|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ashraf funnet dødSå lenge ikke broren har stått fram på noe vis, synes heller ikke jeg at det skal stå her. Det var forsåvidt også det jeg ville fram til da jeg skrev dette, jeg var sikkert litt uklar.
|
|
|
#82 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ashraf funnet død
Det er jeg enig i. Men det er vel ingenting som har blitt sagt her som ikke er omtalt på nyhetene? Bortsett fra at noen trakk inn broren, som er ganske irrelevant her.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ashraf funnet dødBestillingsdrap er vel generelt ganske uvanlig i Norge, bortsett fra i gjengmiljøet i Oslo.
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ashraf funnet dødNeida, jeg syns det er innenfor marginene foreløpig. Det at noe tabloidpresse har nevnt rykter gjør dem jo ikke nødvendigvis mer sanne eller mindre belastende for familien å forholde seg til. Jeg tenkte for øvrig ikke så mye på motivet til drapsmannen/mennene, men spekulasjoner i hvorfor familien ikke har ønsket bilde, om det er kulturelt betinget, om hun skulle giftes bort osv. Begge de sakene har jo vært gjengitt relativt motstridende i ulik presse, og ingenting er vel bekreftet verken ene eller andre veien.
|
|
|
#85 |
|
Sær og kresen
Sv: Ashraf funnet død
Nei, derav VG-brillene, altså - det er ikke alt som kan tas for god fisk.
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ashraf funnet dødDenne saka er jo unik på mange måtar. Har vel aldri skjedd før at eit drapsoffer har hatt muligheit til å ringe til politiet rett før drapet og gi ein beskrivelse av gjerningsmann pluss navngi den ho trur står bak. Dersom ho ikkje hadde ringt frå bagasjerommet ville nok desse to ha sluppe unna.
|
|
|
#87 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Ashraf funnet dødGodt at hun er funnet slik at de pårørende kan få fred for hva som skjedde med henne. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Curlingkone
|
Sv: Ashraf funnet dødDet er så utrolig tragisk.
|
|
|
#89 |
|
rakkarpus
|
Sv: Ashraf funnet dødMannen som bestilte kidnapping og drap fikk bare 8 år, han som gjorde det fikk 17. Heldigvis har aktoratet anket og ny sak kommer opp til høsten. Aktoratet la ned påstand om 19 og 20 års fengsel. Sjokkert over at Khan bare fikk 8 år, hvis den blir stående er han ut etter 6 år.
|
![]() |
|
|