Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 03:49   #61
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?

Flubby: Nå har jeg iallefall lyst til å besøke Tromsø! Flott reklame ja.

Gammel 07-04-11, 09:19   #62
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min hjemby Kristiansand sies å ha flest soldager i året. Men selve byen er for liten for min smak. Har bodd i storbyer i utlandet og trives mye bedre med det.

Jeg bodde i Stavanger i tre år. Nydelig by med alle sine trange og bratte brosteinsgater. I Kristiansand er gatene så flate og brede. Men klimaet i Stavanger kan jeg ikke skryte like mye av. Jeg hadde en følelse av at det var ti grader der hele året, sommer som vinter. Satt på spissen, altså, selvfølgelig var det fine soldager, men de var ikke så mange. Og vannet var iskaldt, umulig å bade i. Og mye vind.

Gammel 07-04-11, 10:16   #63
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Flubby: Nå har jeg iallefall lyst til å besøke Tromsø! Flott reklame ja.

Gammel 07-04-11, 10:20   #64
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror det må være her vi bor. Bor rett utenfor Oslo. To minutter til slalombakken, fem minutter til badestrand, syv minutter til marka og alt av fritidstilbud man kan ønske seg.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 10:21   #65
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Tror det må være her vi bor. Bor rett utenfor Oslo. To minutter til slalombakken, fem minutter til badestrand, syv minutter til marka og alt av fritidstilbud man kan ønske seg.

Bor vi på samme sted?

Gammel 07-04-11, 10:24   #66
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Bor vi på samme sted?

Hvis du bor på det beste stedet i Norge å bo, så ja.

Gammel 07-04-11, 19:48   #67
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Byen vi bor nærmest skal visstnok ha flest soldager i året. Muligens delt plass med et par andre steder, men de kaller den nå for solbyen.
Føles ikke alltid sånn, men er det bevist så er det vel det da.

Det er ikke tilfeldigvis den byen der fabrikkrøyken velter ut og henger tjukt 24 timer i døgnet? Byen som også ynder å kalle seg "Hockeytown"?

"Solbyen".

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 21:45   #68
Steinbukken
Nybegynner

Steinbukken sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Steinbukken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her på den lille plassen vi bor nå trives vi ikke, så vi er i byggeplaner 2 mil unna her og det blir best for barna og at det blir mere sentralt, men har det ikke vært for barna som er så knytta til sine besteforeldre her oppe, så har vi flyttet til Rørvik i Nord Trøndelag som jeg er ifra.

Steinbukken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 22:09   #69
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vestlending i eksil i Drammen, og hadde noen sagt til meg at jeg skulle bo i Drammen når jeg ble voksen hadde jeg nektet på kniven, hehe.

Men Drammen er virkelig et flott sted å bo. Klimaet er suverent, byen har blitt en viesuell perle, her har badevannet god temperatur om sommeren, og om vinteren er det milevis med oppkjørte langrennsløyper, gratis skøytetilgang for ungene i massevis og to slalåmbakker i byen. Drammensbadet med både innebad og utebad er flott, Strømsgodset spiller bra fotball i år, og i løpet av vinteren har det blitt lagt ut flere geocacher her :-D.

Jeg har også bodd noen år i Tromsø og vil gjerne slå et slag for den byen også. Det finnes ikke det sted i verden tror jeg, som det er lettere å flytte til enn Tromsø. Menneskene i Tromsø er verdens beste! Jeg kommer til å savne Tromsø for bestandig, selv om jeg trives med beslutningen om å flytte sørover igjen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 12:53   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Badestrand og slalåmbakke på samme sted?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:47   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det må være i Drammen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 23:05   #72
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Å, ok; 20 minutt til fastlegen på Mariero. Det er omtrent bare dit og til SUS jeg kjører i den retningen.

Samme fastlege du og jeg eller?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 23:09   #73
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi trives veldig godt i Stavanger. Vi har bodd i Oslo i noen år, men ingenting kan måle seg med go`byen Ja vel så regner det mer enn i hovedstaden, og sommerene blir ikke fullt så varme, men vi er så glade i denne byen. En sjarmerende liten storby med masse liv!!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 23:10   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan være Bærum og kanskje i Follo.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 27-04-11 kl 23:25.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 17:39   #75
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Standard

Det tar syv minutter (kan sikkert gjøres på fem) fra Kirkerudbakken til Kadettangen. Vi bor et sted i mellom.

Gammel 28-04-11, 17:44   #76
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det må være i Drammen.

Nope.

Gammel 28-04-11, 21:27   #77
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Til tross for at jeg er værsjuk akkurat nå, med digre snøhauger rundt huset, og slapseføre, så kan jeg ikke tenke meg å bo noe annet sted enn her i Tromsø, egentlig. Vi er en liten storby, i underkant av 70 000 innbyggere, men vi har stort, velutstyrt sykehus, vi har utrolig bra utdanningstilbud her med høyskoler og universitet. Nesten alle barne og ungdomsskoler er nye eller ny-oppussede, det er mange ulike studieretninger å velge mellom for videregående-elever og vi har full barnehagedekning for 1-åringer. Arbeidsmarkedet favner de fleste områder, og også områder som ikke tilbys eller i landet siden Polarmiljøsentret er lagt hit opp.
Vi har et levende kulturliv, med storsatsinger som Buktafestivalen, Døgnvill, Tiff, Nordlysfestivalen, Insomnia osv. Vi har bra kinotilbud, og Hålogaland Teater tilbyr veldig gode forestillinger gjennom hele året, og vi har en sterk tradisjon for skolerevy, noe for enhver smak altså. Fritidstilbudene til ungene er ikke noe å klage på, alt fra en av landets ypperste sjakk-klubber, via idrett, modellbygging, speider og gammeldans, til Kulta som tilbyr artisteri og sirkus. Er man over 18 år, så har vi også steike bra uteliv, har jeg hørt Og vi har eliteseriens beste fotballag anno 2011
Vi har ikke jernbane, men vi har flyplass, og hurtigbåtforbindelse mellom andre kystnære småbyer i fylket. Kollektivtrafikken i byen er dyrt, og kunne absolutt vært bedre. Vi har ikke bom-penger, ennå, iallefall. Byen er liten nok til at rushtrafikken begrenser seg til en halvtime i sneglefart gjennom et par knutepunkter, Tromsøværinger kan ikke fordra bilkø, nemlig. Vi har flere store kjøpesenter, to av dem under omfattende utbygging, når Jekta står ferdig, vil det være Nord-Norges største. Jeg vet også at IKEA har snust på tomter i Tromsø i år, og at de leker med tanken på å etablere seg i nord.
Menneskene her er veldig trivelige også, de fleste stemmer rød-grønt Jeg oppfatter medborgerne som inkluderende, og jeg tror integrering av innvandrere skjer lettere her i byen enn f eks i Oslo, hvor det har oppstått ghetto-tendenser. De er flinke til å hjelpe hverandre inn i samfunnet, og samfunnet tar godt imot dem.
Nærhet til naturen har vi så det monner, og det betyr enormt mye for oss. Frisk luft, sjø og fjell, og bjørkeskog. Rike muligheter for friluftsliv i alle former. Jeg kjenner folk som driver med alt fra fjellklatring, jakt, sportsfiske, telemark, geocaching, seilbrett, kiting osv. Vi har mye vær, og det vet folk her å utnytte. Når været er fint i nord, finnes det ikke noe bedre sted. Midnattsol er fint. Jeg synes mørketida er fin også, med jula og alle julelysene som glitrer og sprer litt julemagi i mørket. Nordlys er fint. Det er lite mygg her, jeg hater mygg intenst!
Jeg liker at det ikke blir for varmt sommerstid, eller for kaldt vinterstid. Noen somre er dårligere enn andre. Det kan komme snø i juli, det har skjedd. Vi kan ha snørike vintre, eller vi trenger ikke få nevneverdig snø i det hele tatt.
Det jeg savner mest er nærhet til kontinentet. Vi er fryktelig langt borte fra allfarvei, selv om vi kan grensehandle hos han Antilla på Kilpis Skal man reise noe sted, må det som regel skje via Oslo, og ergo blir en ferietur fra Tromsø langt dyrere enn om man bodde mer sentralt til.

Jeg kan signere hvert ord, og dette flyttet jeg frivillig fra?
Vel, vel, jeg trives her jeg bor nå også, men jeg syns det er for lite og liker ikke at alle vet alt om alle.
Jeg tror at jeg en eller annen gang kunne tenkt meg å flytte til Osloområdet, men så lenge ungene er små er det uaktuelt.

Gammel 28-04-11, 23:28   #78
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uaktuelt å flytte med små barn, eller uaktuelt å flytte til Oslo?

Gammel 29-04-11, 01:55   #79
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Uaktuelt å flytte med små barn, eller uaktuelt å flytte til Oslo?

Uaktuelt å flytte med barna, for langt unna pappaen, og vi har akkurat flyttet hit.

Gammel 30-04-11, 21:41   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, var klar for å rykke ut i forsvar, her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.