|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilutleie i Spania?Jeg skal leie meg en bil her til sommer, når 2003-modellen og jeg skal til Barcelonas bakland i to uker. Holdt på å reservere hos et firma gjennom finn.no, men ombestemte meg da jeg googlet "reviews" - masse dårlige anmeldelser !
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Bilutleie i Spania?God erfaring med Www.doyouspain.com vi fikk biler som var under ett år gamle.
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilutleie i Spania?www.rentspain.com
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bilutleie i Spania?Jeg søkte og søkte og ble også helt sprø av alle valg man skulle ta men tilslutt gikk jeg inn på leiebiler via Norwegian sine sider og bestilte. Håper det er sikkert nok og at de har den bilen vi har leid stående på flyplassen.
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bilutleie i Spania?Avis og Hertz er vanligvis bankers. Men sjekk forskjeller i pris om du bestiller fra Norge eller bruker de spanske sidene. Vi oppdaget i fjor at det var stor forskjell da vi leide bil i England, i alle fall. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bilutleie i Spania?Avis, Hertz, eller Holiday Autos. Bestiller via SAS sine sider. Fordi vi får da kontrakt og vilkår som vi kjenner.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilutleie i Spania?Vi har brukt goldcar 5 ganger de siste 2 årene, og mamma og pappa har vel brukt goldcar rundt 10 ganger i samme periode - kjempefornøyde hver eneste gang.
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Bilutleie i Spania?Vi har brukt leiebilguiden.no på 3 Spania-turer. Har alltid vært billigst og vi har fått helt ok biler. De har samarbeid med flere selskap, vi har fått biler fra Goldcar og Europcar. Standarden er helt ok, og du får ferdig bulka biler. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilutleie i Spania?Takk allesammen ! Endte opp med å booke gjennom leiebilguiden.no.
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bilutleie i Spania?
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bilutleie i Spania?Nå har jeg bestillt hos www.rentspain.com etter å ha vurdert:
Sist redigert av Lavender : 04-05-11 kl 19:37. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Jøss. Jeg har leid bil flere ganger gjennom doyouspain og de har aldri belastet beløpet ved bestilling. I motsetning til Avis som har hatt fjørti tillegg på alt mulig rart, så har også alt vært inkludert i prisen. Med unntak av leie av bilsete, eller forsikring på frontrute og hjul. En gang hadde vi til og med bulket bilen, og de leet ikke på øyet da vi leverte den og fortalte om bulken. No problem. Vi har iallefall vært veldig fornøyd med doyouspain, etter å ha blitt tipset om firmaet her på FP.
|
|
|
#15 |
|
Bare sær
Jeg har alltid brukt dem, og alltid vært fornøyd. Faren min har økonomi som hobby, og mener de er de billigste. Bilene har alltid vært helt utmerket - sist bestilte jeg en Citroen C3, og fikk en C4 Picasso 7-seter som hadde gått 800 kilometer.
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Nå har jeg sjekket litt hos rentspain, og hvis jeg forsto det siterte riktig så er ikke alle forsikringer inkludert i prisen. For vår del måtte vi ha betalt 96 euro ekstra for fullforsikring jf. punktet jeg har referert til nedenfor. I tillegg hadde vi måttet betale 36 euro for ekstra sjåfør.
I tillegg kom dette punktet, som jeg ble litt usikker på.
Søren at det ble såpass mye dyrere. Jeg har veldig veldig lyst på en annen bil enn den vi har fått tildelt på doyouspain, men 132 euro ekstra til dill synes jeg var mye.
|
|
|
#17 |
|
Bare sær
Sv: Bilutleie i Spania?Ting kan jo ha endret seg - jeg har aldri betalt noe ekstra ut over barnesete. Men nå har foreldrene mine kjøpt bil, så jeg slipper å leie, det er to år siden sist.
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Takk for svar! (Trodde først du mente doyouspain, men du mente rentspain antar jeg?).
|
|
|
#20 |
|
Bare sær
Ja, jeg mente rentspain. De har ihvertfall bilene på flyplassen i Alicante.
|
![]() |
|
|