|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?[quote=Billa;2945721]Nei, jeg leste hva HI skrev, og jeg hadde løst det annerledes. Kan hende det hadde gått veldig fint, og at den sjenerte gutten hadde hatt flere å forholde seg til på skolen fremover fordi han hadde fått blitt bedre kjent med (og trygg på) nabokompisen også. Det er mulig å gi unger retningslinjer for besøk og lek, og i dette tilfellet det ville være naturlig å gi noen klare beskjeder for hva som gjalt med tanke på felles lek og "alle skal med".
![]() |
#82 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Nå gadd jeg ikke lese hele tråden, for jeg syns hovedpoenget var vel hva HI gjorde i dette ene tilfellet.
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein Sist redigert av Amelie : 03-09-11 kl 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg kan avvise barn som ringer på dersom det ikke passer; vi skal spise, gjøre lekser, på trening, legge oss! eller har besøk av fetterne fra en annen by.
![]() |
#85 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg blir litt svett av "selvfølgelig avviser jeg aldri barn"-svarene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?I din situasjon hadde jeg nok avvist, men om man synes det er vanskelig, så hadde jeg sagt klart i fra at gutt nr 3 at han kan komme inn å leke med de to andre på DERES premiser, og ikke komme inn for å ta over leken!!
![]() |
#89 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Her hadde jeg også sagt at det ikke at det passet med flere. Det gjør jo strengt tatt heller ikke det når det ikke er plass til flere i bilen. Så fremst du da ikke skal putte den ekstra ungen i bagasjerommet....
![]() |
#90 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg avviser aldri i utgangspunktet, alle barn må få en sjanse. Dersom det viser seg at vedkommende ikke kan oppføre seg, blir den sendt på dør etter en eller to advarsler som jeg varsler om på forhånd. (Nå gjelder ikke dette cafe, kino og lignende.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg har nektet mellomste gutten min å leke med to bestemte gutter samtidig.
![]() |
#93 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg har enda ikke avvist nabobarna når de har kommet, men jeg har heller aldri hatt dem med på aktiviteter, selv om de kom på besøk rett før vi skulle reise og de hadde lyst. De er ikke så store enda, 5 og 3 år, så jeg ønsker ikke det ansvaret enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
© All rights reserved
|
Da ville jeg svart det første, og til og med kanskje droppet den siste setningen om å være med en annen gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Kjekt å lese om forskjellige tanker om dette temaet! Mye jeg ikke hadde tenkt på den måten noen av dere skriver. Sist redigert av guttemamma : 07-09-11 kl 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg leste også i et av svarene (husker ikke hvor) at dersom to kompiser lekte sammen og ikke den tredje fikk være med så var den gutten helt alene uten noen å leke med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Men spiller det ingen rolle om barnet er en ensom ulv, eller en som like gjerne kan leke med Per i nabohuset som med din Pål, og som har 0 problemer med å avvise selv ved neste korsvei? Vi avviser til og med barn når det ikke er andre inne hos oss, er det også feil? Jeg diskriminerer ingen, og er bombesikker på at det aldri er en gutt som blir avvist mer enn andre. Når man bor i et barnerikt strøk, er man bare nødt til å sette foten ned iblant, selv om vi i 90 % av tilfellene sier ja til at folk kan komme inn. Og mine barn er inkluderende som bare det, for det har de fått skryt av på utviklingssamtalen, så det så! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Passiv
|
![]() Sv: Avviser du barn som ringer på?Jeg mener ihvertfall av hele mitt hjerte at folk som ikke bor her ikke kan bestemme hva som skal skje eller hvem som skal oppholde seg i dette huset ene og alene ved å trykke på en ringeknapp. Den som bor her velger. Velger han blodig urettferdig over tid så tas det tak. Sist han tok et valg var valget å spørre guttungen som hang i gata om han ville bli med i leken sammen med de syv femteklassingene som var i gang "fordi han så trist ut og han pleier ikke å ha noen å leke med, det gjorde ikke noe at han bare er en andreklassing". |
![]() |
![]() |
#99 |
awesom
|
Jepp!
![]() |
|
|