|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Så nydelig han er Fluke.
![]() |
#62 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Fluke, jeg ser det er gutt, når jeg vet. Men kunne nok tatt feil. Flott gutt og vakkert hår.
![]() |
![]() |
#63 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg tar ofte feil av langhåra gutter (og korthåra jenter).
¨ |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Unger med langt og oppsatt hår, vil jeg nok normalt automatisk anta er jenter. Men unger med halvlangt, løst hår vil jeg nok sett an ansiktet og klærne og trukket mine konklusjoner ut fra det. Poden min har rimelig kort hår i nakken, men hel lengde oppå - en slags bollesveis. Han har aldri blitt tatt for noe annet enn gutt. Men vi har en knert som er året eldre enn Lillemann i gata og han har også pleid å ha relativt langt hår i nakken. JEG synes ikke han ser ut som noe annet enn gutt, men jeg husker at Lillemann hadde store problemer med å forstå at han ikke var jente i fjor sommer Sist redigert av Tuddelu : 18-05-11 kl 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg syns det kan være kult med gutter og langt hår.
![]() |
![]() |
#66 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Ja, jeg gjør nok det hvis ikke ansiktstrekkene gjør det tydelig for meg at det er en gutt. Men så har jeg også bommet kraftig på en jente, og omtalt henne ovenfor moren med guttevarianten av navnet hennes. Om vinteren, når barna har alt tildekket av hjelm og lue, er det ikke lett å se hvem som er hva. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Begge mine har i forbifarten blitt omtalt som det annet kjønn. Eldstemann ikke nå lenger, men da han var yngre hendte det ofte at han i forbifarten ble omtalt som "hun" eller "jenta". Han har veldig kort hår, så i hans tilfelle var det tilfeldigheter - evt. klesfargen (brukte mye rødt). Ansiktstrekk har aldri vært til å ta feil av, synes jeg. Yngstemann blir også jevnlig omtalt som gutt. Hun har også kort hår og foretrekker blått, så i hennes tilfelle tror jeg det er kanskje en kombinasjon. Bortsett fra den gangen hun lå i sjalet og var fullstendig ikognito.
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Min yngste er en sann transvestitt, med gylne krøller, en forkjærlighet for lilla og andre gilde farger, og elsker store, blomstretr solbriller og glitterhårspenner. Men han er så innmari maskulin i skapnad at kontrasten bare blir komisk. Brei over ryggen, digre hender og føtter og skikkelig stampende gange. Selv i full rosa-briller og sommerfuglstøvel-mundur sier folk "å, så tøff du ble nå!".
![]() |
#69 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Nja, det spørs hvordan det er klippet. Er det lyst, langt (neden for skulderbladene) gjerne med lokker så synes jeg ofte det er veldig jentete. Ellers så er det mange tøffe lange guttesveiser.
![]() |
#70 |
flisespikker
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?
Jeg kjenner igjen det med at det kan være trist for en gutt å få klær, stæsj og annet klassifisert som "jentete" av andre barn, så jeg mener ikke å føyse vekk selve problemet. Men unnskyld meg: Hva betyr det å "absolutt ikke te seg som jenter"?
![]() |
#71 |
Originala
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Min erfaring er at veldig mange antar kjønn ut fra hårsveisen. Dersom en gutt av en eller annen grunn har store problemer med å bli tatt for å være jente, så kan det kanskje være greit å styre unna langt hår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Åhhh, fikk ikk sett Fluke
Sist redigert av star : 19-05-11 kl 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Drømmer
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg har aldri tatt feil faktisk, selv om gutter har hatt langt hår og jenter kort hår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Helt nydelig gutt, som jeg hadde tatt for jente, uten å tenke to ganger en gang.
![]() |
#76 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Star: Så søt han er da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Eldste her har hatt langt hår i to år nå, og nekter å klippe seg. Han blir ganske ofte tatt for å være jente, men bryr seg ikke noe om det. Jeg synes han ser ganske guttete ut i ansiktet etter hvert som han har blitt større, men han går ofte kledd i lilla og rødt og det er vel kanskje kombinasjonen av hår og klær som gjør at folk tar feil.
2001 - 2005 - 2007 - 2016 Sist redigert av Barbarella : 19-05-11 kl 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lengter etter sola
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Star: Jeg hadde nok også tatt han for å være jente.
![]() |
#79 |
Lengter etter sola
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?
Jeg ser nå at det ser feil ut, men det jeg mener er at dette er skikkelig "GutteGutter" De leker typiske gutteleker, snakker som gutter, kler seg som gutter osv. Jeg hadde nok ikke sett på disse guttene som jenter. Kanskje fordi jeg kjenner de så godt?
![]() |
#80 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Star sin hadde jeg trodd var jente.Mens Barbarella syns jeg har veldig guttetrekk.
![]() |
|
|