|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg og venninnen min planlegger Londontur, eller det vil si, jeg planlegger fordi hun mener det ikke er noe stress med det. Hun har vært på storbyferie en gang tidligere og sier at de da leste litt i guideboka på flyet på vei ned og tok ellers ting litt sånn som de kom.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Vi pleier å legge planer underveis, med rom for å ombestemme seg om vi får lyst til det. Researcher og tenker gjerne litt på hva vi har lyst til å gjøre og om det er spesielle steder vi vil spise, men legger ikke opp timeplan dag for dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg planlegger ikke. Har stort sett noen meninger om steder/severdigheter/restauranter/kultur osv jeg ønsker å få med meg, men har ingen tanker om når eller hvordan, stort sett. Derfor ender vi gjerne med å få med oss brøkdelen av det vi har lyst til, men så oppdager vi mye annet spennende i stedet.
|
|
|
#6 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Planlegger ikke i detalj. Men noterer meg ofte adresser/t-bane stopper for butikker, spisesteder og attraksjoner jeg har lyst til å få med meg. Evnt plotter det inn i Google map før jeg drar.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg planlegger for øvrig mye mer detaljert når jeg reiser med barn. Av en eller annen grunn er de ikke tilfreds med å starte turen med et par timer på en fortauskafé mens man finner ut hva man skal gjøre resten av dagen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Planlegger ikke detaljert, men skriver ned en liste ned alle tingene jeg har lyst til å se og gjøre. Og så forsøker vi å få sett det meste, men ofte er det flere ting på lista enn vi rekker. Så da tenker jeg alltid at jeg har en god anledning til å reise tilbake sieden en gang.... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg stiller godt forberedt, men planlegger ikke dagene i detalj. Jeg har derimot satt meg godt inn i de ulike tilbudene og hva jeg ønsker å få med meg, jeg hater å gå glipp av ting.
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Det kommer litt an på om det er en ny by eller en jeg har vært i mange ganger, og om det er en kort eller lang tur. Men som regel planlegger jeg en del, det er som regel mye jeg vil få med meg. Ikke minst er jeg helt ram til å planlegge restaurantbesøk.
|
|
|
#11 |
|
stressmonster
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?
Ja, man kan kanskje oppleve andre ting, men jeg klarer liksom ikke å tenke at vi sikkert kommer til å snuble over noe gøy. London byr jo også på så mange muligheter og jeg kjenner jeg er litt redd for å gå glipp av noe. Jeg skjønner jo at det er umulig å få med seg alt, men jeg synes det er tryggere å velge bevisst hva vi skal få med oss og hva vi forsaker denne gang.
|
|
|
#12 |
|
stressmonster
Ja, ikke sant! Hvis du har noen gode restauranttips i London så tar jeg gjerne i mot.
|
|
|
#13 |
|
stressmonster
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg ser i hvert fall at det er mange fler som foretrekker innfallsmetoden enn jeg hadde trodd så det må jo ha noe for seg.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Det er omtrent det jeg gjør også.
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Det skal sies at laptop i sekken og trådløst nett på hotellet er påkrevet. Mye av planleggingen skjer "on site".
|
|
|
#17 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Planlegger veldig detaljert, lager handlelister og noterer hvor jeg får kjøpt de |
|
|
|
|
|
#18 |
|
stressmonster
Åååå, en sjelefrende!
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg leser mye, plukker meg ut noe som jeg må ha med meg og noe som jeg ønsker men som ikke er første pri. Sjekker restauranter da det er viktig med god mat for oss på ferie. Er barnet med sjekker jeg ting som passer for henne. Men det er ikke planlagt time for time, bare litt sånn passe |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| ferieplanlegging |
|
|