|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Rockesøster
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?
Det handler kanskje mer om at man ikke ukritisk kaster seg over alle nye kostholdsfanatiske retninger som dukker opp, men har gjort seg opp en mening om eget kosthold allerede, basert på hva man selv står for og mener er bra, sunt og verdt å bruke energi på. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg har lest den. Storebror her i huset får ikke gluten eller melk.
|
|
|
|
#64 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg er med røkla. Tittelen gir meg ikke så bra assosiasjoner, og når jeg har lest anmeldelse av den, så tenker jeg "Aaargh, kan ikke folk la være å være så himla nyfrelste hele tiden?"
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men man må jo ikke kaste seg over alle nye kostholdfanatiske retninger som dukker opp. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg reagerer vel egentlig ikke så veldig mye. Det er en livsstilsbok. Jeg synes at sånne bøker er grunnleggende uinteressante. Jeg har lest litt om den, og synes at det virker veldig nyfrelst og det synes jeg heller ikke er så veldig interessant. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
villende
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg tenker nyfrelst, på samme måte som røkla. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?I rettferdighetens navn: kjernesunnfolkene har fått veldig gode resultater av gluten- og kaseinfri diett for sønnen sin (som er autist), og har faktisk gjort en god jobb med å finne frem til gode oppskrifter for de av oss som av ulike grunner lever uten sukker/melk/gluten etc. Jeg er på ingen måte kjernesunn (
|
|
|
|
#69 |
|
Rockesøster
|
Ja, dette med nyfrelst bærer de fleste av innleggene din om kosthold veldig preg av, for å si det slik |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Glamorøs
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?ingling, jeg vet at det finnes dietter som funker veldig bra for autister. Men de færreste av oss er autister. Jeg tror også at mange ville hatt en positiv livstilsendring av nesten hva som helst, fordi de setter fokus på det. Og når man kutter gluten, melk, sukker, gjær og tilsetningstoffer, så har man også kuttet boller, smågodt og sjokolade. Det kan derfor være man hadde hatt en like god effekt av nettopp det. Mitt intrykk er at mange trenger et strengt regime, fordi det er lettere å holde seg til, enn å bare kutte de usunne variantene. Det er lettere å la være å spise boller og loff om man sier at man ikke kan spise hvetemel i det hele tatt, enn å bare holde seg til grove varianter, f.eks.
|
|
|
#71 |
|
|
Jajaja, jeg er helt enig med deg altså. Poenget mitt var at de begynte med utgangspunkt i å hjelpe sønnen sin, og det funket, men så tok det liksom helt av og ble til at ingen i hele verden burde spise sukker, gluten og melk, og det blir jo helt koko. For all del! Men utgangspunktet deres var ikke så hakkande gale, og det hender at jeg bruker oppskriftene deres selv om jeg har skygget unna dem og bloggen deres og alt som har med dem å gjøre i lange tider nå.
|
|
|
|
#72 |
|
Helt vanlig
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg synes tittelen er helt grei, men når jeg hører at de i kjernesunn mener nokså ekreme dietter så har de mistet min interesse fullstendig.
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg er enig med siste talere - det er teit å bruke ekstremmidler for ekstreme problemstillinger på hvermannsen. Hvermannsen trenger som regel ikke de mest dramatiske grepene om noen i det hele tatt. Og at noe er genialt for autister betyr ikke at det skal være hverdagen til Hvermannsen. |
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Hun har sikkert sluttet i den gamle jobbe sin for å pleie kropp og sjel, og tjene masse penger på nettstedet sitt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?På bloggen er det i skrivende stund 6, 6!!! bilder av henne. Dvs 5 bilder og én film. Et av bildene er et pittelite bilde av familien da. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Epikur
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Enig med røkla. Og jeg tror ikke på ekstreme ytterligheter, uansett om det er mat uten noen karbohydrater eller bare pommes frites og løvbiff.
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva så om det er relativt nytt for meg, det er jo utelukkende hatt en positiv virkning for min del, hvorfor er det noe å rakke ned på, på samme måte som kjernesunn familie. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Kjernesunn familie? Uff, det høres slitsomt ut. Jeg er mer tiltrukket av ordet balanse.
|
![]() |
|
|