Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ashraf funnet død

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 15:01   #81
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ashraf funnet død

Så lenge ikke broren har stått fram på noe vis, synes heller ikke jeg at det skal stå her. Det var forsåvidt også det jeg ville fram til da jeg skrev dette, jeg var sikkert litt uklar.

Sitat:

Hvis det ikke har kommet ut, så er det ingen grunn til å si noe om det her heller altså.

Gammel 25-02-10, 15:08   #82
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns for øvrig vi også skal passe oss for at denne tråden ikke får det sladdermomentet som har vært tatt opp i forbindelse med denne saken, som har vært belastende for familien. Jeg syns det er litt ufint å spekulere i motiver vi ikke vet noe om i en konkret sak.

Det er jeg enig i. Men det er vel ingenting som har blitt sagt her som ikke er omtalt på nyhetene? Bortsett fra at noen trakk inn broren, som er ganske irrelevant her.

Dessuten synes jeg en tanke godt kan luftes uten at det dermed betyr sladder eller spekulasjon, og det handler om at dersom dette dreier seg om et sjalusidrap, så bryter det ganske radikalt med det tradisjonelle mønsteret for den type drap, i og med at alt tyder på at dette er et bestillingsdrap. Jeg har ikke noen statistikk på feltet (sjekke Mims linker, kanskje), men det er vel ikke direkte vanlig.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:18   #83
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bestillingsdrap er vel generelt ganske uvanlig i Norge, bortsett fra i gjengmiljøet i Oslo.

Eg syns absolutt det må vere mulig å diskutere motiv og sjalusi-drap på generelt grunnlag sjølv om vi ikkje er 100% sikre på at sjalusi er motivet for dette drapet. Det har tross alt stått i alle avisene at denne 28-åringen var forelska i Faiza Ashraf. Og sjalusi er vel det vanligaste motivet for drap på kvinner, så sånn sett er det heller ikkje usannsynlig.

Gammel 25-02-10, 15:19   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, jeg syns det er innenfor marginene foreløpig. Det at noe tabloidpresse har nevnt rykter gjør dem jo ikke nødvendigvis mer sanne eller mindre belastende for familien å forholde seg til. Jeg tenkte for øvrig ikke så mye på motivet til drapsmannen/mennene, men spekulasjoner i hvorfor familien ikke har ønsket bilde, om det er kulturelt betinget, om hun skulle giftes bort osv. Begge de sakene har jo vært gjengitt relativt motstridende i ulik presse, og ingenting er vel bekreftet verken ene eller andre veien.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:28   #85
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Neida, jeg syns det er innenfor marginene foreløpig. Det at noe tabloidpresse har nevnt rykter gjør dem jo ikke nødvendigvis mer sanne eller mindre belastende for familien å forholde seg til. Jeg tenkte for øvrig ikke så mye på motivet til drapsmannen/mennene, men spekulasjoner i hvorfor familien ikke har ønsket bilde, om det er kulturelt betinget, om hun skulle giftes bort osv. Begge de sakene har jo vært gjengitt relativt motstridende i ulik presse, og ingenting er vel bekreftet verken ene eller andre veien.

Nei, derav VG-brillene, altså - det er ikke alt som kan tas for god fisk.

Forøvrig sier politiet på pressekonferansen i dag at saken er langt fra avsluttet, og at etterforskningen fortsetter for fullt. Det blir interessant å følge saken videre.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:36   #86
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne saka er jo unik på mange måtar. Har vel aldri skjedd før at eit drapsoffer har hatt muligheit til å ringe til politiet rett før drapet og gi ein beskrivelse av gjerningsmann pluss navngi den ho trur står bak. Dersom ho ikkje hadde ringt frå bagasjerommet ville nok desse to ha sluppe unna.
Eigentlig ganske utrulig at han som kidnappa ho var så dum at han lot ho beholde mobiltelefonen. Dersom eg skulle planlagt eit drap (ikkje at eg har planar om det, alstå ) ville eg aldri gjort den tabben! Ville også sørga for å ikkje ha med meg min eigen telefon sidan den også kan sporast.

Gammel 25-02-10, 16:05   #87
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Godt at hun er funnet slik at de pårørende kan få fred for hva som skjedde med henne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 16:54   #88
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er så utrolig tragisk.
Jeg sa det til min mann i dag at denne saken har engasjert meg. Og at det er så tragisk at enda en kvinne har mistet livet pga relasjon til en mann.
Det har skjedd så mange drap i Norge allerede i år, og mange av dem har vært drap av kvinner mannen har kjent godt og/eller hatt et forhold til.

Det er veldig på tide å ta tak i dette syns jeg. Det er totalt uakseptabelt at menn skal ha "lov" til å bli så såret over brudd og andre ting at de går løs på kvinnen de er i relasjon med.
Jeg skriver har "lov" fordi det virker som det på en måte har blitt "akseptabelt" uten at det er det selvflgelig. Men hvorfor er det slik at menn gjør slike ting mye oftere enn kvinner? Det lurer jeg på.

Gammel 11-07-11, 15:53   #89
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen som bestilte kidnapping og drap fikk bare 8 år, han som gjorde det fikk 17. Heldigvis har aktoratet anket og ny sak kommer opp til høsten. Aktoratet la ned påstand om 19 og 20 års fengsel. Sjokkert over at Khan bare fikk 8 år, hvis den blir stående er han ut etter 6 år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.