Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Husker dere …?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 22:51   #41
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker dere …?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg husker at man kunne ta "vanlige" kassetter og teipe over hullene på toppen, slik at de kunne brukes til opptakskassetter. Men da var det viktig å velge kassetter man mente at foreldrene sikkert ikke ville savne.

Dette brakte minner tilbake hos meg. Jeg tapet over pappas oppfriskingskurs i tysk. Noen han liksom skulle høre på i bilen til og fra jobb. Jeg var ganske sikker på at det aldri kom til å bli noe av.

Gammel 05-05-11, 23:01   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker sånne plastrør med snor til å ha rundt halsen, til å penger i. Og gjennomsiktige sparebøsser fra banken med rør til de forskjellige myntene.

Vi lekte med noen kuler, en rød og en grønn. De smalt og gnistret når man slo dem mot hverandre.

Donaldtyggis. Bugg. 5 minutt-sjokoladen. Lipstick-is.

Gammel 06-05-11, 08:40   #43
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sånt slim på boks! Jeg husker jeg sparte og sparte, og gikk innom lekebutikken i værret og kjøpte meg en sånn en Jeg husker enda hvordan det lukter, og den deiligekle kalde følelsen mot fingrene

Slim ja - og så husker jeg at om vi laget et "Lokk" av slim på boksen og trykket hånden ned i, så kom det prompelyd

Jeg husker at vi sto i kø for å få fluorskylling - og at begeret lignet på sokkelen til en lyspære (for meg)

Jeg husker coco bahia kjempegodt, jeg husker fingeris - og colais som dobbelis.

bruspulver i rød pose med hvit tegning av et glass med noe brusende oppi (og vi prøvde selvfølgelig å ha bruspulver i vann for å sjekk om det ble godt)

Jeg husker saft i pulverform (en pose = 1 liter) og dette pulveret (sammen med gelepulver) var kjempegodt som bruspulver.

Jeg husker at jeg hadde med lapp hvor det sto "20 malboro" - og min mors underskrift - og jeg fikk da lov å kjøpe røyk.

jeg husker leverposteibokser som var brune og het "grov leverpostei" - de var motbydelige, for de hadde klumper av spekk i seg av og til. (men min far insisterte på at disse var mer fornuftig å spise)

Viskelær formet som kjeks, neser, sjokolade osv.

Viskelær som var helt mykt (nesten som leire) som luktet cola (luktet ikke mye cola, mon tro?)

Gammel 06-05-11, 08:52   #44
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker krangling, nesten slosskamp om prikkene på leverposteien (den gule boksen).

Sad Sam klistremerker, Pusur skoledagbok og Karate Kid.

Så husker jeg at jeg sneik meg til noen oppi veien her som hadde fått filmkanaler (det var stort) og så på skumle filmer jeg ikke fikk lov til å se hjemme.

Mobbing av pappa som abbonerte på "ungdomsmusikk" på kassett, tror de het McMusic eller noe sånt.

Bading på berget, selvom vi egentlig ikke fikk lov, og et evig strev for å tørke badetøyet ubemerket.

Teltturer i hagen, med kasettspiller og en million dyner.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 08:59   #45
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sky Channel. Pat Sharp, Ronnie the runner. Og at vi omtrent ikke var å rikke fra TV'n.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 09:11   #46
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ja, de savner jeg!

Denne var jo poppis helt på slutten av 80-tallet. Det er eldstemann min som har spist denne. :gammel:

Date parfymespray.
Alexandra deospray. Den med pels på utsiden.
Green Apple hårshampo.
Debbie kosmetikk.

Gammel 06-05-11, 09:18   #47
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, minner, minner. Jeg hadde nesten glemt sprengtråd.

Blåbær med melk og sukker
Rabarbra dyppet i sukker
Tresko
Poncho
Hjerterevyen
Sololje med kokoslukt

Gammel 06-05-11, 11:13   #48
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

- Gå alene til barnehagen med rød sekk på ryggen, rød termos og matpakke, mange stopp for å prate med naboene.
- pappas himmelblå stasjonsvogn, fullastet med telt og bagasje, vi ungene lå oppå all bagasjen på vei til Vestfold for å feriere.
- kiosken med med alle skuffene med godteri til ti øre pr. Stk. + den tålmodige kioskdamen som måtte plukke, legge tilbake og bytte ettersom vi aldri helt fikk bestemt oss for hva vi skulle ha.
- pappa som kjøpte brusmaskin!
- opptakskasetter med musikk fra radioen, litt brå avslutninger på låtene når radioprateren satt i gang.
- hjemmesydde kordfløyelsbukser.
- o- fag
- frøken og lærærn

... Og jeg kunne bare ha fortsatt...
-

Gammel 06-05-11, 11:16   #49
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At vi var på etternavn med naboene. Det var alltid "Jensen" og "Fru Jensen", ev. "Jensen sine" i flertall. Utenom de ugifte kvinnene og alenemødrene. De hadde fornavn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 11:18   #50
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

O-fag.

Gammel 06-05-11, 11:38   #51
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Postens sommerkasetter.

Gammel 06-05-11, 11:46   #52
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Donaldbrus.

Læreren kalte vi "frøken".

Gammel 06-05-11, 11:47   #53
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

De som jobbet i barnehagen var "tanter".

Gammel 06-05-11, 12:07   #54
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Postens sommerkasetter.

Jeg hørte på Sylfest Strutle-kassetten non-stop hele sommeren 1983.

http://www.svada.no/wp-content/2008/...e-pa-reisefot/

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 12:20   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hørte på Sylfest Strutle-kassetten non-stop hele sommeren 1983.

http://www.svada.no/wp-content/2008/...e-pa-reisefot/

Sylfest!!

Vi samlet på My Little Pony-klistremerker i en liten bok.

Gammel 06-05-11, 12:22   #56
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg husker at jeg hadde med lapp hvor det sto "20 malboro" - og min mors underskrift - og jeg fikk da lov å kjøpe røyk.

Å! Jeg fikk tilsvarende fra min mor, bare at jeg skulle kjøpe Brigg. Den tidas lettøl

Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 12:24   #57
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Postens sommerkasetter.

Oh yes. Mamma jobbet i Posten i 10 år, så joda, de kjenner jeg godt til. "Ja Reidar reiser snaaaart, og bare Grøten tar han med seg."

Gammel 06-05-11, 12:43   #58
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

*Hoppestrikk, omtrent ingen unger driver jo med det i dag?

Joda, ungene på skolen her driver nå i hvert fall med det.

Gammel 06-05-11, 12:50   #59
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Oh yes. Mamma jobbet i Posten i 10 år, så joda, de kjenner jeg godt til. "Ja Reidar reiser snaaaart, og bare Grøten tar han med seg."

Åh! Jeg har "Reidar - The Album". På kassett.

Gammel 06-05-11, 13:49   #60
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Alexandra deospray. Den med pels på utsiden.
.

Den var GRUSOM!!
Men epleshampo og Date-parfyme var jo deilig. Og Young Yellow-fjortiskosmetikk. Lebestift med karamell, sjokolade eller kirsebærsmak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.