Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Termometersmokk

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 12:22   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Termometersmokk

Noen som har testet? Virker de?

Gammel 28-02-11, 13:04   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Termometersmokk

Virker gjør de nok. Om de kan stoles på er vel en annen sak.

Personlig stoler jeg kun på rektalmåling.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:10   #3
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tenkte som tillegg til rektalmåling. Altså bare for å sjekke om det er feber eller ikke, så får vi ta rektal måling om smokketempen er litt høy. Vi har nemlig fått oss baby som alltid er varm i pannen/hodet, så dermed sliter jeg litt med å finne ut om hun er ekstra varm eller ikke, og jeg tenker at hun skal få slippe å bli målt rektalt hver gang jeg er usikker ...

Takk for svar Miss N.

Gammel 28-02-11, 13:16   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hva med sånn øre-greie? Jeg har aldri hørt om sånn smokk engang, men hvis du måler i øret slipper du jo å måle rektalt hver gang?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:19   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

har hørt om det, ikke testet. Tenker det sikkert er greit som en pekepinn, men ikke noe mer. Da må man måle rektalt. Det samme gjelder øretermometer.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 14:02   #6
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har aldri målt barna mine rektalt. Vi har en termometerstripe fra Mothercare som vi setter på pannen til barna hvis vi ønsker å sjekke status. Det er uten tvil unøyaktig, men vi ser mer på dagsformen til barna hvis vi lurer på om de skal medisineres. Og når det gjelder deltakelse på skole/barnehage, holder vi dem hjemme hvis den viser "lav feber".

Jeg må føye til at jeg har temmelig friske barn, og skikkelig høy feber har vært sjeldent kost hos oss.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:08   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har en, testet et par ganger, viste det samme som påfølgende rektalmåling. Så vi brukte den som førstesjekk når han var liten, men han likte jo ikke egentlig smokken da, så det var gjerne lettere å måle rektalt...

Gammel 01-03-11, 20:10   #8
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har jeg verken testet eller hørt om. Men hva er galt med helt vanlige øretermometer? Jeg bruker det for å sjekke tempen kjapt og tar i rumpa om det er tvil eller den ser veldig høy ut. Minstemor på 20 mnd insisterer nå på at jeg er nødt til å sjekke begge ørene, det holder ikke med ett Øretermometer er rimelig nøyaktig om man tar det riktig (får det ordentlig inn i øret).

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:19   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi har dette.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:32   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hørt at man skal være veldig nøyaktig med å måle riktig når man bruker øretermometer.
Vi fikk anbefalt en slik termofotograferings-sak da vi skulle kjøpe så vi har det. VELDIG enkelt, selv om jeg alltid tar tempen flere ganger for å være sikker. Når den gir utslag kontrollerer jeg gjerne med en rektalmåling. Disse har vært pinlig nøyaktig like det vi har målt med den termosaken.

Gammel 01-03-11, 20:33   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er det Benzo linker til vi har!

Gammel 01-03-11, 20:40   #12
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg har hørt at man skal være veldig nøyaktig med å måle riktig når man bruker øretermometer.
Vi fikk anbefalt en slik termofotograferings-sak da vi skulle kjøpe så vi har det. VELDIG enkelt, selv om jeg alltid tar tempen flere ganger for å være sikker. Når den gir utslag kontrollerer jeg gjerne med en rektalmåling. Disse har vært pinlig nøyaktig like det vi har målt med den termosaken.

Hvor kjøpte du? Må det kjøpes på nett eller finnes det i butikk?

Gammel 01-03-11, 20:49   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Jeg kjøpte det på apoteket jeg.
Husker ikke hvilken kjede... Mannen mener det er apotek1, men jeg er ikke sikker som sagt.

Gammel 01-03-11, 20:52   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får ikke til øretermometeret, dessverre. Det viser helt loco verdier. Alltid.

Gammel 01-03-11, 20:55   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi får ikke til øretermometeret, dessverre. Det viser helt loco verdier. Alltid.

Samme her. Det kan variere med en hel grad på to påfølgende målinger. Så det sier meg virkelig ingen ting.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:57   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Jo, vi har øretermometer også, men jeg syns det er vanskelig å stille det riktig.

Gammel 01-03-11, 21:20   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Vi har dette.

Det har vi i bhg. og det funker dårlig, kan måle temp på rundt 35-36 gr
og så er den 38-39 rektalt

Enten er det noe galt med vårt, eller så er det bare dårlig.
Tror vi må klage på det, bruker det aldri.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:29   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Det har vi i bhg. og det funker dårlig, kan måle temp på rundt 35-36 gr
og så er den 38-39 rektalt

Enten er det noe galt med vårt, eller så er det bare dårlig.
Tror vi må klage på det, bruker det aldri.

Mannen ble anbefalt dette på apoteket, og jeg var mildt sagt skeptisk. Jeg har tatt mange kontrollmålinger, både på meg selv og barna og det stemmer forbløffende bra.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:40   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det må være forskjeller på øregangene til folk, jeg?

Gammel 01-03-11, 22:32   #20
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Termometersmokk fungerte ikke på mine unger, den var ikke mam/avent.

Får du babyen til å godta den er det greit å bruke som en indikasjon.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.