Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mangler vi noe viktig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 14:39   #81
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Mesoft er uunnværlig når man har barn, fra nyfødt og oppover. Vi brukte også pute, ble anbefalt en på sykehuset.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:27   #82
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gaskluter/tøybleier" er et must, ja. Jeg har aldri brukt det som bleier, men oppå stellematta, under hodet i vogna/senga/over skukdra ifbm gulping etc, etc. Helt uunværlig. Jeg har hatt mange hver gang. Jeg har kjøpt pakker på Jysk til en slikk og ingenting. De hadde to størrelser. Jeg hadde litt av hvert.

Jeg bruker lammeskinn overalt. Mistemor har fortsatt skinn både i vogna og i senga. Uunnværlig, slik jeg ser det.

Inotyol er den mest fantastiske salven mot såre rumper.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:41   #83
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du lue til babyen? Veldig greit når de er rimelig ferske og gjerne ikke klarer å holde så godt på varmen

Her har vi hatt bruk for mange klesskift de første ukene/månedene (selv Lillebror som arvet nesten dobbelt sett med klær etter tvillingsøsknene sine hadde for lite) da barna har gulpet en del, og guttene spesielt har vært flinke til å tisse seg ut når bleia er av ved bleieskift. Eller kanskje du er flinkere enn meg til å legge noe over brannslukkeren (om du venter gutt da)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:50   #84
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har ikkje lest alle sidene, så bær over med meg. Smokk mangle du!

Gammel 22-05-11, 22:53   #85
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaselin, i sykehusbagen.
Smør rikelig på stumpen med en gang, når første bleie kommer på, så slipper du/dere å sloss med beket.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 23:01   #86
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vaselin? Funker ikke sånn barrierekrem de har på sykehuset vel så bra? Den Tena-salven vi bruker likner vaselin, i alle fall, og den kjøpte vi fordi de brukte den på barsel.

Gammel 22-05-11, 23:15   #87
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vaselin? Funker ikke sånn barrierekrem de har på sykehuset vel så bra? Den Tena-salven vi bruker likner vaselin, i alle fall, og den kjøpte vi fordi de brukte den på barsel.

Vasilin er mye enklere å vaske/tørke bort.
Men det funker sikkert også med andre kremer som er fete og ikke trenge inn. Viktigste er at det gjør at beket ikke fester seg til huden.
For da må man jo omtrent skrubbe det av....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 00:58   #88
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Sånne gulpekluter får du kjøpt på Coop obs på vinterbro også. Muligens også Bogerud.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 01:10   #89
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Har heller ikke lest absolutt hele tråden, men gulpekluter er et must ja. Jeg likte de fra Barnas hus veldig godt. Med elefanter på. De holdt seg bra, og er gode og myke.

Jeg har også brukt mesoft, og er helt avhengige av de. De har ofte kjøp tre, betal for to.tilbud på dem på apotekene. Men de er rimelige uansett.

Bittesmå ullsokker å ha med på sykehuset syns jeg er et must. Vi brukte dem hele tiden.
Purelan hadde jeg også med, og den ble mye brukt.

Ammeinnlegg, har du kjøpt det?

De engangsunderlagene du nevnte brukte jeg å ha i stellabagen. De tar så liten plass i forhold til håndkle.

Ellers har jeg brukt nøstebarnpleddet mitt hver dag siden snuppa ble født, det er altså bare helt uunnværlig.

Og da tror jeg rett og slett du bare mangler det viktigste jeg. Nemlig babyen.

Lykke til!
Jeg kjenner det gnager skikkelig i mammagenet jeg. :lyst på en til:

Gammel 23-05-11, 01:30   #90
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Amme-bh?

Gammel 23-05-11, 09:00   #91
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Av ammeinnlegg så er det er chicco og meleda (?) mine favoritter, setter seg ikke fast slik som natusan sine gjorde. I tillegg er det kjekt å ha ullinnlegg som man kan ha utenpå papirinnleggene når det er kaldt.

Jeg likte også den DryKid ammemadrassen som man får kjøpt. Super til å ha under babyen ved nattamming/samsoving i sengen. Sparte meg for mye vask av sengetøy

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 09:07   #92
Slettet bruker
Passiv

Standard

Amme-bh har jeg to av, jeg må ha et par til etterhvert. Ullinnleggene er på plass, men ammeinnleggene selv har jeg ikke kjøpt enda. Jeg sto med en pakke natusan i hånden, kom på hvordan det kjennes når de sitter fast og må av, grøsset og ble stående og se på tåteflasker isteden og ga opp.

Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 09:13   #93
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt ammeinnlegg av bambus som kan vaskes, etter den tråden jeg hadde her inne. Fikk aua bare av å lese om fastklistrede papirgreier... Kjøper vel noen i papir også, kanskje.

Gammel 23-05-11, 10:00   #94
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Amme-bh har jeg to av, jeg må ha et par til etterhvert. Ullinnleggene er på plass, men ammeinnleggene selv har jeg ikke kjøpt enda. Jeg sto med en pakke natusan i hånden, kom på hvordan det kjennes når de sitter fast og må av, grøsset og ble stående og se på tåteflasker isteden og ga opp.

Ja, de er grusomme . Jeg brukte Chicco sine, de var myke og gode og satt ikke fast .

Salve til såre bryster ? Husker ikke hva jeg brukte, men den var iallefall god å ha helt i begynnelsen når jeg var så sår at det føltes som ungen hadde hoggtenner og klør i det den "satte seg fast" i brystvorten .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:02   #95
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal jo ha midt på sommeren, så jeg har rigget til slik hjemme at det skal gå an å sitte i fred og ro og lufttørke i håp om å unngå så mye sårhet og salver og sånn.

Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:46   #96
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes disse var fantastiske, de letter sprengen (uvurderlig når man ikke ammer 2 på en gang), og man får luft og bader i MM. Jeg brukte ikke salve i det hele tatt.

Men ikke plukk opp noe på gulvet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:49   #97
Slettet bruker
Passiv

Standard

De der kan jeg faktisk huske fra en eller annen av de store. Kom på det når du sa det der med å plukke opp ting på gulvet.

Men det skal mye til at jeg trenger sånne. Jeg er sabla tung å få i gang på det meste - melking også. Jeg ammer og ammer og ammer og ammer - og da går det såvidt det er å holde ungen i live. Ekstra melk eller søl med melk har vi aldri sett. Ikke mer enn en gang eller to ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:52   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan endre seg veldig, SF. Blant annet så ser jeg i krystallkulen et langt lavere stressnivå med bena på bordet. Det er annerledes å være erfaren og ha god tid (og en hel familie som hjelper til å varte deg opp).

Det er som sagt uansett en veldig behagelig måte å få lufttørking på, med BH.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 11:01   #99
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøvd Amme-te ? Jeg var en av disse såkalte kuene og hadde melk mer enn nok (husker veldig godt jeg kunne våknetmed utrolig spreng og jeg pumpet en full tåteflaske på bare en pupp ).

Men så ble jeg syk med feber og plutselig var det mindre melk. Drakk amme-te fra apoteket....eller var det helsekosten og da ble det full fart i produksjonen igjen.

Verdt et forsøk om du har lite melk kanskje ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 11:05   #100
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ammete ble brukt på begge de to forrige. Og er allerede en del av kostholdet med denne. I tillegg brukte jeg nesespray og pumper og hva har du for å få i gang dette levenet. Til slutt kom jeg til at en god stol og nok tid var det som skulle til med minste. Så da ammet vi i vei, i timer til ende hver dag. Men da fikk vi det jo til også - sålenge vi lot det ta tid og han gadd å jobbe for føden. Jeg er innstilt på å bruke tid denne gangen også, men jeg har ikke noen illusjoner om melkeproduksjon som holder til noe ekstra.

Det er greit det. Jeg kan ha med meg babyen rundt overalt sålenge han fullammes - jeg har lagt opp til å ha god tid.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.