|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TermometersmokkNoen som har testet? Virker de?
|
|
|
#3 |
|
Sv: TermometersmokkJa, jeg tenkte som tillegg til rektalmåling. Altså bare for å sjekke om det er feber eller ikke, så får vi ta rektal måling om smokketempen er litt høy. Vi har nemlig fått oss baby som alltid er varm i pannen/hodet, så dermed sliter jeg litt med å finne ut om hun er ekstra varm eller ikke, og jeg tenker at hun skal få slippe å bli målt rektalt hver gang jeg er usikker ...
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: TermometersmokkHva med sånn øre-greie? Jeg har aldri hørt om sånn smokk engang, men hvis du måler i øret slipper du jo å måle rektalt hver gang? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Termometersmokkhar hørt om det, ikke testet. Tenker det sikkert er greit som en pekepinn, men ikke noe mer. Da må man måle rektalt. Det samme gjelder øretermometer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TermometersmokkJeg har aldri målt barna mine rektalt. Vi har en termometerstripe fra Mothercare som vi setter på pannen til barna hvis vi ønsker å sjekke status. Det er uten tvil unøyaktig, men vi ser mer på dagsformen til barna hvis vi lurer på om de skal medisineres. Og når det gjelder deltakelse på skole/barnehage, holder vi dem hjemme hvis den viser "lav feber". |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: TermometersmokkVi har en, testet et par ganger, viste det samme som påfølgende rektalmåling. Så vi brukte den som førstesjekk når han var liten, men han likte jo ikke egentlig smokken da, så det var gjerne lettere å måle rektalt...
|
|
|
#8 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TermometersmokkDet har jeg verken testet eller hørt om. Men hva er galt med helt vanlige øretermometer? Jeg bruker det for å sjekke tempen kjapt og tar i rumpa om det er tvil eller den ser veldig høy ut. Minstemor på 20 mnd insisterer nå på at jeg er nødt til å sjekke begge ørene, det holder ikke med ett |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Curlingkone
|
Sv: TermometersmokkJeg har hørt at man skal være veldig nøyaktig med å måle riktig når man bruker øretermometer.
|
|
|
#12 |
|
snur
|
Sv: Termometersmokk
Hvor kjøpte du? Må det kjøpes på nett eller finnes det i butikk?
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: TermometersmokkVi får ikke til øretermometeret, dessverre. Det viser helt loco verdier. Alltid.
|
|
|
#16 |
|
Sv: TermometersmokkJo, vi har øretermometer også, men jeg syns det er vanskelig å stille det riktig.
|
|
|
#17 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Termometersmokk |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Termometersmokk
Mannen ble anbefalt dette på apoteket, og jeg var mildt sagt skeptisk. Jeg har tatt mange kontrollmålinger, både på meg selv og barna og det stemmer forbløffende bra. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: TermometersmokkTermometersmokk fungerte ikke på mine unger, den var ikke mam/avent.
|
![]() |
|
|