|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Joda, men det er jo ikke vits i å måtte kaste dem eller? Og du har jo klart det to ganger før, så det går nok sikkert enda bedre denne gangen. Og ja - jeg er faktisk litt misunnelig. Baby er det deiligste som finnes. |
|
|
|
#122 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mangler vi noe viktig?
Da ser du bare på storgutta og tenker at de vokser det av seg...Denne litenheten, mener jeg
|
|
|
#123 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Med lillebror kjøpte vi heller ikke bleier før, og ble utskrevet på en helligddag før 17.mai. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Vel - jeg har jo ammet før. Og endte med å ta med hjem noe cooling gels fra babysjappa etter å ha stått med skytende rygg og grøsset og sett på ammeinnlegg. Det er virkelig ikke mye godt i starten det der ammegreiene. |
|
|
|
#125 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nå trodde jeg et øyeblikk du skulle ha tvillinger uten at jeg hadde fått det med meg.
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#127 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Tips: bestill gratispakke her, så får du bleier i str 1 og 2 og litt annet stæsj. Dette er den med desidert minst ræl. Hentes på Vitus apotek.
Sist redigert av ingling : 22-06-11 kl 09:41. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Her kjenner man halve ledelsen i Vitus - så må man få sånne tips fra internettet. |
|
|
|
#130 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Haha - den roligheten der kan du dra lenger ut på landet med. :husker de femten dagene på overtid med første bedre enn om det var en sending fra hurtigruta i dårlig vær: |
|
|
|
#132 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?15. Tre igangsettingsforsøk. Himmel, den ungen var treg. Men utrolig fin når han omsider åpenbarte seg altså. Vel verdt ventingen. Dessuten sov han hele natta fra første natt - smart kvalitet. |
|
|
|
#134 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Mangler vi noe viktig?På barsel der jeg var hadde de bare bleier i str 2, tror jeg. De hadde sikkert klart å framskaffe noen i str 1 om jeg fikk et lite nor, altså, men det lå ikke framme på stellerommet. Vi hadde kjøpt inn 1 selv, og de fikk vi ikke på.
|
|
|
|
#135 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg kjøpte inn både 1 og 2 jeg. Og åpnet pakken og så på de minste - de der skal sikkert doneres til en eller annen babydukke, tenker jeg. Ikke pokker om jeg påtar meg ansvar for en unge som er så liten at han passer oppi de der. |
|
|
|
#136 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Ja, de er bittesmå. Sønnen til venninna mi hadde de der minste opp til armhulene, stakkars liten - men han var én kilo da han blei født! Men de passet fint til trekilosen jeg er tante til, jeg tror han fikk dokkebleiene våre.
|
|
|
|
#137 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg følte faktisk ikke mine var særlig små, ikke FOR små iallfall, når vi fikk dem. Fikk heller litt sjokk når jeg så en av de andre nyfødte bli stellt ved siden av Snuppa en dag på barsel; Den babyen var jo gigantisk!!! Ikke mi Snuppe som var lita, nei, nei
|
|
|
#138 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Mangler vi noe viktig?Vi brukte den minste bleiestørrelsen til våre små ett par-tre uker i hvert fall og de var ikke så små. Eldste var 3022 gr. og yngste 3250 gr. (Jeg syns forsåvidt at det var helt uhørt at vi skulle få lov å ta med den pittelille babyen hjem. Skulle vi liksom ha ansvaret for den lille fremmede skapningen på egenhånd? Neppe. Nektet å dra hjem før vi absolutt måtte og da det nærmet seg julaften var vi nødt fordi de hersens jordmødrene på barselhotellet ville ta ferie.
|
|
|
#139 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan være kjekt å ha en vindtett dress til trekkfulle dager, særlig hvis babyen skal være i sjal. Brukt slik dress til minste min, startet på str. 62 og jobba oss oppover i str. Brukte den utenpå ull/fleece på vinteren også hvis nødvendig. Mindre klumpete enn en tykk vinterdress. Kjøpte forøvrig liten dunpose til å ha i bilstolen. Blei lei av å kle av og på hver dag for å levere i barnehage ol.
|
|
![]() |
|
|