Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jærstolen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 22:17   #21
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jærstolen

Koster de så mye altså? Oh my god.
Jeg solgte nettopp 4 stykker i butikken min til 75 kr pr stykk.
Second hand da, men...

Gammel 31-03-11, 22:26   #22
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Koster de så mye altså? Oh my god.
Jeg solgte nettopp 4 stykker i butikken min til 75 kr pr stykk.
Second hand da, men...

Da vil jeg tro det var noen som var glade ja.

Så de lå ute på finn til 12-1500 kroner for brukte stoler.

Gammel 31-03-11, 22:27   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Svigermor har Jærstoler med sju spiler i sort. Jeg synes de er vonde å sitte på. Strømebuksedødare helt klart. Men like ille, synes jeg som er sjuskete, er det at "stråene" flasser av på både gulv og klær. Irriterende.

Men de er veldig, veldig fine!

Gammel 31-03-11, 22:34   #24
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

For meg som ikke liker korte skjørt så vil det vel være et lite problem egentlig.

Nei, men jeg regner med at du har besøk i ny og ne? Kanskje til og med noen som kan finne på å stille i korte skjørt?

Gammel 31-03-11, 22:35   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er de brede nok til at man ikke får de fremste bena inn i lårene når man sitter?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:58   #26
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Nei, men jeg regner med at du har besøk i ny og ne? Kanskje til og med noen som kan finne på å stille i korte skjørt?

Joda, men jeg velger nå helst å ta mest hensyn til de som skal bruke møblene hver eneste dag. Man må liksom regne med at det går en tynnstrømpebukse i nye og ne uansett?

Gammel 31-03-11, 23:33   #27
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du sjekka her: www.aksel.no ?
Desse er veldig gode, og vare meir eller mindre evig!

Eller www.slaake.no

Gammel 31-03-11, 23:37   #28
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Vi har to som har overlevd fra min mors barndom. De er utrolig gode å sitte i, og jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen verken av flass eller at ting henger. Det har sikkert sammenheng med at våre er så gamle, men har det ikke noe med kvalitet å gjøre også? Jeg ville ikke tro at den originale jærstolen flasser så mye? Da vil det vel heller ikke hekte så mye?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 00:22   #29
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Vi har to som har overlevd fra min mors barndom. De er utrolig gode å sitte i, og jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen verken av flass eller at ting henger. Det har sikkert sammenheng med at våre er så gamle, men har det ikke noe med kvalitet å gjøre også? Jeg ville ikke tro at den originale jærstolen flasser så mye? Da vil det vel heller ikke hekte så mye?

Hvis du mener originale som i eldre utgaver av stolen er det meget mulig du har rett, men svigermors stoler er originale jærstoler (Aksel), dog er de forholdsvis nyinnkjøpte (5-6 år gamle).

Jeg tror kanskje jeg synes de er ubehagelige fordi man "synker" litt ned i trerammen med sisal(?)setet, og for Enkelte som er litt tykkere, blir det rett og slett litt vondt å sitte på etter en stund

Gammel 01-04-11, 11:40   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller aldri opplevd flassing, men min families stoler vil jeg tro er fra sekstitallet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:43   #31
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg kom over fire slike på Fretex for noen måneder siden til 200 kroner stykket. Men de var dessverre solgt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:58   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått tak i slike til slikk og ingenting. Har brukt dem i flere år og enda ikje drept noen dtrømpebukser. Gode å sitte på synes jeg også st de er.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 23:01   #33
AprilRyan

AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller aldri opplevd at jærstolen flasser. Det finnes jo mange stoler som ligner, men som ikke er den originale jærstolen. En ser ofte på hvordan setet er flettet, om det er en original.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 23:12   #34
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har fått tak i slike til slikk og ingenting. Har brukt dem i flere år og enda ikje drept noen dtrømpebukser. Gode å sitte på synes jeg også st de er.

En slikk og ingenting?
Kanskje jeg må ha meg ut på loppemarkedene i år?
Men det er vel vanskelig å se om det er en aksel fra den fabrikken, eller om det er en etterlikning...

Gammel 01-04-11, 23:42   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har denne fra Living til kr 999,-/stk.
En billigere variant, produsert i Kina. Svigermor har ekte Jærstol, og den er bedre å sitte i. Vi har puter på våre, men den er ikke så god i ryggen. Men liker godt utseendet og prisen, og den passer godt til bordet (se bilde).

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 00:14   #36
AprilRyan

AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

En slikk og ingenting?
Kanskje jeg må ha meg ut på loppemarkedene i år?
Men det er vel vanskelig å se om det er en aksel fra den fabrikken, eller om det er en etterlikning...

Som regel er ikke etterligningen flettet rundt hele rammen på setet, som på bildet av kopien over. Jeg vil tro at de blir litt hardere og flatere i setet.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 08:09   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Et øvet øye ser om den er ekte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.