Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Båndtvang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 15:06   #121
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båndtvang?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Områder holdt av til lufting? Mener du den skogen der de bare har tatt seg til rette? Det området er ikke hodt av, at man har gjort det samme i 20 år gjør det ikke mer rett uansett.

Ingen har tatt seg til rette, det er privat eiendom der eieren har åpnet en del av skogen for hundefolk.

Gammel 04-06-11, 15:08   #122
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Ingen har tatt seg til rette, det er privat eiendom der eieren har åpnet en del av skogen for hundefolk.

Det sto det ingenting om, da blir det noe annet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:30   #123
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det sto det ingenting om, da blir det noe annet.

Jeg vet det, det var derfor jeg følte for å gå inn å presisere slik at ikke debatten dreide helt i feil retning.

Gammel 04-06-11, 15:35   #124
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Men selv om det er privat eiendom så kan de jo ødelegge for hekking da, som er hensikten med båndtvangen.

De fleste turstiene her i området er jo på private grunneiere sin mark. Ikke kommunens.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:43   #125
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Det er fortsatt båndtvang i hekketiden der det er aktuelt, og når det er O-løp som jeg skrev i innlegget over her.

Gammel 04-06-11, 15:44   #126
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det båndtvang i Oslo?

Tidligere gikk vi gjennom en park for å komme til barnehagen. Der er det mye hunder som løper fritt. Slett ikke alle hundeeiere har kontroll på dyra, så Snuppa fikk "hund i ansiktet" rett som det var. Jeg skjønner godt at det er skremmende, og synes det er for ille at jeg skulle måtte bære en 2-åring for at hundene skulle kunne springe fritt.

Jeg gir glatt faen i at "den er så snill så", for ungen min blir vettskremt uansett.

Gammel 04-06-11, 15:45   #127
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jeg tror det er helårlig båndtvang i oslo ja. Det er det i de fleste store byene.

Gammel 04-06-11, 15:56   #128
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det er fortsatt båndtvang i hekketiden der det er aktuelt, og når det er O-løp som jeg skrev i innlegget over her.

Åja, jeg så ikked et innlegget! Jeg tenkte på den andre skogen som ble nevnt før her.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 17:40   #129
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror det er helårlig båndtvang i oslo ja. Det er det i de fleste store byene.

Ikke i marka.
Jeg tror det er helårlig båndtvang innafor ring 3, eller var det ring 1 ...?

Gammel 04-06-11, 17:44   #130
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er medgretten og synes ikke du er sær. Dersom en hund kommer innenfor min intimsone gir jeg klart og tydelig uttrykk for at dette er noe jeg misliker sterkt til hundeeier, og oppfordrer til skjerpings.

Jeg er ikke redd hunder i utgangspunktet, men løse hunder som kommer løpende mot meg, og som jeg ikke kjenner? Liker IKKE. Jeg gjør som Nextlife, og oppfordrer til full skjerpings ja. Eller jeg oppfordrer ikke en gang. Jeg ber dem med strengestemmen min om å se til å få bånd på den bikkja m e d e n g a n g.

Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 17:49   #131
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er ikke redd for hunder, stort sett, men jeg irriterer meg over folk som tar det for gitt at jeg ikke er det, evt. gir blaffen i om jeg er det. Du ser ut til å være en av dem. Dere har altså valgt å se gjennom fingrene med båndtvangsreglene fordi "det alltid har vært sånn?"
Og har du gjerder overalt på eiendommen din?

Jeg tror du har misforstått meg, jeg har hunden min i bånd når jeg ferdes blant folk, har full respekt for at folk kan være redd hunder. Jeg syns bare det er leit at mange ser på hunder som noen forferdelige beist/udyr.

Noe av eiendommen min er inngjerdet, men langt fra hele. Nå bor jeg på landet med goood avstand til nærmeste nabo. Dessuten er hunden min av en rase som holder seg rundt hjemmet sitt/eierne sine.

Gammel 04-06-11, 17:52   #132
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Stillig, den praksisen gjør at en del folk er utestengt fra turer i den lokale skogen. Jeg hadde aldri i verden gått tur der hvis jeg visste at veldig mange ukjente hunder løper fritt. Og ikke fortell meg at alle har god kontroll på hunden. Du kan godt synes det er trist, det er en skrekk som mye annet og det å få store fremmede hunder løpende mot deg uten en eier i syne/eier som bare står der og driter i det gjør absolutt ingenting godt for skrekken min. Jeg kan godt være helt komfortabel med hunder, men ikke i en setting der de løper fritt uten at man vet noe om hverken hunden eller eieren.

Det er viden kjent at folk går med hundene løse i dette skogsområdet. Jeg antar at folk som ikke er komfortable med hunder velger å gå tur et annet sted. Det er flust av andre fine turområder/skogsområder i regionen.

Gammel 04-06-11, 17:56   #133
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tror du dette gjelder EN skog? Og det er gjerne i sin egen nærskog man går tur, jeg setter meg sjelden i bilen 10 minutter for å gå en tur. Dette er et problem i min nærskog og i de fleste andre nærskoger jeg kjenner til.

Her i området finnes det kun EN hundeskog og folk kommer hit fra hele regionen. Jeg kjører glatt en halvtime/time til et tur sted hvor jeg kan ha hunden løs/møte andre hunder.

Gammel 04-06-11, 18:00   #134
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Takk for presiseringen Inter.

Gammel 04-06-11, 18:44   #135
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Jeg tror du har misforstått meg, jeg har hunden min i bånd når jeg ferdes blant folk, har full respekt for at folk kan være redd hunder. Jeg syns bare det er leit at mange ser på hunder som noen forferdelige beist/udyr.

.

Jeg tror nok du misforstår meg. Jeg ser ikke på hunder som forferdelige beist i det hele tatt. Jeg er ikke spesielt redd hunder, (da kunne jeg nok ikke bevegd meg utendørs i det hele tatt...) men jeg liker ikke at en fremmed hund kommer byksende mot meg. Så vidt jeg vet, viser jo historien at folk har blitt bitt av fremmende hunder, ja, sågar drept. Jeg synes ikke det er for mye forlangt at jeg kan gå tur på fjellet uten å lure på om hunden som kommer mot meg er sint/leken eller hva_har_du. Hundene er ikke beist, i mine øyne, men eierne har jeg særdeles lite til overs for.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 02:51   #136
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Her i området finnes det kun EN hundeskog og folk kommer hit fra hele regionen. Jeg kjører glatt en halvtime/time til et tur sted hvor jeg kan ha hunden løs/møte andre hunder.

Er det en spesiell hundeskog/område vet vel de fleste om det i nærmiljøet, greit det. I vår nærskog er det også et eget inngjerdet område for hunder og eierne m sittebenker, bord og grill. Helt strålende, det fritar desverre ikke fra at man møter løse hunder ellers. Og nei, ikke hver eneste gang, men usikkerheten blir jo der da hver gang, det er umulig å forutsi når og hvor selvfølgelig. Jeg ser ikke på hunder som beist, vi vurderer en selv, men må innrømme at jeg ikke ser vitsen eller har forståelsen med store kamphunder. Og rottweilere....de ser så skumle ut.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 12:37   #137
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Nå er jeg en av de hundeeierne som lar hunden løpe løs innimellom. Men jeg har en liten rottehund som er så pysete at alt som er mer enn to meter unna meg er skummelt og potensielt dødelig. Hun lystrer innkalling og jeg følger alltid med sånn at jeg ser om det kommer noen. Vi går kun turer på oppmerkede stier og selvsagt plukker jeg opp når hun gjør fra seg.
Dessverre er det mange andre som IKKE har kontroll på sine hunder. Jeg har vært nødt til å bære min hund for å være trygg på at hun ikke bli "spist opp" av andre løshunder. Jeg har også opplevd at folk har latt hunden sin løpe fritt og ikke har hatt kontroll på dyret sitt, noe som igjen resulterte i vill rådyrjakt midtvinters. Jeg unngår ofte å gå turer, fordi jeg er redd andres hunder. Jeg er helt for båndtvang og har ingen problemer med å ha min i bånd, men stoler såpass på henne at jeg lar henne løpe et par minutter iløpet av turen. Og selvsagt plukker man opp etter hunden sin!
Jeg er absolutt ingen perfekt hundeeier, men som hundeeier med hundefrykt tror jeg iallfall selv at jeg har respekt for andres frykt og holdning til hundehold og båndtvang.

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 12:39   #138
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rottweilere ser skumle ut, men er stort sett snille som lam. Større hunder er gjerne mer stabile i humøret enn småvofser.

(Min boxer, for eksempel. Stor, og stabilt lykkelig hele tiden. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 12:41   #139
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke mer greit å ha små rottehunder løse enn store hunder. De er nemlig til pest og plage, (eller, ikke de, men eierne!) for oss som går med hunder i lenke som får en sånn liten dings i beina eller hører en eller annen pipende gneldring fra et eller annet sted og blir distrahert av det, og så videre, og så videre.

:irritert på rosakledde chihuahuaeiere med rosakledde hunder:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 13:12   #140
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Men er det ikke slik at det finnes noen plasser i Oslo hvor det - offisielt - er lov å la hundene løpe fritt? Er det ikke slik både på "hundehjørnet" i Frognerparken og i en del av Ola Narr-parken?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.