Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mangler vi noe viktig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 08:45   #121
Left
Passiv

Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Joda, men det er jo ikke vits i å måtte kaste dem eller? Og du har jo klart det to ganger før, så det går nok sikkert enda bedre denne gangen. Og ja - jeg er faktisk litt misunnelig. Baby er det deiligste som finnes.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:14   #122
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De koster bare ti spenn, så det er ikke noen krise om de ikke blir brukt heller. Det er mer det at det er så skummelt at man kan gi meg ansvar for noe som er så lite.

Da ser du bare på storgutta og tenker at de vokser det av seg...Denne litenheten, mener jeg

- Om ammeinnlegg, så slår jeg som alltid et slag for de som selges på apoteket - de er ikke slike at papiret henger fast i puppen. Ull kan potensielt være en soppfelle om du er lekk (isj, jeg får virkelig ikke amming til å høres ut som en fin ting...)

Gammel 22-06-11, 09:21   #123
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Med lillebror kjøpte vi heller ikke bleier før, og ble utskrevet på en helligddag før 17.mai. Det anbefales ikke. Bensinstasjoner o.l. fører ofte ikke de minste størrelsene. Endte opp med prematurbleier fra apoteket, inntil en venninne meldte seg og hadde gravd fram noen fra et skap. Før det var alternativet pampers trusebleier størrelse 10 kg+.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:21   #124
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vel - jeg har jo ammet før. Og endte med å ta med hjem noe cooling gels fra babysjappa etter å ha stått med skytende rygg og grøsset og sett på ammeinnlegg. Det er virkelig ikke mye godt i starten det der ammegreiene.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:31   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør de kanskje ha noe yttertøy? Finnes det et eller annet kjekt og litt vindtette greier til dager der det regner og blåser og de skal sitte i sjal eller bilstol?

Nå trodde jeg et øyeblikk du skulle ha tvillinger uten at jeg hadde fått det med meg.

Gammel 22-06-11, 09:33   #126
Slettet bruker
Passiv

Standard

Næ - det holder med én attpåklatt, ja.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:34   #127
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tips: bestill gratispakke her, så får du bleier i str 1 og 2 og litt annet stæsj. Dette er den med desidert minst ræl. Hentes på Vitus apotek.

Snart baby! Og enda snarere her, håper vi.

Sist redigert av ingling : 22-06-11 kl 09:41.
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:39   #128
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her kjenner man halve ledelsen i Vitus - så må man få sånne tips fra internettet.
Ingling - har ikke du født enda?

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:41   #129
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ingling - har ikke du født enda?

Nah, haster det så fælt a? Termin om to dager, så innen et par uker har jeg i hvert fall. :leker tålmodig:

Gammel 22-06-11, 09:43   #130
Slettet bruker
Passiv

Standard

Haha - den roligheten der kan du dra lenger ut på landet med. :husker de femten dagene på overtid med første bedre enn om det var en sending fra hurtigruta i dårlig vær:

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:45   #131
ingling

ingling sin avatar

Standard

15?! OK, ikke tålmodig...

Gammel 22-06-11, 09:46   #132
Slettet bruker
Passiv

Standard

15. Tre igangsettingsforsøk. Himmel, den ungen var treg. Men utrolig fin når han omsider åpenbarte seg altså. Vel verdt ventingen. Dessuten sov han hele natta fra første natt - smart kvalitet.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:53   #133
ingling

ingling sin avatar

Standard

Formildende omstendighet. Verdt å vente på er jeg helt sikker på at mitt eksemplar også er, gitt.

Gammel 22-06-11, 13:08   #134
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

På barsel der jeg var hadde de bare bleier i str 2, tror jeg. De hadde sikkert klart å framskaffe noen i str 1 om jeg fikk et lite nor, altså, men det lå ikke framme på stellerommet. Vi hadde kjøpt inn 1 selv, og de fikk vi ikke på.

Gammel 24-06-11, 08:29   #135
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjøpte inn både 1 og 2 jeg. Og åpnet pakken og så på de minste - de der skal sikkert doneres til en eller annen babydukke, tenker jeg. Ikke pokker om jeg påtar meg ansvar for en unge som er så liten at han passer oppi de der.
Da får vi bli på sykehuset til han er større.

Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 11:22   #136
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ja, de er bittesmå. Sønnen til venninna mi hadde de der minste opp til armhulene, stakkars liten - men han var én kilo da han blei født! Men de passet fint til trekilosen jeg er tante til, jeg tror han fikk dokkebleiene våre.

Gammel 25-06-11, 16:22   #137
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg følte faktisk ikke mine var særlig små, ikke FOR små iallfall, når vi fikk dem. Fikk heller litt sjokk når jeg så en av de andre nyfødte bli stellt ved siden av Snuppa en dag på barsel; Den babyen var jo gigantisk!!! Ikke mi Snuppe som var lita, nei, nei Klumpen var litt større, så han passa akkurat størrelse 1. Snuppa måtte vi ut å kjøpe prematurbleier til på apoteket, snakker meg om spinnville priser!?!

Gammel 25-06-11, 22:19   #138
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi brukte den minste bleiestørrelsen til våre små ett par-tre uker i hvert fall og de var ikke så små. Eldste var 3022 gr. og yngste 3250 gr. (Jeg syns forsåvidt at det var helt uhørt at vi skulle få lov å ta med den pittelille babyen hjem. Skulle vi liksom ha ansvaret for den lille fremmede skapningen på egenhånd? Neppe. Nektet å dra hjem før vi absolutt måtte og da det nærmet seg julaften var vi nødt fordi de hersens jordmødrene på barselhotellet ville ta ferie. )

Med nummer to ville jeg helst dra hjem med engang...

Gammel 25-06-11, 22:53   #139
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Først - hvem er Stikka?

Nuvel. Jeg tror jeg er i mål med babyutstyr sånn omtrent. Kan noen se om det er åpenbare mangler her for startup?

Vogn
Regntrekk til vogn
Liten dyne
Pute (skal de ha det?)
Seng
Madrass
Ullpledd
Bomullspledd
Stelleveske
Bilstol
Ammeputer
Bæresjal
Stativ til å bade baby med, 2 varianter
Vippestol
Stelleplass
Veldig mange bamser (gud vet hva han skal med dem, men Drammen har tatt av)
Skinnpose

Klær i 56 og 62. Ikke enorme mengder, men bodyer, sparkebukser, sokker, tynne luer, gensere og nok sånn i starten, tror jeg.

Hva ellers trengs?
Bør de kanskje ha noe yttertøy? Finnes det et eller annet kjekt og litt vindtette greier til dager der det regner og blåser og de skal sitte i sjal eller bilstol?

Kan være kjekt å ha en vindtett dress til trekkfulle dager, særlig hvis babyen skal være i sjal. Brukt slik dress til minste min, startet på str. 62 og jobba oss oppover i str. Brukte den utenpå ull/fleece på vinteren også hvis nødvendig. Mindre klumpete enn en tykk vinterdress. Kjøpte forøvrig liten dunpose til å ha i bilstolen. Blei lei av å kle av og på hver dag for å levere i barnehage ol.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.