|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 19,48% |
Nei, kun diskret sjekking av klokka |
77 | 50,00% |
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
5 | 3,25% |
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
40 | 25,97% |
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
2 | 1,30% |
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg er mest spent på om noen sier fra når andre irriterer jeg da? |
![]() |
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg sier fra av og til, men det er ikke alltid jeg tør. Jeg har fått noen mindre hyggelige (en veldig skremmende) reaksjoner etter å ha sagt fra, så jeg prøver å avvente litt før jeg sier noe.
![]() |
#25 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Det hadde vært vidunderlig om alle fulgte the CCC.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Seffern. Men av og til sitter idioten med fullys tre rader foran, og da gjør jeg det ikke. Jeg sier i fra til barn som sparker i setet mitt, og hadde nabo annen spist gammelost så hadde jeg bedt ham pakke bort. Jeg har riktignok servert mitt eget barn fiskekake på kino.
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg hysjer, ber folk dra til seg beina og i det hele tatt. Ofte er det mine egne unger som er mottagerne. |
![]() |
![]() |
#28 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg glemmer ikke fyren som dro frem en sigarett og tente den på nattkino en gang. Hva folk gjør ...
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg kan ikke huske at noen har irritert meg flere rader forover. |
![]() |
![]() |
#31 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Om det er noe som irriterer meg, så sier jeg heller fra enn å sitte der og buldre innvendig. Men jeg prøver ofte å tenke at "jaja, det gjør jo virkelig ikke så mye" så overser jeg det i stedet. :zen:
![]() |
#32 |
Snikende Ullteppe
For min egen del. Hvem ellers skulle jeg egentlig snakke for? Surf i vei, send meldinger, men hold av lyd så bryr jeg meg ikke. Enkelt penkelt. Jeg kan da umulig vite hva som er årsaken til at meldinger må sendes og mottas. Det handler ikke nødvendigvis om å være tilgjengelig 24/7, det kan faktisk ligge andre ting bak som vi vet nada om.
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg ble forresten hysjet på av en fyr som var enda strengere enn meg. Han ble kjempesur fordi jeg åpnet m-posen min på Moulin Rouge, selv om jeg ventet til et høylydt sangnummer. Det endte med at store deler av publikum begynte å kjefte på ham for å bråke i stedet.
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
Om man har behov for å ha en lang sms-samtale mens man er på kino, så burde man se film hjemme.
![]() |
#36 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Hehe. For noen år siden ble sønnen min hysjet på av en irritert dame foran oss, da han rotet i en pose med snop. Noen minutter seinere dreiv den samme irriterte damen og fiklet med mobilen sin. Hun hadde ikke slått av lyden på sin mobil, og styret noe voldsomt med noen meldinger virket det som. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Snikende Ullteppe
Seriøst? Du vet jo ikke hva som foregår og hva som er årsaken. Jeg dro en gang på kino for å få avveksling fra en vanskelig situasjon jeg satt oppi. Etter en sms-samtale måtte jeg forlate filmen fordi situasjonen eskalerte og jeg måtte være tilstede. Jeg dro på kino for å få et pusterom, at jeg da må stå til ansvar for resten av salen hvorfor jeg er der og hva sms-samtalen min går ut på - det blir rett og slett for dumt.
![]() |
#38 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg er plutselig aldri på kino, men jeg hadde blitt irritert av det.
![]() |
#39 |
Textrovert
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg er kino-nazi, og synes all bruk av telefon på kino er fy-fy. Er dere klar hvor mye en mobilskjerm lyser opp? Jeg henvender meg ofte til folk på kini, enten i høflige ordlag for å be de slutte å rope/snakke/hviske eller be dem om å slå av telefonene. Eller jeg kjefter dersom folk er ufordragelige. Jeg gir f i hva slags argumenter folk har for å bruke telefonen eller forstyrre meg på annen måte, jeg har betalt ganske mye for å se en film i ro og fred, og ser ikke hvorfor det skal være greit at folk ødelegger for den opplevelsen.
![]() |
#40 |
Textrovert
|
Jeg er uenig med deg. Du satte dine egne behov foran de andre i salen. De hadde betalt penger for å se en film. At du dro på kino for å koble av, og ikke i første omgang se filmen, er ditt problem. Sorry.
![]() |
|
|