|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Min eldtse har ikke hatt SFO i år, da jeg har vært hjemme i permisjon, så ferie fra skoleslutt. Totalt ni uker.
|
|
|
|
#82 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?I bhg jentene går i er det krav om 3 ukers sammenhengende ferie om sommeren. Totalt 4 uker ferie i året. De får mer enn det - fordelt utover. Nå i sommer skal de ha 3 uker sammen med meg og mannen. Eldstemann var ei uke på ferie med tante, så hun har hatt litt mer ferie en lillesøster.
|
|
|
#83 |
|
Unik
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Ein skulegutt. Ingen sfo i ferien. Eller det er ut juni og begynnelsen av august, men ikkje ved skulen her. I juli er det ingenting. Ei jente som er drittlei barnehagen. Ho har mast om ho kan få slutte sidan februar. Og ei tulle som koser seg uansett kor ho er. Så dei er heime. Med meg. Få eller ingen andre i nærleiken. Så det er eg som må underholda dei dagen lang. Heldigvis så er dei rimelig flink til å underholda kvarandre og.
|
|
|
#84 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
|
|
|
#85 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Sommerne med 1-åringer har vært slitsomme, punktum. Alle tre.
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Vi prioriterer å ha så mye fri sammen hele familien som vi kan. Det betyr at det blir ikke lang ferie på poden på sommeren. Det har vært tre uker sammenhengende og så har de siste to ukene vært spredd utover året. Han har det såpass fint i bhg at vi prioriterer ikke å ha ferie hver for oss for at han skal være lenger hjemme. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå har ikke vi noe særlig grad av sommerbarnehage, det ercstengt i tre ukerm et barn er ført opp med ferie uken før, og to barn uken ettermiddag inkludert min sønn. Den uka han har ekstra ferie, og uka etter begynner det åtte nye unger på avdelingen. Men at han blir sett og hørt mer de ukene enn resten av året tviler jeg på?
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Når det gjelder SFO så er det jo en perfekt måte å være med vennene sine, da. Med litt voksenoppsyn. Guttungen her hadde glatt valgt det, i hvert fall noen tiner om dagen, om det hadde vært tilgjengelig.
|
|
|
#90 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Oj, hvis det er den erfaringen du har fra dine barns skole/SFO, så skjønner jeg veldig godt at du tenker sånn. Heldigvis har jeg ikke annet enn positive erfaringer fra våre barnehager og SFO. Her i huset har faktisk begge barna selv valgt barnehage og SFO fremfor fri. Og tro meg - de har fått velge MYE selv siden jeg har jobbet deltid og hatt endel fri. De vil rett og slett heller være sammen med lekekompisene sine og det skjønner jeg veldig godt. De har fri innimellom altså, og nå gleder vi oss til 3 uker ferie alle sammen, jeg elsker å ha ferie sammen med mine og gruer meg til hverdagen begynner igjen.
|
|
|
#91 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Enig med Apan, kjenner jeg. jeg liker å være sammen med barna mine, jeg, men ukevis uten annen stimuli enn meg, som er kronisk syk og ikke har energi til å fly på aktiviteter i ett sett blir fryktelig slitsomt. Vi bor i et område hvor de fleste lekekameratene er bortreist, har en snart 1-åring og en snart 6-åring så det er begrenset med selskap i hverandre. De står gjerne opp klokken 530, så det oppleves ikke akkurat som stress å komme seg i barnehagen til 10
|
|
|
#92 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Mine har ferie i 4, 5 uker sammenhengende i år. Jeg skulle veldig gjerne hatt dem hjemme lenger, vi storkoser oss sammen når vi har fri. I år har de begynt å sove lenger om morgenen også og det er nydelig. Jeg og mannen har valgt å ha ferien sammen i år, det er også viktig med tid sammen.
|
|
|
#93 |
|
I mål
|
Jeg tenker også at over en viss alder, type 5 år, vil barnehage/AKS være et sted man kan finne mange venner, det er uvesentlig hva som ellers skjer av program. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her har pjokken som går i bhg 4 uker ferie, som oss. Snuppa som skal begynne på skole får ca 5.
|
|
|
#95 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Har SFO stengt i 2 måneder?
|
|
|
#96 |
|
Keep calm and trot on
Jeg tenker at det er greit å høre litt på ungene hva de vil, og se litt på humøret deres. Har de lyst å gå i barnehage og er blide når de kommer hjem, men kjeder seg og er sure hjemme er det vel ikke noe point å dra institusjon kontra eget hjem-kortet. Alle unger er forskjellige, men de aller fleste greier å gi et visst uttrykk for hva de ønsker og trives med.
|
|
|
#97 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Det er heller ikke barnehagen fra 7 til 17 med fullt kjør og overarbeidede ansatte eller hjemme og kose seg med bollebakende overskuddsmamma som er valget. De fleste velger vel litt kortere dager i feriene slik at barna får underholdning, men også får rolige dager.
|
|
|
#98 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Enig. Når minsten er i barnehagen og jeg er hjemme, så er han aldri der før 9 - 9.30 med mindre de skal på tur og han MÅ være der tidligere. Og så blir han hentet senest 15.30 om pappaen henter ham, ellers går jeg gjerne bort og henter ham i 13-tiden eller litt senere. Selv om han er i barnehagen (etter sitt eget sterke ønske) så er han der ikke særlig lenge. Maks 6 timer, det er det lengste.
|
|
|
#99 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg må innrømme at jeg synes ettåringer er ganske krevende og slitsomme. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Keep calm and trot on
|
![]() |
|
|