Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mangler vi noe viktig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 11:21   #101
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ammete ble brukt på begge de to forrige. Og er allerede en del av kostholdet med denne. I tillegg brukte jeg nesespray og pumper og hva har du for å få i gang dette levenet. Til slutt kom jeg til at en god stol og nok tid var det som skulle til med minste. Så da ammet vi i vei, i timer til ende hver dag. Men da fikk vi det jo til også - sålenge vi lot det ta tid og han gadd å jobbe for føden. Jeg er innstilt på å bruke tid denne gangen også, men jeg har ikke noen illusjoner om melkeproduksjon som holder til noe ekstra.

Det er greit det. Jeg kan ha med meg babyen rundt overalt sålenge han fullammes - jeg har lagt opp til å ha god tid.

Nettopp det er jo veldig viktig . Ja får man til å amme og det holder til ungen, så skal man jo være veldig fornøyd......tenkte bare amme-te dersom du ikke hadde prøvd før, og dersom det var veldig mye jobb å få fortgang på sakene. Men det virker som du har full kontroll

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 11:38   #102
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SF, det med amming kan endre seg veldig fra unge til unge.

Gammel 23-05-11, 11:39   #103
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet jo det. Men jeg tar det som det kommer, kjenner jeg. Får jeg så mye/lite melk at jeg trenger pumpe så ordner jeg det etterhvert.

Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 11:50   #104
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Bruker de disse små hodeputene, egentlig? Eller skal de ligge rett på madrassen?

Babyene våre har aldri brukt puter, men en gulpeklut/putetrekk under hodet i vogn og seng.

Mesoft tar vi med oss.

Det finnes sånne engangsunderlag for å stelle på. Er det noe smart å ha eller er det bedre å ha et lite håndkle i stellebagen?

Et lite håndkle eller en gulpeklut brukte jeg til alle mine. Jeg bruker veldig lite engangsgreier, da.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 11:56   #105
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke lest alle svarene men fikk med meg de flanelssbleiene/klutene det Teofilia anbefalte: Anbefales herfra også, fåes kjøpt på Sparkjøp i flerpakning - hvite, gode og myke. Brukte de i starten til underlag for ganske masse; ved veiing på helsestasjonen, ved kle/bleieskift andre steder enn hjemme, til å pakke de inn i, sammenbretta i to som hodeunderlag i vogna osv.

Salve til såre, tørre bryst: Purelan/medela, den brukte jeg mens jeg var gravid også - ble ikke mye amming, men den feite kremen redda såre pupper selv uten, også som gravid.

Vi gikk raskt for våtservietter; de fra neutral er uten både parafyme og ditten og datten - anbefalt av Norges astma og allergiforbund til og med. Brukte og bruker ved bæsjebleier. Jeg kjøpte de mens jeg var gravid for å teste på meg selv først, supre, ingen reaksjoner - ei heller på knoll og tott.

Ved såre flekker/eksem/bleieutslett så har inotyol salve fungert supert. Hadde først bare vanlig sinksalve, det hjalp ikke noe. Fikk anbefalt inotyol her inne, fåes kjøpt på apotek - ligger der med det andre babystashet.

Babyolje på pumpeflaske synes vi er supert og enkelt å bruke når det er bæsj som sitter fast på huden - slipper å gnikke å gnu, slipper å bli sår.

Småting som paracet stikkpiller, febertermometer(og vaselin eller annet å smøre på før du eventuelt sjekker tempen) og q-tips tenker jeg iallfall er greit å ha på plass. Liker å være litt føre var; skjønt feber på de aller minste skal sjekkes uansett.

Utrolig rotete innlegg, mon tro om det ble noe smart eller noe du ikke alt hadde tenkt på selv, lite trolig, det meste virka i orden!

Gammel 23-05-11, 15:21   #106
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte aller mest gaskluter til stelleunderlag, men innimellom kommer det greier man ikke har lyst å pakke sammen og ta med hjem. Så ja, jeg hadde også engangs i stellevesken. Ikke minst når jeg reiste på steder der underlaget (les: gulvet) var minst like lite appetittelig som bleieinnholdet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:27   #107
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg kan se som dere mangler nå er babyen og det ordner seg utpå sommeren. /

Gammel 23-05-11, 15:32   #108
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Amming er supert, men om det skulle vise seg vanskelig, om du skulle oppleve at det plutselig er full stopp (på den eine eller andre måten) så er det greit å ha ei flaske og ein kartong med MME i hus. Det er grusomt å stå på natta med hylande baby, tilstoppa melkegangar og ingen døgnopne apotek eller butikkar. Eg synes det er ein billig forsikring å ha ei flaske og ein kartong i hus, som nødløysing.

Gammel 20-06-11, 14:39   #109
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da tror jeg det begynner å hjelpe. Babysengen er montert og står med masse baljer og greier oppi så katten skal skjønne at det ikke er en katteseng. (Himmel så lykkelig han var før vi la oppi alt det rotet - eget katterom, liksom. )
Klærne tror jeg er ca i mål i størrelse 56, med littgranne i 62 også i tilfelle det er en kjempebaby. 50 ignoreres glatt inntil det motsatte behovet er behørig bevist. Hentesettet er ferdig strikket i hvit bomull med fletter i sidene og solhatten ligger klar. Lue med ører på også.
Flanellskluter er kjøpt inn, men jeg må sikkert ha mange flere. (Har 6 stk)
Purelan ligger der i tilfelle
Ammeinnlegg ligger der
Ammebehåer er på vei i posten
Så langt ett stk ammesinglet og ett stk ammegenser fra boob (fy fela for noen priser. )
Lammeskinnet ligger til vask i maskinen as we speak
Stelleplassen er nesten helt klar
Vognas nett er vurdert og konkludert som kattesikkert hvis jeg setter på et par ekstra trykknapper
Inotyol er klart
Vaskekluter er klare
Ulldress inkludert votter er klar - man vet jo aldri
Youtube har frisket opp montasje av bæredingser på foreldre for sikkerhets skyld
Håndkle med hette på ligger klar
Presang til storebrødrene fra lillebror er snart klare
Babyolje er klart

Jepp. Kommer ungen i morgen så skal nok det gå helt greit det altså. Men det gjør han jo ikke - det er jo noen uker igjen enda.

Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 14:56   #110
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det er firkantige kluter i flanell. Jeg husker ikke eksakte mål, men kanskje 50x50 eller 60x60? De selges som "tøybleier", og da mine var babyer fikk vi dem både på barneutstyrsbutikker og på Obs, for å nevne noe. Helt standard babyutstyr den gang, i alle fall. Jeg tror vi hadde minst 30 av dem til slutt - og etter babyperioden har de fungert som utømmelig lager av pusse- og oppvaskkluter. Veldig praktisk.

Disse er uvurderelig

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 15:58   #111
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Flanellskluter er kjøpt inn, men jeg må sikkert ha mange flere. (Har 6 stk)

Jepp. Det går minst en pr. skift, og gjerne 6 skift om dagen, hvis du får en som ligner på mine. Eller har du noe annet som skal ligge på stellebordet?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 16:30   #112
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere mangler lillebroren - ellers må dere vel være i boks snart

Gammel 20-06-11, 16:52   #113
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så spennende!

Amme-bh har jeg to av, jeg må ha et par til etterhvert. Ullinnleggene er på plass, men ammeinnleggene selv har jeg ikke kjøpt enda. Jeg sto med en pakke natusan i hånden, kom på hvordan det kjennes når de sitter fast og må av, grøsset og ble stående og se på tåteflasker isteden og ga opp.

Jeg brukte ullinnlegg under papirinnleggene. Slipper såre papirrevnepupper og brystbetennelse (forhåpentligvis). Ikke så lekkert, men det gjør jo ingen ting. Du har jo både mann og barn!

Gammel 21-06-11, 23:33   #114
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes disse var fantastiske, de letter sprengen (uvurderlig når man ikke ammer 2 på en gang), og man får luft og bader i MM. Jeg brukte ikke salve i det hele tatt.

Men ikke plukk opp noe på gulvet.

Uten å være 100% sikker, men jeg TROR jeg har et par slike liggende i esken sin i boden. Du kan få dem hvis du trenger dem, SF.

Si ifra dersom du har lyst på en sprinkelbeskytter i glad turkis også. Gis også bort. Ligger bare og tar opp plass i boden.

Men ellers ser det ut som det kun mangler en baby.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:18   #115
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte en del boob-klær på finn.no, pent brukt og bedre priser enn i butikken.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:32   #116
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Ellers tror jeg vel at denne er et must for alle med guttebabyer:

Festlig og "nyttig" liten sak fra Sozo. Hindrer strålen i å stå i taket når gutten skiftes på.
Koppen har en absorberende svamp som er dekket av to lag myk bomull. Koppen kan vaskes i maskin.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:33   #117
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Haha, nå har jeg sett det og. Vi brukte de berømmelige flanellsbleiene, vi. Nå om dagen lever vi bare farlig.

Gammel 22-06-11, 08:08   #118
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den der skal vi jammen kjøpe. Det blir på samme turen som vi skal kjøpe det der røret som man kan slippe ting gjennom for å se om de er så små at babyen får dem inn i munnen eller ikke.

Men - hvilken bleiestørrelse bruker de i starten? Bruker de virkelig Libero 1 noen gang?

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:32   #119
Left
Passiv

Standard

Det er utrolig hvor små bleier de faktisk bruker i starten ja, men det ser du egentlig på føden. Der har de i flere størrelser, så du kan prøve deg frem. Vi kjøpte bleier på vei hjem fra føden, ikke før. Evt. en pakke i den nest minste størrelsen.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:38   #120
Slettet bruker
Passiv

Standard

De koster bare ti spenn, så det er ikke noen krise om de ikke blir brukt heller. Det er mer det at det er så skummelt at man kan gi meg ansvar for noe som er så lite.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.