Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jærstolen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 20:54   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jærstolen

Har forelsket meg litt i denne stolen jeg.

Noen som har erfaringer med den? Og vet sånn ca pris?

Gammel 31-03-11, 20:56   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jærstolen

Om de ikke er fullstendig strøkne i setet (noe de sjelden er etter litt bruk) så er de en stømpebukse-dødare av rang.

Jeg tror du kan finne de billigbillig på loppis eller brukthandel. Hva de koster i butikk aner jeg ikke.

Gammel 31-03-11, 21:00   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Er de?
De er jo så fiiiine!
De finnes med stoppet sete også da.

Gammel 31-03-11, 21:02   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vanlig størrelse, ja? De har jo absolutt særpreg, men jeg synes ikke de er gode å sitte i (dvs, de er gode for rumpa, men spilene gnager i ryggen). Og så irriterer det meg alltid at pinnen under er for høyt plassert til at det er behagelig å hvile foten/føttene på den.

Vet ikke nøyaktig pris, men de er nokså dyre og ligger vel fra ca kr 1400,- og opp mot 2000,- for de med 4 spiler (alt etter hvilken behandling og farge du vil ha). Du finner vel noen brukt på finn.no, eller så er det jo en del dagaktivitetsavdelinger som selger slike (gjerne ikke fullt sett da siden det er begrenset hvor mange de får laget) som du kan sjekke i nærmiljøet ditt om du er fra traktene. Hvis ikke er det jo flere fabrikker som lager disse så kan du jo sende en mail og forhøre deg om pris.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:06   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Hm, må prøvesitte først da skjønner jeg. MED tynnstrømpebukse.
Syns de med fire spiler i ryggen, eller mer, ser best ut. Den finnes vel med tre spiler også, men med flere får man jo bedre støtte.

Gammel 31-03-11, 21:08   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Liker den best med 7 spiler jeg. :drømme:

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:09   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ja, den er utrolig fin, Frøy!

Gammel 31-03-11, 21:13   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte disse i høst. Jeg har vokst opp med slike, og alltid ønsket meg dem selv. Om du velger sete av siv, tar de i hvert fall ikke strømpebukser. Jeg elsker dem, synes de er pene og veldig gode å sitte på. (Og det er viktig, for vi blir alltid sittende ved spisebordet i middagsselskaper heller enn å flytte oss over i sofaen.) Vi har hvitmalte.

Vi betalte 2.600,- per stol hos A. Huseby.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:16   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Denne typen er det vi har.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:17   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

2600 ja.
Det var litt mer enn jeg hadde tenkt men.
Nydelige stoler altså!
Tror jeg ville hatt dem i hvit, eller ubehandlet jeg.

Gammel 31-03-11, 21:21   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de er flotte, og gode å sitte på. Jeg liker 4 spiker best. Men ja, de dreper strømpebuksa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:22   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også vokst opp med dem, syns de er fine og har hatt noen selv også (som jeg ikke har lenger). Og jeg husker at det var et problem med strømpebukser, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:23   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en dansk variant med sete i flettet papir som ligger nedi en trekarm, og de tar ihvertfall ikke knekken på noen strømpebukser. Men jeg finner ikke noe bilde.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:24   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

For meg som ikke liker korte skjørt så vil det vel være et lite problem egentlig.

Gammel 31-03-11, 21:24   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ja, ser de kan leveres med papirflettet sete også.
Men ser for meg at det er mer solid med strå?

Gammel 31-03-11, 21:26   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja, ser de kan leveres med papirflettet sete også.
Men ser for meg at det er mer solid med strå?

Mine er snart 20 år gamle, og ser overhodet ikke slitt ut. Jeg fant et bilde jeg tok av et strikkeskjerf, hengende på en stol.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2007-01-23 004.jpg (198,9 KB, 30 visninger)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 31-03-11, 21:30   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Mine er snart 20 år gamle, og ser overhodet ikke slitt ut. Jeg fant et bilde jeg tok av et strikkeskjerf, hengende på en stol.

Du skal ikke selge dine for en slikk og ingenting da?

Gammel 31-03-11, 21:33   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne hadde vi på kjøkkenet i min barndom.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:35   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Du skal ikke selge dine for en slikk og ingenting da?

Gammel 31-03-11, 21:37   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Forstår det veldig godt ja.
Lekre altså!!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.