Sv: Husker dere …?
Opprinnelig lagt inn av m^2, her.
Sånt slim på boks! Jeg husker jeg sparte og sparte, og gikk innom lekebutikken i værret og kjøpte meg en sånn en Jeg husker enda hvordan det lukter, og den deiligekle kalde følelsen mot fingrene 
Slim ja - og så husker jeg at om vi laget et "Lokk" av slim på boksen og trykket hånden ned i, så kom det prompelyd 
Jeg husker at vi sto i kø for å få fluorskylling - og at begeret lignet på sokkelen til en lyspære (for meg)
Jeg husker coco bahia kjempegodt, jeg husker fingeris - og colais som dobbelis.
bruspulver i rød pose med hvit tegning av et glass med noe brusende oppi (og vi prøvde selvfølgelig å ha bruspulver i vann for å sjekk om det ble godt)
Jeg husker saft i pulverform (en pose = 1 liter) og dette pulveret (sammen med gelepulver) var kjempegodt som bruspulver.
Jeg husker at jeg hadde med lapp hvor det sto "20 malboro" - og min mors underskrift - og jeg fikk da lov å kjøpe røyk.
jeg husker leverposteibokser som var brune og het "grov leverpostei" - de var motbydelige, for de hadde klumper av spekk i seg av og til. (men min far insisterte på at disse var mer fornuftig å spise)
Viskelær formet som kjeks, neser, sjokolade osv.
Viskelær som var helt mykt (nesten som leire) som luktet cola (luktet ikke mye cola, mon tro?)