Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilutleie i Spania?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 01:02   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Bilutleie i Spania?

Jeg skal leie meg en bil her til sommer, når 2003-modellen og jeg skal til Barcelonas bakland i to uker. Holdt på å reservere hos et firma gjennom finn.no, men ombestemte meg da jeg googlet "reviews" - masse dårlige anmeldelser !

Nå har jeg fått litt bilutleieskrekk... Hvem har dere brukt, og hva kan anbefales ?

Gammel 12-04-11, 01:19   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilutleie i Spania?

Avis har vi veldig gode erfaringer med.

Gammel 12-04-11, 04:19   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

God erfaring med Www.doyouspain.com vi fikk biler som var under ett år gamle.

Gammel 12-04-11, 07:46   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

www.rentspain.com

Faren min leide bil to ganger i året ganske lenge, og fant ut at disse var rimeligst.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:14   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg søkte og søkte og ble også helt sprø av alle valg man skulle ta men tilslutt gikk jeg inn på leiebiler via Norwegian sine sider og bestilte. Håper det er sikkert nok og at de har den bilen vi har leid stående på flyplassen.

Gammel 12-04-11, 09:33   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt Avis og Hertz.

Gammel 12-04-11, 09:42   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avis og Hertz er vanligvis bankers. Men sjekk forskjeller i pris om du bestiller fra Norge eller bruker de spanske sidene. Vi oppdaget i fjor at det var stor forskjell da vi leide bil i England, i alle fall.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 10:27   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Avis, Hertz, eller Holiday Autos. Bestiller via SAS sine sider. Fordi vi får da kontrakt og vilkår som vi kjenner.

Gammel 12-04-11, 11:29   #9
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har brukt goldcar 5 ganger de siste 2 årene, og mamma og pappa har vel brukt goldcar rundt 10 ganger i samme periode - kjempefornøyde hver eneste gang.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:17   #10
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Vi har brukt leiebilguiden.no på 3 Spania-turer. Har alltid vært billigst og vi har fått helt ok biler. De har samarbeid med flere selskap, vi har fått biler fra Goldcar og Europcar. Standarden er helt ok, og du får ferdig bulka biler.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:46   #11
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Takk allesammen ! Endte opp med å booke gjennom leiebilguiden.no.

Gammel 12-04-11, 23:47   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

God erfaring med Www.doyouspain.com vi fikk biler som var under ett år gamle.

Og mer inkludert samt en brøkdel av prisen til Avis og lignende.

Gammel 04-05-11, 15:43   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg bestillt hos www.rentspain.com etter å ha vurdert:
www.avis.no, dyre.
www.hertz.no, dyre.
www.norwegian.no, midt på treet. Fant ikke ut om de belastet kredittkort ved bestilling.
www.goldcar.com, dyre.
www.leiebilguiden.no. trekker forskudd av kredittkort ved bestilling, oppgir ikke hvilket selskap som er utleier. Og moderselskapet, CarTrawler, fant jeg dårlige erfaringer om ved å google. Fordel, ingen egenandel ved skade. 60 Euro for dekk og frontrute forsikring, 2,54 Euro pr dag for sjåfør nr 2.
www.doyouspain.com, et søk viste svært dårlig rykte, som at de belaster hele leiebeløp ved bestilling og at det tilkommer ukjente avgifter ved oppgjør. 25 Euro for kansellering.

Prisforskjellene er ikke så store for perioden 17-31 juli. Det er bare ca. 1000,- i forskjell på billigste og dyreste. Gjelder småbil for fem personer, fire dører, luftkondisjonering og minst to store kofferter.

Nå har jeg reservert, ikke betalt noe, ingen avbestillingsgebyrer og alle forsikringer, unntak av 0,- egenandel (det har vi i kredittkort). Hvis ikke er egenadelen 300 €.

Nå mangler jeg bare bilstoler som passer i en PramPack, en PramPack og pass til mini.

Sist redigert av Lavender : 04-05-11 kl 19:37.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 16:34   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

www.doyouspain.com, et søk viste svært dårlig rykte, som at de belaster hele leiebeløp ved bestilling og at det tilkommer ukjente avgifter ved oppgjør.

Jøss. Jeg har leid bil flere ganger gjennom doyouspain og de har aldri belastet beløpet ved bestilling. I motsetning til Avis som har hatt fjørti tillegg på alt mulig rart, så har også alt vært inkludert i prisen. Med unntak av leie av bilsete, eller forsikring på frontrute og hjul. En gang hadde vi til og med bulket bilen, og de leet ikke på øyet da vi leverte den og fortalte om bulken. No problem. Vi har iallefall vært veldig fornøyd med doyouspain, etter å ha blitt tipset om firmaet her på FP.

Det dumme for oss i år er at de var utsolgt for bilen vi ønsket oss hos doyouspain, og vi har fått tildelt noe annet enn vi ønsket. Jeg får ta en titt på rentspain.com. Noen som har erfaring med dette firmaet?

Gammel 04-05-11, 16:41   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det dumme for oss i år er at de var utsolgt for bilen vi ønsket oss hos doyouspain, og vi har fått tildelt noe annet enn vi ønsket. Jeg får ta en titt på rentspain.com. Noen som har erfaring med dette firmaet?

Jeg har alltid brukt dem, og alltid vært fornøyd. Faren min har økonomi som hobby, og mener de er de billigste. Bilene har alltid vært helt utmerket - sist bestilte jeg en Citroen C3, og fikk en C4 Picasso 7-seter som hadde gått 800 kilometer.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 04-05-11, 17:03   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Nå har jeg reservert, ikke betalt noe, ingen avbestillingsgebyrer og alle forsikringer, unntak av 0,- egenandel (det har vi i kredittkort). Hvis ikke er egenadelen 300 €.

Nå har jeg sjekket litt hos rentspain, og hvis jeg forsto det siterte riktig så er ikke alle forsikringer inkludert i prisen. For vår del måtte vi ha betalt 96 euro ekstra for fullforsikring jf. punktet jeg har referert til nedenfor. I tillegg hadde vi måttet betale 36 euro for ekstra sjåfør.

Sitat:

21. Insurance cover
- Third Party Insurance and CDW (Collision Damage Waiver) without excess. Not covered under the included insurance: tires, wheels, hubcaps, undercarriage, taxi (transportation), towing, interior of car, clutch, replacement keys, 500€ deposit if a replacement vehicle is needed, rear view and side mirrors.
- “Windows, Wheels and Tires Insurance” with a cost of:
FROM 1 DAY TO 6 DAYS: 20€
FROM 7 DAYS TO 8 DAYS: 24€
FROM 9 DAYS TO 28 DAYS: 3€ PER DAY WITH A MAXIMUM CHARGE OF 36€
MORE THAN 28 DAYS: 60 €
If the customer declines this insurance, he will be liable for damages caused to windows, tires and wheels. Towing costs or any other expenses are not covered under this insurance. Hubcaps, replacement keys, replacement vehicle deposit, battery, motor, clutch, undercarriage, rear-view and side mirrors and the interior of the car will also not be covered under this insurance.
- “Relax Insurance” with a cost of:
FROM 1 DAY TO 6 DAYS: 30€
FROM 7 DAYS TO 28 DAYS: 5€ PER DAY WITH A MAXIMUM CHARGE OF 60€
MORE THAN 28 DAYS: 90€
Relax Insurance Package Covers: FREE 24 hour Telephone Roadside Assistance, Wheels, Tires, Hubcaps, Windows, Side and Rear-view Mirrors, Undercarriage, Motor, Towing, Transportation (Taxi), Clutch, Battery, Copy of the key and delivery of the key to closest Goldcar office, and Exempt of 500€ deposit for replacement vehicle in case of accident or breakdown.

I tillegg kom dette punktet, som jeg ble litt usikker på.

Sitat:

17. Negligence
We will not be held responsible for damages to the rental vehicle caused by negligence by the hirer or driver of the vehicle. Such damage costs will be the responsibility of the hirer and/or driver of the vehicle, e.g. cigarette burns, cracked wing mirrors, keys, etc.

Søren at det ble såpass mye dyrere. Jeg har veldig veldig lyst på en annen bil enn den vi har fått tildelt på doyouspain, men 132 euro ekstra til dill synes jeg var mye.

Gammel 04-05-11, 17:06   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Ting kan jo ha endret seg - jeg har aldri betalt noe ekstra ut over barnesete. Men nå har foreldrene mine kjøpt bil, så jeg slipper å leie, det er to år siden sist.

Gammel 04-05-11, 17:08   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har alltid brukt dem, og alltid vært fornøyd. Faren min har økonomi som hobby, og mener de er de billigste. Bilene har alltid vært helt utmerket - sist bestilte jeg en Citroen C3, og fikk en C4 Picasso 7-seter som hadde gått 800 kilometer.

Takk for svar! (Trodde først du mente doyouspain, men du mente rentspain antar jeg?).

Jeg får diskutere med mannen i kveld om vi skal betale litt ekstra for å få bilen vi vil ha. Hvis rentspain har bilene på selve flyplassen på Mallorca i stedenfor shuttlebuss slik doyouspain har, så er det verdt noen kroner ekstra.

Gammel 04-05-11, 17:14   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Airport fee på 63 euro kom i tillegg til prisen også, når jeg prøver å bestille. Ja, ja. Får regne litt på det.

Gammel 04-05-11, 17:31   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Takk for svar! (Trodde først du mente doyouspain, men du mente rentspain antar jeg?).

Jeg får diskutere med mannen i kveld om vi skal betale litt ekstra for å få bilen vi vil ha. Hvis rentspain har bilene på selve flyplassen på Mallorca i stedenfor shuttlebuss slik doyouspain har, så er det verdt noen kroner ekstra.

Ja, jeg mente rentspain. De har ihvertfall bilene på flyplassen i Alicante.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.