|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Metallica!!
|
Sv: Båndtvang?
Ingen har tatt seg til rette, det er privat eiendom der eieren har åpnet en del av skogen for hundefolk.
|
|
|
#124 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Men selv om det er privat eiendom så kan de jo ødelegge for hekking da, som er hensikten med båndtvangen.
|
|
|
#126 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Båndtvang?Er det båndtvang i Oslo?
|
|
|
|
#128 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Åja, jeg så ikked et innlegget! Jeg tenkte på den andre skogen som ble nevnt før her.
|
|
|
#129 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke i marka.
|
|
|
#130 |
|
Passiv
|
Jeg er ikke redd hunder i utgangspunktet, men løse hunder som kommer løpende mot meg, og som jeg ikke kjenner? Liker IKKE. Jeg gjør som Nextlife, og oppfordrer til full skjerpings ja. Eller jeg oppfordrer ikke en gang. Jeg ber dem med strengestemmen min om å se til å få bånd på den bikkja m e d e n g a n g. |
|
|
|
#131 |
|
Retromum
|
Jeg tror du har misforstått meg, jeg har hunden min i bånd når jeg ferdes blant folk, har full respekt for at folk kan være redd hunder. Jeg syns bare det er leit at mange ser på hunder som noen forferdelige beist/udyr.
|
|
|
#132 |
|
Retromum
|
Det er viden kjent at folk går med hundene løse i dette skogsområdet. Jeg antar at folk som ikke er komfortable med hunder velger å gå tur et annet sted. Det er flust av andre fine turområder/skogsområder i regionen.
|
|
|
#133 |
|
Retromum
|
Her i området finnes det kun EN hundeskog og folk kommer hit fra hele regionen. Jeg kjører glatt en halvtime/time til et tur sted hvor jeg kan ha hunden løs/møte andre hunder.
|
|
|
#135 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tror nok du misforstår meg. Jeg ser ikke på hunder som forferdelige beist i det hele tatt. Jeg er ikke spesielt redd hunder, (da kunne jeg nok ikke bevegd meg utendørs i det hele tatt... |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Er det en spesiell hundeskog/område vet vel de fleste om det i nærmiljøet, greit det. I vår nærskog er det også et eget inngjerdet område for hunder og eierne m sittebenker, bord og grill. Helt strålende, det fritar desverre ikke fra at man møter løse hunder ellers. Og nei, ikke hver eneste gang, men usikkerheten blir jo der da hver gang, det er umulig å forutsi når og hvor selvfølgelig. Jeg ser ikke på hunder som beist, vi vurderer en selv, men må innrømme at jeg ikke ser vitsen eller har forståelsen med store kamphunder. Og rottweilere....de ser så skumle ut.
|
|
|
#137 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
![]() |
Sv: Båndtvang?Nå er jeg en av de hundeeierne som lar hunden løpe løs innimellom. Men jeg har en liten rottehund som er så pysete at alt som er mer enn to meter unna meg er skummelt og potensielt dødelig. Hun lystrer innkalling og jeg følger alltid med sånn at jeg ser om det kommer noen. Vi går kun turer på oppmerkede stier og selvsagt plukker jeg opp når hun gjør fra seg. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
Sv: Båndtvang?Rottweilere ser skumle ut, men er stort sett snille som lam. Større hunder er gjerne mer stabile i humøret enn småvofser. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
Sv: Båndtvang?Det er ikke mer greit å ha små rottehunder løse enn store hunder. De er nemlig til pest og plage, (eller, ikke de, men eierne!) for oss som går med hunder i lenke som får en sånn liten dings i beina eller hører en eller annen pipende gneldring fra et eller annet sted og blir distrahert av det, og så videre, og så videre. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Men er det ikke slik at det finnes noen plasser i Oslo hvor det - offisielt - er lov å la hundene løpe fritt? Er det ikke slik både på "hundehjørnet" i Frognerparken og i en del av Ola Narr-parken?
|
![]() |
|
|