|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?
Nettopp det er jo veldig viktig |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Epikur
|
Sv: Mangler vi noe viktig?SF, det med amming kan endre seg veldig fra unge til unge.
|
|
|
#103 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg vet jo det. Men jeg tar det som det kommer, kjenner jeg. Får jeg så mye/lite melk at jeg trenger pumpe så ordner jeg det etterhvert. |
|
|
|
#104 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Babyene våre har aldri brukt puter, men en gulpeklut/putetrekk under hodet i vogn og seng.
Et lite håndkle eller en gulpeklut brukte jeg til alle mine. Jeg bruker veldig lite engangsgreier, da.
|
|
|
#105 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Har ikke lest alle svarene men fikk med meg de flanelssbleiene/klutene det Teofilia anbefalte: Anbefales herfra også, fåes kjøpt på Sparkjøp i flerpakning - hvite, gode og myke. Brukte de i starten til underlag for ganske masse; ved veiing på helsestasjonen, ved kle/bleieskift andre steder enn hjemme, til å pakke de inn i, sammenbretta i to som hodeunderlag i vogna osv.
|
|
|
#106 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg brukte aller mest gaskluter til stelleunderlag, men innimellom kommer det greier man ikke har lyst å pakke sammen og ta med hjem. Så ja, jeg hadde også engangs i stellevesken. Ikke minst når jeg reiste på steder der underlaget (les: gulvet) var minst like lite appetittelig som bleieinnholdet.
|
|
|
#108 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Mangler vi noe viktig?Amming er supert, men om det skulle vise seg vanskelig, om du skulle oppleve at det plutselig er full stopp (på den eine eller andre måten) så er det greit å ha ei flaske og ein kartong med MME i hus. Det er grusomt å stå på natta med hylande baby, tilstoppa melkegangar og ingen døgnopne apotek eller butikkar. Eg synes det er ein billig forsikring å ha ei flaske og ein kartong i hus, som nødløysing.
|
|
|
#109 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Da tror jeg det begynner å hjelpe. Babysengen er montert og står med masse baljer og greier oppi så katten skal skjønne at det ikke er en katteseng. (Himmel så lykkelig han var før vi la oppi alt det rotet - eget katterom, liksom. |
|
|
|
#110 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Disse er uvurderelig |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jepp. Det går minst en pr. skift, og gjerne 6 skift om dagen, hvis du får en som ligner på mine. Eller har du noe annet som skal ligge på stellebordet?
|
|
|
#113 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Så spennende!
Jeg brukte ullinnlegg under papirinnleggene. Slipper såre papirrevnepupper og brystbetennelse (forhåpentligvis). Ikke så lekkert, men det gjør jo ingen ting. Du har jo både mann og barn!
|
|
|
#114 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uten å være 100% sikker, men jeg TROR jeg har et par slike liggende i esken sin i boden. Du kan få dem hvis du trenger dem, SF. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg kjøpte en del boob-klær på finn.no, pent brukt og bedre priser enn i butikken.
|
|
|
#116 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Mangler vi noe viktig?Ellers tror jeg vel at denne er et must for alle med guttebabyer:
|
|
|
#117 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Haha, nå har jeg sett det og. Vi brukte de berømmelige flanellsbleiene, vi. Nå om dagen lever vi bare farlig.
|
|
|
|
#118 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#119 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Det er utrolig hvor små bleier de faktisk bruker i starten ja, men det ser du egentlig på føden. Der har de i flere størrelser, så du kan prøve deg frem. Vi kjøpte bleier på vei hjem fra føden, ikke før. Evt. en pakke i den nest minste størrelsen. |
|
|
|
#120 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?De koster bare ti spenn, så det er ikke noen krise om de ikke blir brukt heller. Det er mer det at det er så skummelt at man kan gi meg ansvar for noe som er så lite. |
|
![]() |
|
|