|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Bør narkotika legaliseres? | |||
Ja, narkotika bør legaliseres og selges fritt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0,97% |
Nei, men det bør kunne gis narkomane på resept |
16 | 15,53% |
Nei, narkotika bør overhodet ikke legaliseres |
61 | 59,22% |
Har ikke gjort meg opp en mening/ser argumenter både for og mot |
10 | 9,71% |
Bruk av all narkotika bør legaliseres |
0 | 0% |
Noen former for narkotika bør legaliseres, både salg og bruk |
6 | 5,83% |
Bruk av noen former for narkotika bør legaliseres |
9 | 8,74% |
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#162 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legalisering av narkotika?
Jeg har også jobbet i psykiatri om det kan øke min kredibilitet. Og kjenner også mange som jobber i psykiatri/rusomsorg.
![]() |
#163 |
Ringskrømt
|
Ja, hvorfor er det så utenkelig at Norge er grundigere når det gjelder statistikkføring? Og når landene ikke bruker samme kriterier, så sier det seg selv at tallene er usammenlignbare! |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Legalisering av narkotika?Jeg for min deltror ikke legalisering av hasj vil føre til færre dødsfall i allefall.
![]() |
#165 |
Passiv
|
Jo, mulig, men hvorfor raner de da vennene sine mens de ligger på bakken og dør av overdose? For det gjør de! |
![]() |
![]() |
#166 |
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når det kommer til penger, kan man ikke stole på noen. Men, som mams sier, så tror jeg ikke de lar en mednarkoman dø med sprøyta i armen hvis de kan forhindre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Passiv
|
Nei, det tror ikke jeg heller. Eller, det vet jeg at de ikke gjør. Men at de raner de mens de ligger der, det gjør de. |
![]() |
![]() |
#168 |
Teller ned
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Ekvilist
|
Jeg synes ikke overdosedødsfall er den viktigste målestokk, ei heller det jeg frykter mest. Jeg synes faktisk livskvalitet for de som har et rusproblem, og som er i live er viktigere.
![]() |
#170 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Det er alltid kriminelle som står bak narkotika. Det gjelder også for Nederland ja, men det er ikke de samme kriminelle som omsetter hasj som omsetter ecstasy nei. Det er to forskjellige verdener. Det er helt ufattbart hvilke metoder og hvilke mennesker som holder til i denne "bransjen". Det er store ligaer med internasjonale nettverk og forgreninger, og de holder gjerne ikke på med bare narkotika for et sted må pengene hvitvaskes.... det er svært lite hasjomsetting blant gutta som produserer og distrubuerer ecstasy blant annet.
![]() |
#171 |
Shake it out!
|
Siden du først sporet av så tenkte jeg at jeg bar skulle fortelle at skallet av Escobar sitt hus fremdels står som et slags snodig, nedbrent monument i Medellin. Men nå er det visst vedtak på å rive det og bygge leiligheter der i stedet. Og jeg tviler ikke på at han var populær. Narkotikaen er leveveien for mange, og i et fattig land skal man ikke gi mye penger bort før man får heltestatus
![]() |
#172 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legalisering av narkotika?Jeg tror at forskjellen på Norge og Nederland blir att i Nederland får de tilsyn i sprøyterom og ordentlig medisinsk oppfølging. Det er de tyngre narkomane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
I Nederland er det ca. 25000-30000 mennesker som er avhengig av harddrugs.
![]() |
#174 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Legalisering av narkotika?Rusbehov... |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Legalisering av narkotika?Jeg er på linje med Sitron i denne debatten. Jeg ser ikke på hasj som et særlig sterkt rusmiddel. Jeg synes faktisk alkohol er verre. Hadde alkohol dukket opp i dag hadde det neppe blitt tillatt i Norge.
![]() |
#176 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Legalisering av narkotika?Dere som er for legalisering av hasj - hva synes dere om røykeloven? Er ikke litt av poenget med den nettopp signaleffekten? Hvorfor så ivrig etter å tillate nok et rusmiddel, når vi i samme øyeblikk sloss for å kvitte oss med et annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Shake it out!
|
Nå er jeg en av dem som enda ikke har tatt stilling til hva jeg mener om legalisering, verken av svake og sterkere stoffer. Det eneste jeg lurer på er om legalisering, helt eller delvis, kan bidra til å gjøre narkotika mindre lukrativt, med tanke på om det var lovlig, så ville det ikke være like mye penger i det. Og det ville heller ikke være like spennende. Jeg har diskutert RL med mange som mener dette, uten at jeg er blitt 100% overbevist om at legalisering er veien å gå. Jeg følger tanken et langt stykke på vei, men tviler likevel på at det finnes en så enkel løsning på problemet. Og ikke nytter det vel om Norge alene legaliserer narkotika heller
![]() |
#179 |
Ringskrømt
|
Og vet du hva som skjedde da? Forbruket gikk ned. Surprise, surprise! |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Shake it out!
|
Jeg sitter her og sipper rødvin og er overhode ikke noen sterk motstander av alkohol
![]() |
|
|