Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ashraf funnet død

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 13:27   #61
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ashraf funnet død

Skal lese den boken Mim, jeg har alltid vært utrolig interessert i den delen av historien. På ren amatørbasis. Skulle jeg valgt om igjen skulle jeg sittet på universitetet med historebøker for evig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:30   #62
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har middelalderstudier på ære, makt, politisk adferd, politisk spill og ulike styringsformer fra denne perioden i fagkretsen. Jeg har en haug med bøker, deriblant denne, som du kan låne.

Gammel 25-02-10, 13:31   #63
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mhm, men akkurat denne familien er vel ikke den mest bakstreverske. Hverken etter norsk eller pakistansk standard.

:VG-briller: Det kom jo frem (i VG, vel og merke) at Faiza hadde betrodd seg til en venninne kort tid i forveien om at hun ville reise hjemmefra og skifte navn. Familien ville ha henne giftet bort til en mann i Pakistan som de hadde vist henne bilde av. Og hun på sin side hadde en norsk kjæreste. Men jeg kjenner ikke familien, så hvorvidt de er bakstreverske eller ikke, kan jeg ikke uttale meg om.

Fniser litt av Mim og Scarlett. Dette har du overveid mer enn én gang, Scarlett.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:31   #64
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

"Han har alltid sagt at når det plutselig er nok en dag, så bare drar han. Han er troendes til det. Men hva hvis det virkelig har skjedd ham noe? Hva hvis noen har overfalt ham, hva hvis han har kommet i slåsskamp men noen farlige eh, somaliere? Lov meg at dere sjekker det ut!" :hulkestemme:

"Han bare gikk. Han har alltid vært sånn at når han blir sint, så bare går han. Han pleier jo alltid å komme tilbake! Tenk om det har skjedd ham noe!" "Suppe?"

Gammel 25-02-10, 13:33   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er stygt å få meg til å le i denne tråden, Mim&Scarlett.

Claire: Tja, jeg har seff bare secondhand, litt som VG har, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:36   #66
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

"Han bare gikk. Han har alltid vært sånn at når han blir sint, så bare går han. Han pleier jo alltid å komme tilbake! Tenk om det har skjedd ham noe!" "Suppe?"

Du finner sikkert en god oppskrift på suppe i Whistle Stop Cafe. Den med de stekte grønne tomatene.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:38   #67
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg er utrolig lettet over at hun nå er funnet, det å leve slik i uvisse for familien høres verre ut en det å ha noe faktisk å forholde seg til. Jeg føler også en blanding av sinne og sorg over at noe slik kunne skje. Jeg har også forstått det slik at familien har blitt mobbet i det pakistanske miljøet midt oppe i den krisesituasjonen de nå har vært i, at dette var noe de/hun fortjente som følge av livet hun levde. Håper inderlig at den forkastelige ukulturen på dette området blir tatt fatt i.

Gammel 25-02-10, 13:40   #68
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det forresten kommet ut hvilken familie hun tilhører? Jeg har hatt en følelse av hvilken familie det er fra dag en (på grunn av det kjente familiemedlemmet i NRK), men har aldri fått det bekreftet. Hvis det ikke har kommet ut, så er det ingen grunn til å si noe om det her heller altså.

Gammel 25-02-10, 14:00   #69
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det forresten kommet ut hvilken familie hun tilhører? Jeg har hatt en følelse av hvilken familie det er fra dag en (på grunn av det kjente familiemedlemmet i NRK), men har aldri fått det bekreftet. Hvis det ikke har kommet ut, så er det ingen grunn til å si noe om det her heller altså.

???
Det har jo vore fullt navn og bilde i avisene lenge? Er vel ingen hemmelighet?

Gammel 25-02-10, 14:04   #70
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

*borte*

Sist redigert av Simone : 25-02-10 kl 14:58.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:06   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ah, det har ikke jeg fått med meg.

Gammel 25-02-10, 14:16   #72
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det har jo vore fullt navn og bilde i avisene lenge?

Ikke av broren, vel?

Gammel 25-02-10, 14:17   #73
Simone

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ikke av broren, vel?

Nei, men det er ingen andre NRK-journalistar med det etternavnet. Og eit lite søk på bror og Faiza Ashraf på internett gir svaret ganske så fort. Det står som sagt på Wikipedia.

Gammel 25-02-10, 14:32   #74
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og eit lite søk på bror og Faiza Ashraf på internett gir svaret ganske så fort.

Gjør det? Jeg tok et kjapt søk på akkurat de termene, og fant det ikke.

Sitat:

Det står som sagt på Wikipedia.

Wikipedia er brukerredigert, det blir ikke det samme som et media med en redaksjon hadde publisert det.

De vanlige mediene har ikke omtalt «NRK-journalisten» med navn, jeg regner med at det ikke er tilfeldig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:41   #75
Simone

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Gjør det? Jeg tok et kjapt søk på akkurat de termene, og fant det ikke.

Eg skreiv litt feil. Eg søkte på "Ashraf" på Wikipedia. Då kjem broren som første treff og det ligg linkar til oppslag om Faiza Ashraf.

Wikipedia er brukerredigert, det blir ikke det samme som et media med en redaksjon hadde publisert det.

De vanlige mediene har ikke omtalt «NRK-journalisten» med navn, jeg regner med at det ikke er tilfeldig.

Når alle medier omtaler broren som NRK-journalist og samtidig omtaler den savna med fullt navn er det jo berre eit par tastetrykk som skal til for å finne broren. Då antar eg at det ikkje er hemmelig.
Det stod f.eks på Hegnar online allerede dagen etter at ho var savna. Eg reknar ikkje info som står der som offentlig, men når det står på Wikipedia antar eg i alle fall at det ikkje er hemmelig, sjølv om Wikipedia er brukerstyrt. Dersom det var hemmelig burde det ikkje stå i nettavisene at broren var NRK-journalist.

Gammel 25-02-10, 14:49   #76
Simone

Standard

Men eg kan godt ta vekk igjen navnet dersom nokon meiner det ikkje burde stå her.

Gammel 25-02-10, 14:50   #77
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å være helt ærlig ser jeg ikke relevansen med å nevne broren?

Gammel 25-02-10, 14:55   #78
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men eg kan godt ta vekk igjen navnet dersom nokon meiner det ikkje burde stå her.

Det hørtes lurt ut.

Gammel 25-02-10, 14:56   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke det relevant hvem hun er i familie med. Så lenge avisene ikke har nevnt navn, så ser jeg ikke poenget med å gjøre det her heller.

Jeg syns for øvrig vi også skal passe oss for at denne tråden ikke får det sladdermomentet som har vært tatt opp i forbindelse med denne saken, som har vært belastende for familien. Jeg syns det er litt ufint å spekulere i motiver vi ikke vet noe om i en konkret sak.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:59   #80
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke fått med meg at det var broren. Selv om jeg har fulgt ganske godt med på denne saken.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.