Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - Din arbeidstid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 08:02   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff - Din arbeidstid

Jeg leser i tråden om når folk kommer hjem, og forundres over hvor tidlig hjemme folk er.

Jeg skal jobbe 8 timer hver dag. Jeg har fleksitid, og er på jobb 7.30-15.30. Så skal jeg transportere meg selv hjem og hente i barnehagen. Derfor er jeg sjelden hjemme før 16.15 eller deromkring.

Dette er ganske seint i forhold til de andre som har svart i tråden om når man kommer hjem om ettermiddagen. Allikevel er jeg den som går desidert tidligst fra jobben min.

Mannen min jobber 9-16.30 og må jobbe litt på kvelden for å få nok arbeidstid i løpet av uka. Allikevel er han bare akkurat hjemme til kl 17 når middagen serveres.

Hvordan klarer "alle" å komme hjem så tidlig?

Gammel 06-09-11, 08:05   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - Din arbeidstid

Vi jobber fra 8-16 hver dag (lærere). I tillegg har vi en del som gjøres på kveldstid, i helger og i ferier. Siden vi bor rett i nærheten av både jobbene våre og barnehagen, er vi hjemme ca 16.15.

Tror det må være mye redusert jobbing rundt omkring.

Gammel 06-09-11, 08:07   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen jobber 8-16 på vanlige dager.
(Har ellers vakter som kan være
- 16-09 neste dag
- 08-21)
Når han er ferdig kl. 16 rekker han ikke SFO som stenger 16.30, men rekker akkurat barnehagen som stenger 17.

Jeg jobber i utgangspunktet 08-15.30, men har vaktordning som genererer en del avspasering. Av den grunn får jeg lov til å gå hjem når som helst etter 14.30 så lenge dagens arbeid er gjort. Er ikke ofte det blir 14.30, men gjerne 15.00 og da er vi hjemme før 16 også om jeg trenger å handle noe mat på veien.

Gammel 06-09-11, 08:07   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hjemmeværende, og gubben har fleksitid. Han jobber 6.30 til 14.30. Noen dager jobber han 6.30 til 15, og kan avspasere den halvtimen senere en gang. Han kjører jo utenom rushtiden og bruker 15 minutt til/fra jobb.

Gammel 06-09-11, 08:08   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber fra 0700 til 1450, pluss noe kveldsarbeid. Jeg er hjemme kl 16, med barnehagebarnet. Jeg jobber mye når jeg reiser, og sitter vanligvis lenge på jobb en ettermiddag i uka.

Teoretisk sett jobber jeg nitti prosent, altså litt redusert.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:08   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hjemme rundt 16.30 (som er samme tidspkt. bhg og sfo stenger) om jeg drar fra jobb litt over kl. 15. Møkkatrafikk ...
Jeg har fleksitid all mass på jobb, og kommer dinglende en eller annen gang på morgenen. Det kommer an på om jeg leverer eller ikke, i dag var jeg på jobb 07:45.
Jobber en del hjemme på kveld og i helger for å få det til å gå rundt.

Gammel 06-09-11, 08:10   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi har også fleksitid, men klarer likevel ikke komme så fryktelig tidlig hjem. Det tidligste jeg klarer når jeg skal hente og levere ungene og jobbe åtte timer i mellom der er 16:10.

Jeg jobber vanligvis fra 07:45 til 15:45. Da er vi hjemme sånn 16:15-16:25, avhengig av hvor enkelt det er å sanke de sammen i barnehagen og hvordan trafikken er.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:12   #8
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fleksitid og betalt lunsjpause, så arbeidsdagen er på 7,5 time. Jeg kjører til jobb og på grunn av trafikken, og ønsket om at ungene skal få kortere dager på skole/barnehage, velger jeg å starte på jobb kl 7 de fleste dagene. Da er jeg ferdig på jobb kl. 1430 og dermed er jeg relativt tidlig hjemme og får noen timer sammen med ungene på ettermiddag og kveld. Mannen i huset har også flexitid, han er den som stort sett leverer på morgenen og dermed kommer han hjem i 17-1730 tiden. Jeg har i snitt en dag i uka hvor jeg jobber lenge, type 10-12 timer, og dermed avspaserer jeg ofte noen timer på fredager, så da er vi hjemme i 14-tiden.
Vi har altså 100% stilling begge to.

Sist redigert av Heiko : 06-09-11 kl 08:27.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:17   #9
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig heldig. Jeg jobber 7 timer hver dag, noe som tilsvarer 93,33% stilling. I tillegg har jeg fleksitid, og utvidet kjernetid. Jeg må være på jobb mellom ti og to, men ut over det kan jeg styre mye selv. Jeg kan også jobbe opp til fem timer på lørdager. Men jeg kan ikke jobbe hjemmefra pga sensitive opplysninger.

Jeg er alene med barna, så jeg jobber inn timer når ungene er hos faren sin en gang i uka og annenhver helg. Før jeg ble alene jobbet jeg fullt, sju til tre.

Jeg leverer mellom halv åtte og åtte, og henter mellom kvart på og kvart over fire. Vi går hjem i rolig tempo, og er hjemme rundt halv fem.

Gammel 06-09-11, 08:20   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Jeg har dessuten sommertid og opparbeider meg en del avspasseringstimer på det.

De dagene mannen leverer så reiser jeg hjemmefra 0700 og er da på jobb før 0730 (i dag stemplet jeg meg inn 0725). Da går jeg stort sett et sted mellom 1500 og 1530, og er ferdig hentet og hjemme klokken 1630. Mannen kommer hjem mellom 1700 og 1715.

De dagene jeg leverer reiser mannen en gang mellom 0700 og 0715 og jobber til 1530. Jeg er da stort sett på jobb rett før klokken 0900, og er da ikke hjemme før nærmere 1730.

Har vi mye å gjøre så tar vi det igjen med kveldsjobbing hjemme.
Vi bruker litt tid på levering og henting av barn, men har begge reisetid til jobben på under en halv time.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:23   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan forsåvidt legge til at det er ikke noe problem å gå tidligere en dag om det er nødvendig, jeg jobber uansett nesten hver kveld og har et timeregnskap som ikke akkurat går i minus, og jeg er veldig glad for at jeg har den muligheten.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:23   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jobber 100%, er på jobb 7.30 og går 15.30. Har 7 minuttter reisevei med bil, mot køen begge veier.
Det er så luksus nå når jeg ikke henter i barnehagen lengre, han har jo blitt skolegutt. Parkerer hjemme og går til skolen og henter.
Vi er hjemme rundt 16.15 og middagen står på bordet til før klokka 17.

Gammel 06-09-11, 08:25   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på jobben til 16.30 på onsdag som er den store møtedagen - da er jeg hjemme 17.00. De andre dagene drar jeg fra jobb 15.30 og er hjemme etter å ha hentet barn kl. 16.00. Mannen er hjemme kl. 17.00, noen ganger senere.

Både mann og jeg jobber en god del utenom dette også.

Det er vel kanskje en del som jobber deltid? Det er ihvertfall ikke mange barn igjen på SFO den dagen jeg henter 16.30. Fleksitid er jo også fint - i de tilfellene jeg vet om hvor begge har det, kan man gjøre det sånn at én begynner sent og den andre slutter tidlig. Mange har også hjemmekontor, noe som gir mer fleksibilitet i hverdagen.

Gammel 06-09-11, 08:28   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også på det. Jeg har arbeidstid som deg, og med 25 minutter på toget, og 15 minutter å gå til og fra toget, så er jeg hjemmefra i nesten 10 timer daglig.

Det blir litt bedre om noen uker, når jobben flytter. Men det er en grunn til at jeg jobber 80 %. Med sånne dager hele uken er det aldri tid til foreldresamtaler, frisørbesøk og lignende. Heldigvis har jeg for første gang en arbeidsgiver som gir meg fri for å gå til legen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:28   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen jobber fra 8.30-15.30 og jobber rett ved siden av skolen til eldste. Han bruker 5 min på å komme hjem. Jeg jobber fra 8-15 sånn ca, en dag lenger. Bruker ca 15 min hjem fra jobb.

Vi jobber 100 % begge to, jeg er lærer, han jobber/eier firma sammen med brødrene sine og kan ha det veldig fleksibelt i forhold til unger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:28   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobber turnus: Stort sett er alle dagvaktene mine fra 7.00-15.00 og kveldsvaktene mine fra 14.45-22.30. Pr i dag er det lite variasjon på vaktene men det er varslet turnusendringer så jeg vet ikke hva som skjer etterhvert.

Mannen jobber også turnus: 08.00-08.00 dagen etter. Han har faktisk også noen 8-16 vakter.

Gammel 06-09-11, 08:30   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ca 33,5 timer i uka bundet på jobben. Jeg starter 8.15, og slutter tidlig noen dager og sent andre dager. I tillegg har jeg 10 timer som jeg styrer med selv. Der tar jeg noe på jobben om morgenen (ca 2 timer fordelt utover i uka), noe på jobben etter bundet arbeidstid (varierer med arbeidsmengde, men som regel minst 2-3 uketimer), og resten + det ekstra som måtte trenges for å bli ferdig hjemme om kvelden og i helgene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:34   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Normalt reiser jeg hjemmefra ca syv og er hjemme igjen en gang mellom halv fem og seks, eller seinere. Noen ganger er jeg hjemme tidlig, men da må jeg jobbe hjemmefra. :nektet å svare i den andre tråden:

Da jeg var alene med barnehagebarn var jeg alltid hjemme senest halv fire, men da tok jeg igjen de tapte timene på kvelden og i helgene.

Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:36   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurte også på det samme som Tjorven. Jeg har "alltid" hatt jobb 8-16. Bortsett fra i sommer da jeg var vikar på et kontor som stengte 15 og det var jammen deilig med den ekstra timen fri på ettermiddagen.

Før i verden, for lenge lenge siden da storebror var liten så hadde han barnehageplass på tettstedet der mannen min jobbet. De fleste foreldrene var enten sykepleiere eller lærere, så hvis jeg en sjelden gang skulle hente han i barnehagen ble klokka halv fem før jeg rakk dit, og da hadde han alltid vært aleine den siste timen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:37   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i det offentlige og har arbeidstid 8-15 om sommeren og 8-15.45 om vinteren. Jeg er hjemme med jentene til de går på skolen og kommer derfor sjelden før 8.30. Jeg opparbeider meg plusstid ved å ha noen lange dager innimellom og ved å jobbe hjemme om kvelden. Vanligvis går jeg fra jobb ca kl. 16. Ettersom mine barn er skolebarn og går hjem selv så kan jeg da være hjemme ca kl. 16.30.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.