|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Langt hår på barn = jente?Nå må jeg høre litt hva dere mener altså, for jeg blir litt lettere oppgitt (var kanskje litt å ta i) over konklusjoner som taes når man ser mitt barn med langt hår.
Sist redigert av star : 17-05-11 kl 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Næsj! Gutter med langt hår er kult.
![]() |
#3 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Ja, det tror jeg faktisk. Barn kan jo fort ha litt androgyne trekk og kjønnsløse klær, så et barn med lange krøller hadde jeg nok trodd var ei jente. Jeg kan huske jeg ble tatt for å være gutt en gang jeg hadde kort hår og det var siste gang mamma fikk klippe meg i en sånn praktisk etasjeklipp, for å si det sånn...
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Nei. Det er mange gutter med langt og halvlangt hår her. Om det er noen trøst så har mine to korthårede blitt tatt for jenter begge to.
![]() |
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Han har altså ikke krøller lenger for håret har blitt for tungt tror jeg og han er nok litt androgyn kanskje. Men klesstilen er absolutt ikke jentete, ei heller i dag med nikkers.
![]() |
![]() |
#6 |
anglofil
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg synes det er mange gutter med halvlangt hår nå så nei, jeg tenker ikke at det automatisk er jente, virkelig ikke.
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Og jeg tenker ikke sånn at noen har tatt han for å være jente en sjelden gang, det er konsekvent når de ikke har sett han før
![]() |
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?
Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Her i hippieland er det mange gutter med langt hår, fra tre til søtti år. Jeg bomma stygt på en gutt i gruppa til Plutten, han er fem år og veldig spinkel og gikk med rosa hello-kitty-tights, rosa pusete strikkegenser med kattunge på, og håret i flette med tre rosa hårstrikker.
![]() |
#11 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Nei, altså, et barn med langt hår, iført typisk guttetøy tar jeg for å være gutt. Om klærne er nøytrale blir det verre. Mannen var forøvrig overbevist om at han hadde sett en liten gutt med kjole i barnehagen her om dagen, det var en korthåret jente. Jeg hadde bolleklipp og ikke særlig jentete klær da jeg var barn, og ble ofte tatt for å være gutt.
![]() |
#12 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Men altså, nikkers på en dag som dette?? Ikke akkurat jentete vil jeg påstå selv om sveisen da skulle tilsi det. Ikke mye man så til sveisen heller i dag da han hadde tilhørende lue på, men det tøt jo ut her og der.
![]() |
![]() |
#13 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Foreldrene skal ha for at Noah fikk gå litt kontroversielt kledd til å være gutt
![]() |
#14 |
bits and pieces
|
Ville nok også trodd det ja
![]() |
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg hopper iallefall ikke på slike konklusjoner om jeg ser barn i guttetøy med langt hår. Men det er jo selvsagt fordi jeg er mora til en gutt med "langt" hår. Vi går for surfekidstilen
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Poden hadde forholdsvis langt hår en periode, og gikk i lite typiske gutteklær. Han gikk ikke i kjoler altså, men vi unngikk spiderman og den slags, og han gikk mye i sterke farger, hovedsaklig rødt. Jeg tror faktisk aldri at vi har hørt at noen har bommet på kjønn, merkelig nok.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg husker jeg ble oppgitt over slike antakelser da snuppa var liten. Hun var nesten hårløs frem til hun var 2 år, og selv ikledd kjole ble hun tatt for å være gutt. Jeg tror folk henger seg sånn opp i ansiktet og håret at de glemmer å se på resten av ungen i farten.
![]() |
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Man gjør som man vil og om gutten selv liker å ha håret langt og om det går bra med hårbørsting (lugging) så kan han vel ha langt hår.
![]() |
|
|