Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkel til syvåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 15:54   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sykkel til syvåring?

Hva må jeg tenke på og hvilken pris må vi belage oss på?

Rosa og jentefarger er uaktuellt. Bør være nøytral slik at begge kjønn kan bruke (arves).

Gammel 07-04-11, 16:06   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til syvåring?

Lykke til med å finne nøytral sykkel. Det er lite av det.

De har DBS Bikers 16" til 999,- på XXL, men dere trenger kanskje 20"?

Gammel 07-04-11, 16:15   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på en stor sykkeljaktrunde i forrige uke, og fant ut at XXL hadde best priser. De lå på 1000,- og oppover på sykler som var dyrere andre steder. Jeg sjekket guttesykler i 20", kan godt hendte det finnes andre priser på jentesykler. Jeg syns for øvrig guttesyklene jeg så var veldig nøytrale i farger og dekor, men jentesyklene var veldig dillete.

Biltema hadde også greie priser på samme merker som ble solgt i de andre kjedene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:18   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Smart Club pleier å ha greie priser på sykler, men om de er kjønnsnøytrale aner jeg ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 16:31   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte meg sykkel på Smart Club for noen år siden, og det var den mest rælete sykkelen jeg noensinne har hatt. Jeg kommer aldri i verden til å kjøpe noen sykkel fra dem igjen.

Gammel 07-04-11, 16:35   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er mulig, jeg regnet med at de hadde samme merker som overalt ellers, men det er kanskje ikke riktig?

Sykkel er fast besteforeldre-bursdaggave her, så jeg har aldri kjøpt en barnesykkel.

Gammel 07-04-11, 16:40   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ja, det er mulig, jeg regnet med at de hadde samme merker som overalt ellers, men det er kanskje ikke riktig?

Ikke de jeg har sett der, i allefall.

Gammel 07-04-11, 18:00   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er det jo mer enn fargen som skiller en jentesykkel og en guttesykkel fra hverandre....vet ikke hva du tenker om det ? Terrengsykler er det ikke sååå stor forskjell på da.

Uansett, om sykkelen skal arves, ville jeg kjøpt en sykkel av god kvalitet/kjent merke.....mye billig er bare ræl og vil ikke holde til 2-3 unger. Men jeg sier ikke at alt av ukjente merker er ræl altså....men kan jo være greit å sjekke ut garanti osv....

Ville absolutt sjekket på XXL.

Sist redigert av Liljekonvall : 07-04-11 kl 18:08.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:02   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra XXL:

Spokes (aldri hørt om, men ser jo solid ut da...) kr 999,-

Rally 20´´ guttesykkel 2011

Spokes Rally er en elegant 20" offroadsykkel med Rallydesign! Sykklelen kommer med dempegaffel, 6 gir, 20" felger og ramme i str. 27cm. Håndbrems foran og støtte inkludert på sykkelen. Denne sykkelen gjør det gøy å prøve seg på morsomme stier i marka. Alder 6-9 år. Vekt 13,7 Kg

Opprinnelig en guttesykkel, men funker til begge synes jeg....

Gammel 07-04-11, 18:03   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Mini har spokes - den er helt grei. Hun har hatt den i to sesonger, og den er fortsatt like fin. Men det er den minste sykkelen, da.

Gammel 07-04-11, 18:07   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Gsport: Arette (som vel er Gsport sitt eget merke ??):

Kr 1499,-

• Svært prisgunstig 20" sykkel
  • Solid ramme
  • Shimano gir
  • Tøft design

Gammel 07-04-11, 18:38   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi endte opp med 24"-sykkel til Lillemor i fjor, da hun var 7,5 år. 20" ble akkurat for knapp, mens 24" ble hakket for stor, men fungerte greit da vi skrudde sete og styre helt ned. Vi kjøpte denne, Marvil Henne (lånt bilde):

Nøytral sykkel, forholdsvis lett ramme, 24 gir og vi forventer at hun kan ha den i flere år. Kostet rett under 4000 kroner på Sykkelcenteret i Trondheim.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 21:26   #13
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Kjøpte nettopp en DBS Bikerz 20" til tøtta som snart fyller 7. Sikkert god sykkel (ikke fått testa den ennå), men jeg syns den er ganske tung på ca 14 kg. Kosta 1400 kroner.

Hvis du vil ha en lettere sykkel så vil jeg kanskje anbefale Scott eller Merida, men de koster nok litt mere.

Gammel 07-04-11, 21:43   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min frøken fikk DBS 20" i høst. Den er cerise/grå, men fantes i orange, grønn og turkis også. Men det er likevel en jentesykkel mener jeg. Betalte rundt 2000 kr på tilbud.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.