|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber i barnehage - i hvertfall til ut september - og fram til da er arbeidstiden min delt opp i vakter fra klokka 6.45 på morgenkvisten og fram til klokka 17.00 på ettermiddagen.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har arbeidstid fra 08-1545, men kan flekse og av og til jobbe gjemmekontor. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
bits and pieces
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstid
Jeg tenker på gru hvordan i all verden jeg skal få ting til å gå rundt når begge to vil gå på forskjellige ting. Nå er det fotball 2 dager i uka og det er nok. Enda jeg bare står for en av kveldene.
|
|
|
|
#64 |
|
I mål
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er lærer og er i stor grad fleksibel utenom undervisning, men jeg bør være på jobb 8 timer daglig ellers holder ikke kveldene til å få ting unna. Vi er ikke helt i rytme ennå etter høststarten, men etterhvert er planen å være på jobb fra 0710 til 1510. Jeg er heldig og har veldig veldig kort vei, så da er jeg i barnehagen før halv fire. Men før hadde jeg lenger vei, og da var jeg på jobb fra kvart på sju til kvart på tre. Stod opp halv seks. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidMannen har fleksitid og jobber stort sett hjemmefra, i alle fall nå for tiden. Jeg jobber til fryktelig mye forskjellige tider, nesten ingen dag er lik. Begynner ofte sent og leverer barna sent i bhg. Men slutter også mye sent, har ofte to senvakter i uken, denne uken 3. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har 8 timers dag, fleksitid, og har stort sett jobbet 7:45-15:45. Jeg henter da i bhg, og er hjemme 16:15. Kort vei til alt.
|
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidAltså, selvfølgelig er det mer komplisert å være bare en, men det er jo mange aleneforeldre som får til sånt, så det må jo være mulig? Jeg også flekser som bare det når jeg vil, men akkurat de siste timene på ettermiddagen er de jeg jobber mest, for det er da folk begynner å våkne. (Egentlig hadde jeg ikke trengt å være på jobb før 12. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber enten 730-1530 eller 14-22. Sambo leverer om morgenen (les:930) og er hjemme senest 1800. Han jobber seg opp til 8 timer ved å jobbe hjemmefra. Jeg leverer når jeg har seinvakt. Har i tillegg i snitt en fridag i uka pga lange vakter i turnusen, da skal barna får fri eller superkorte dager. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber 8-1615 på vanlige dager, på vakt jobber jeg 15-09. Mannen jobber 8-16, men flexer. Vi har barnehagen rett ved min jobb slik at jeg rekker barnehagen før den stenger 1630 selv om jeg er ute av døra 1620. Mannen må gå 16 sharp for å rekke den. Hvis vi kjører bil, bruker vi 10-15 minutter hjem, hvis jeg sykler eller tar bussen bruker jeg fort en halvtime. Så jeg er hjemme mellom 1630 og 17 enellerannengang.
|
|
|
#71 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDager jeg henter i bhg: Jeg reiser hjemmefra kl. 06.30, er på jobb kl. 07.00, reiser fra jobb 15.00, er i bhg 15.30, er hjemme 15.45-16.00.
|
|
|
#72 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDet er klart det er mulig. Barna mine har tre aktiviteter hver, og jeg er hjemme i 17-tiden. Men det stiller altså krav til type aktivitet. Og så må man spørre seg selv om det er verdt det. Hva er viktigst - å få gå på fotballtrening, eller å ha en mor som får det litt roligere de kveldstimene?
|
|
|
#73 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har arbeidstid stort sett til 16.00, men blir av og til stående lenger fordi det er mye å gjøre og jeg ikke har samvittighet til å bare gå. Jeg har som regel fri en dag i uken, og i tillegg MYE avspasering som jeg skal ta igjen denne høsten. Som regel leverer jeg Lillebror i bhg mellom 8.30 og 9.30 og han hentes av mannen min som kan gå fra kontoret mellom 15.30 og 16.30.
|
|
|
#74 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidVi er forresten stor fan av aktiviteter i nærmiljøet etterhvert. Vi er lykkelige over kulturskole i SFO-tiden og taekwon do på nærskolen, samt skolekorpset på nærskolen. Ikke fullt så happy med sjakk på andre siden av byen, svømming i pirbadet og kulturskole i olavshallen.
|
|
|
#76 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDet blir bedre når barna blir større og mer selvgående. Man har sine timer på fotballkamper og i konsertsaler, men her kan ungene sykle til trening selv, ta bussen til tegnetimer o.l. det forenkler hverdagene mye. *hadde bare frøkna hatt ett lettere instrument hadde hun ordnet den biffen selv også* Men ja, jeg skjønner du er svett Maverick - det er hektisk nå, men det går over *tror jeg*
|
|
|
#77 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Snuppa går på kor på mandager. I fjor kjørte hun med en venninne annenhver gang, og annenhver gang passet broren min Lillebror hjemme mens jeg var med på koret. I år fortsetter vi å kjøre med venninnen annenhver gang, og så improviserer jeg de andre dagene. Pappaen hjalp til i går, og jeg kan også spørre søsteren min av og til. Men jeg kommer ikke til å legge opp til flere aktiviteter med mindre de er på skolen (og aller helst i AKS-tida). Min største utfordring er at Lillebror så lett sovner på vei til og fra ting, og så holder helvete hele natta fordi han har sovet litt på ettermiddagen.
|
|
|
|
#78 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg driver for meg sjøl, og jobber til alle døgnets tider.
|
|
|
#79 |
|
Bork bork bork
|
Dette. I perioder står jeg opp og tar bussen inn til byen klokka 0511 for å kunne stemple inn på jobb ca. klokka seks, men i mer normale tider nøyer jeg meg med å begynne en time senere. (Har altså bortimot en times reisevei; liberal fleksitidsordning er en forutsetning for at jeg kan jobbe der jeg jobber og bo der jeg bor.)
|
|
|
#80 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg blir også alltid overrasket i slike tråder...Vi jobber fullt og har fleksitid begge to. Pleier å være på jobb sånn et sted mellom 8 og 8.30. Jeg tar sjelden eller aldri lunsjpause. Pleier å dra fra jobb ca 16.00, tar ca 20 min å kjøre hjem. Det blir som regel en del ekstrajobbing på kveldstid/helg. |
|
|
|
![]() |
|
|