|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Balanse:
|
|
|
|
#122 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg godt kunne tenkt meg mer frihet i hverdagen. Det er allikevel på ingen måte korrekt at jeg ønsker å bytte bort mann/barn.
|
|
|
|
#123 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Svarer på HI uten å ha lest meg opp på tråden:
|
|
|
#124 |
|
Leser
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg kunne aldri ha valgt vekk mann og/eller barn. Ikke fordi jeg er mer prektig eller føler meg som den "perfekte mor og partner". Jeg har mine feil, mannen har sine og til og med de skjønne, skjønne barna mine har noen bittesmå feil. Og når dette barker sammen er det ikke like heldig. MEN mannen min og barna mine er meg, med unntak av foreldrene mine og søstrene mine, er det ingen andre som har formet meg så mye som menneske som dem. Jeg får alltid et sånn glassaktig blikk når noen spør om jeg elsker mannen min (helst på nett da
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 29-08-11 kl 13:31. Årsak: mot -> mor |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...I perioder føle eg meg som ei elendig aleinemamma. Eg trivast bedre i livet mitt når ungane er hos pappaen sin, men eg savne dei likevel. Men EG-EG-EG har det bedre uten barn. Ungeaktivitetar kjedar meg; sirkus, Af1, kino, svømmehall, skitur, høgtlesning av Lillesøsterbøkene. Alle dei tinga er noko eg med stor glede ser fram til å sleppe. Men å velge å aldri ha barn, det kunne eg ikkje tenkt meg.
|
|
|
|
#126 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Ville ikke valgt bort mann og barn, men jeg ville valgt rett utdannelse etter gymnaset. Da hadde jeg vært utdannet som det jeg er i dag, men for mange år siden. Dermed hadde jeg sikkert hatt bedre stillingsvern da jeg ble syk.... |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nå når jeg har har barn, så tenker jeg at jeg kunne ha levd et ganske ok liv uten barn. Men det hadde jeg nok ikke visst om jeg ikke fikk barn. Og nå når jeg har de barna jeg har, så ville jeg jo ikke ha vært de foruten. Men jeg kjenner at jeg fint kunne ha levd barnløs (frivillig), og/eller med ett barn.
|
|
|
#128 |
|
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg har nok mang en gang tenkt at mine barn hadde fortjent en bedre mor, men det virker ikke som om de er enige. Og de skal ha for at de har gjort meg til et mye bedre menneske, hvor teit det enn høres ut. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Shake it out!
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg er langt i fra verdens beste mor. Jeg har ikke verdens største tålmodighet og er ikke en sånn som setter meg på kne og forklarer alt i en mild og rolig tone. Og jeg setter pris på å bruke tid på meg selv. Jeg hadde tre mnd i sommer med unger hjemme på full tid, og jeg var overlykkelig da skolen begynte igjen.
|
|
|
#130 |
|
intro
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
Det er noe i det, ja.
|
|
|
|
#131 |
|
Mother of Dragons
|
For meg har det vært motsatt. Det har blitt mye mindre sosiale greier med meg siden vi fikk barn. Fra å møte venner 3-4 ganger i uken er nå omtrent 1 gang i uken.
|
|
|
#132 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er jeg og. Bare at for meg er det gjerne enda sjeldnere enn 1 gang i uken.
|
|
|
#133 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg har mang en gang lurt på hvordan livet mitt hadde vært nå dersom jeg hadde valgt å forlate mannen den gangen han var utro da jeg nyss var ferdig med videregående, og flyttet vekk slik jeg vurderte en stund etterpå. Men når jeg tenker meg om så er jeg nok mest familiær og glad det endte slik det gjorde og at vi giftet oss etter noen år og stiftet familie.
|
|
|
#134 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg blir glad for at noen klarer å sette så godt ord på ting. Hadde man valgt bort den gangen hadde man jo heller ikke knyttet bånd med den personen barnet er. Jeg tror ikke jeg er helt der du er, jeg er usikker fordi problemstillingen blir så hypotetisk. Men jeg er veldig klar på at skillet mellom fenomenet barn og barnet som person er vesentlig hvis man skal gjøre seg tanker rundt dette. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Drømmer
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville ikke byttet bort mann eller barn. Det er jeg helt sikker på. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg tror jeg føler som jeg gjør fordi vi var sammen lenge før vi planla barn. Vi hadde mange år der vi bare var sammen og gjorde nøyaktig som vi lystet og fikk ut rastløsheten. Da vi fikk barn var vi klare for å slå oss litt mer til ro.
|
|
|
|
#137 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg hadde en tøff start på voksenlivet med en mamma som var kreftsyk og krevde mye i to år før hun døde, og før det hadde jeg en tøff oppvekst. Jeg giftet meg som 23-åring og ble mamma som 25-åring.
|
|
|
|
#138 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Absolutt ikke, men jeg skulle gjerne ha duplisert Mazungen.... |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Det hender jeg kunne tenkt meg å bytte bort mannen, men sånn til hverdags vil jeg gjerne beholde han. Hvis jeg kunne velge selv hadde jeg nok valgt å få barn litt senere, eneren var en overraskelse for å si det sånn. De første årene var vanskelige, ikke fordi hun var en vanskelig baby (tvert i mot), men fordi jobb, stabil økonomi, hus osv ikke var helt på plass. Og siden hun kom litt plutselig var det en stor omstilling fra party-girl til mamma. Men alt ordnet seg, og toern var veldig planlagt. Jaggu har vi ikke både hus, pusekatt, jobber og bil i tillegg. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Næsj, jeg ville heller valgt å skaffet meg en utdannelse som hadde gitt meg mer penger å rutte med.
|
![]() |
|
|