|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns husarbeidsbidragÅ legge tilbake alle antrekkene hun har på seg i løpet av en dag er litt av en jobb her i heimen også Tjorven
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 25-08-11 kl 16:37. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Barns husarbeidsbidragKnerten er tre, og har egentlig ikke noen faste oppgaver.
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barns husarbeidsbidragVi informerte i går snuppa at hun heretter har ansvar for å planlegge og lage middag annenhver tirsdag. Hun var strålende fornøyd med oppgaven. Jeg er spent på gjennomføringen. Jeg er forberedt på å hjelpe henne MYE i starten, men tanken er jo at hun skal klare seg selv i større grad etterhvert.
|
|
|
|
#24 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Barns husarbeidsbidragMine barn er 7 og 10.
|
|
|
#25 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Barns husarbeidsbidragTo barn på 4 og 8 har ikke faste oppgaver, men hjelper generelt til en god del - begge to! De er selv ansvarlige for å stelle seg og finne fram sine egne klær, og smører stort sett sin egen matpakke. Når vi skal bort, pakker de sin egen bag, og med bare helt enkle instruksjoner får de stort sett med seg det de skal (jeg sier fke.s .du trenger 2 sett med klær og nattøy). |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns husarbeidsbidragAlle 3 (5 og 9 år) hjelper til med å gå ut med søppelet. De skal sette på plass sko og henge opp jakkene sine. Det er også forventet at de tar av bordet etter seg. Lørdag skal rommet ryddes før vi kjøper lørdagsgodt, 5-åringen får hjelp til dette av meg. I tillegg må de eldste skifte på buret til dyrene sine. Jeg har tenkt å innføre litt mer plikter for de eldste nå, men har ikke kommet frem til helt hva det blir. Jeg ser for meg at det gjerne blir noe støvsuging eller klesbretting, men vi får se hva det blir til, det blir litt etter hva de er motivert til også. Tenkte at 9-åringene skulle få øve seg litt i å disponere penger, så ser for meg et par-tre plikter ekstra mot en femtilapp i ukelønn.
|
|
|
|
#27 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barns husarbeidsbidragDe må henge opp yttertøy, sette på plass sko, dekke på, sortere skittentøy når de kler av seg, legge nattdrakten på dertil egnet plass sm ikke roter og rydde rommet sitt om kvelden (inkl andre lekearenaer).
|
|
|
#28 |
|
Off the map.
|
Sv: Barns husarbeidsbidrag
wow!!
|
![]() |
|