|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Mesoft er uunnværlig når man har barn, fra nyfødt og oppover. Vi brukte også pute, ble anbefalt en på sykehuset.
|
|
|
#82 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Gaskluter/tøybleier" er et must, ja. Jeg har aldri brukt det som bleier, men oppå stellematta, under hodet i vogna/senga/over skukdra ifbm gulping etc, etc. Helt uunværlig. Jeg har hatt mange hver gang. Jeg har kjøpt pakker på Jysk til en slikk og ingenting. De hadde to størrelser. Jeg hadde litt av hvert. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Mangler vi noe viktig?Har du lue til babyen? Veldig greit når de er rimelig ferske og gjerne ikke klarer å holde så godt på varmen |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mangler vi noe viktig?Eg har ikkje lest alle sidene, så bær over med meg. Smokk mangle du!
|
|
|
|
#85 |
|
can-jur
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Vaselin, i sykehusbagen.
|
|
|
|
#86 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Vaselin? Funker ikke sånn barrierekrem de har på sykehuset vel så bra? Den Tena-salven vi bruker likner vaselin, i alle fall, og den kjøpte vi fordi de brukte den på barsel.
|
|
|
|
#87 |
|
can-jur
|
Sv: Mangler vi noe viktig?
Vasilin er mye enklere å vaske/tørke bort.
|
|
|
|
#88 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Mangler vi noe viktig?Sånne gulpekluter får du kjøpt på Coop obs på vinterbro også. Muligens også Bogerud.
|
|
|
#89 |
|
Curlingkone
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Har heller ikke lest absolutt hele tråden, men gulpekluter er et must ja. Jeg likte de fra Barnas hus veldig godt. Med elefanter på. De holdt seg bra, og er gode og myke.
|
|
|
#90 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Mangler vi noe viktig?Amme-bh?
|
|
|
|
#91 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Mangler vi noe viktig?Av ammeinnlegg så er det er chicco og meleda (?) mine favoritter, setter seg ikke fast slik som natusan sine gjorde. I tillegg er det kjekt å ha ullinnlegg som man kan ha utenpå papirinnleggene når det er kaldt.
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Amme-bh har jeg to av, jeg må ha et par til etterhvert. Ullinnleggene er på plass, men ammeinnleggene selv har jeg ikke kjøpt enda. Jeg sto med en pakke natusan i hånden, kom på hvordan det kjennes når de sitter fast og må av, grøsset og ble stående og se på tåteflasker isteden og ga opp. |
|
|
|
#93 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg har kjøpt ammeinnlegg av bambus som kan vaskes, etter den tråden jeg hadde her inne.
|
|
|
|
#94 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Mangler vi noe viktig?
Ja, de er grusomme |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg skal jo ha midt på sommeren, så jeg har rigget til slik hjemme at det skal gå an å sitte i fred og ro og lufttørke i håp om å unngå så mye sårhet og salver og sånn. |
|
|
|
#96 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg synes disse var fantastiske, de letter sprengen (uvurderlig når man ikke ammer 2 på en gang), og man får luft og bader i MM. Jeg brukte ikke salve i det hele tatt.
|
|
|
#97 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?De der kan jeg faktisk huske fra en eller annen av de store. Kom på det når du sa det der med å plukke opp ting på gulvet. |
|
|
|
#98 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Det kan endre seg veldig, SF. Blant annet så ser jeg i krystallkulen et langt lavere stressnivå med bena på bordet. Det er annerledes å være erfaren og ha god tid (og en hel familie som hjelper til å varte deg opp).
|
|
|
#99 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Mangler vi noe viktig?Prøvd Amme-te ? Jeg var en av disse såkalte kuene og hadde melk mer enn nok (husker veldig godt jeg kunne våknetmed utrolig spreng og jeg pumpet en full tåteflaske på bare en pupp |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Ammete ble brukt på begge de to forrige. Og er allerede en del av kostholdet med denne. I tillegg brukte jeg nesespray og pumper og hva har du for å få i gang dette levenet. Til slutt kom jeg til at en god stol og nok tid var det som skulle til med minste. Så da ammet vi i vei, i timer til ende hver dag. Men da fikk vi det jo til også - sålenge vi lot det ta tid og han gadd å jobbe for føden. Jeg er innstilt på å bruke tid denne gangen også, men jeg har ikke noen illusjoner om melkeproduksjon som holder til noe ekstra. |
|
![]() |
|
|