig kliss på fingrene er uakseptabelt. Og vi har virkelig aldri sagt til ham at han ikke må grise seg til når han leker, så det er ikke oss han har lært det av.

I det første innlegget står det at den barnehageansatte sa at de hadde sagt til barna at de ikke skulle ake der det ikke var snø. De ansatte var altså enige i at det barna gjorde var noe de burde hindres i - de opplevde tydeligvis ikke aktiviteten som alminnelig og uproblematisk og noe man bare skulle la dem drive med. Det var altså ikke snakk om at Amor mente én ting og de ansatte noe annet om akkurat dette - det var bare at de ansatte ikke hadde greid å hindre barna i å gjøre det. (Vi her kjenner jo ikke de faktiske forholdene i barnehagen, eller hva konkret det var barna hadde gjort, så vi kan jo bare uttale oss ut fra det Amor og den ansatte sa.) Da kan jeg skjønne at man blir litt fortvilet. Pluss det at den ansatte lo da hun fortalte det. Jeg ville tro at dersom Amor hadde blitt møtt med en saklig og litt beklagende forklaring, ville hun vært langt mindre misfornøyd med barnehagen (selv om dressene naturligvis ville vært like ødelagt).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.