Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avviser du barn som ringer på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-11, 18:34   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Avviser du barn som ringer på?

2.klassingen har besøk av en gutt på trinnet. Gutten har aldri vært her før, er litt sjenert og nå er de godt i gang med legoen! Guttene har egentlig aldri lekt sammen på skolen heller, de fant bare ut at i dag skulle de besøke hverandre og bli litt kjent!!!! :-)

Naboen vår går i samme klasse som gutten vår. Han kom på døra nå og ringte på og jeg sa at det ikke passet å leke med gutten vår idag.

Nå har jeg dårlig samvittighet for å ha avvist han.

Hva ville dere ha gjort?

1. Sluppet inn nabogutten, noe som nesten helt sikkert hadde ført til krangling pga vår gutt og naboen klarer ikke leke tre stykker. Enten det eller så hadde de vår gutt og naboen (som egentlig er bestiser) overtatt leken og den "nye" gutten blitt satt utenfor.

2. Sagt at det ikke passet i dag.

3. Noen bedre ideer?

Hva gjør dere når barnet deres har besøk og dere vet at de leker best kun to stykker?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:41   #2
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Avviser du barn som ringer på?

Jeg ville sagt at det ikke passet i dag.
Ja, jeg avviser barn som ringer på når det ikke passer. Mannen mener at alle skal få komme inn alltid, men jeg mener at det er greit å ha regler (ikke når vi spiser, lekser, avtalte besøk, etter kl 19.). Vi har ofte huset og hagen fullt av unger, så det er ikke sånn at jeg alltid sier nei. I din situasjon ville jeg gjort som du slik at disse to får tid til å bli ordentlig kjent. Så kan man heller leke alle tre (eller kanskje med en til) en annen gang.

Gammel 01-09-11, 18:43   #3
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hadde helt klart sagt at det ikke passer.

Gammel 01-09-11, 18:44   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde nok også sagt at det ikke passer i den settingen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:46   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde helt klart sagt at det ikke passet i dag, og heller bedt ham komme tilbake i morgen. Noen ganger må man skjerme leken.

Gammel 01-09-11, 18:47   #6
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

2. Sagt at det ikke passet i dag.
Ja, jeg avviser.
Bonusbarna til broren min har nå begynt å komme på døra hver dag, og de vil gjerne bli lenge. Av og til passer det faktisk ikke. Vi skal gjøre lekser, har andre aktiviteter, skal spise middag eller andre ting. Kanskje er det bare det at jeg er sliten, og at det alltid blir mye bråk etterhvert. Jeg må da ha retten til å si at det ikke passer??

Gammel 01-09-11, 18:47   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville sagt at det ikke passer.

Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:48   #8
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Synes det er så vanskelig når kompisen i nabohuset alltid kommer når gutten vår har besøk. Virker som om han står i vinduet og følger med. Han er her alltid, hver dag stort sett.

Men selv om vi er naboer skal det vel ikke alltid være sånn at han skal få komme inn alltid? Han avviser vår gutt, og blir sur når vi avviser han.

Det endte med at jeg slapp han inn når han kom nå gang nr 2 og spurte så fint om han og kunne få være med å leke med lego. Angrer allerede, men høres ut som om de leker fint, enn så lenge.

Tror jeg må bli flinkere å si nei.

Men hva sier dere? "nei, det passer ikke" gutten: "hvorfor ikke", "kan ikke jeg og leke med dem".

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:49   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg avviser ikke fordi han har andre barn på besøk men jeg kan fint si nei om det ikke passer for oss.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 18:53   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ungene får administrere seg selv, men jeg kan finne på å si nei til å ha store gjenger inne fordi jeg selv ikke vil.

Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 19:03   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har hendt jeg har sagt at det ikke passer om det dukker opp barn på døra og Guttungen er i veldig god lek med andre kompiser. Det har noe med å vite hvilke barn som omgås bedre sammen enn andre. Jeg vet f.eks at en kombinasjon av gutter er oppskriften på kaos og krangel, og det hender jeg ikke orker det styret akkurat der og da.

Gammel 01-09-11, 20:26   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Hadde nok også sagt at det ikke passer i den settingen.

signerer..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:30   #13
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg avviser aldri.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:31   #14
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg avviser ikke fordi han har andre barn på besøk men jeg kan fint si nei om det ikke passer for oss.

Det kan vi også, men det blir noe helt annet syns jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:34   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har samme problemstilling her, og enn så lenge har jeg ikke avvist nabogutten helt. Han kommer stort sett på døra hver dag og så er de enten her eller der.

Den dagen storebror hadde med besøk sa jeg at de kunne leke sammen etter middagen. Så jeg lot storebror og venninnen leke sammen alene 20 min før middag og så lekte alle sammen etterpå, det tenker jeg må være greit.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:40   #16
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

I din situasjon hadde jeg sagt at det ikke passet. Prøver å aldri avvise, for det er ikke så ofte det kommer unger her.

2. klassingen min blir avvist rett som det er, og får beskjed om at den han vil besøke ikke vil ha besøk av han. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det...

Gammel 01-09-11, 20:42   #17
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi sier igrunnen aldri nei. Om det blir konflikter, eller de ikke klarer å løse hvordan de skal leke, så prøver vi heller å hjelpe dem med det.

Jeg tenker at de må klare å leke sammen enten de er 2, 3 eller 8.

Om det absolutt ikke skulle passe for oss av en eller annen grunn, så kunne jeg ha "avvist" (setter det i hermetegn, for jeg synes ikke alltid det er å avvise å si nei)

Gammel 01-09-11, 20:44   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Vi sier igrunnen aldri nei. Om det blir konflikter, eller de ikke klarer å løse hvordan de skal leke, så prøver vi heller å hjelpe dem med det.

Jeg tenker at de må klare å leke sammen enten de er 2, 3 eller 8.

Om det absolutt ikke skulle passe for oss av en eller annen grunn, så kunne jeg ha "avvist" (setter det i hermetegn, for jeg synes ikke alltid det er å avvise å si nei)

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:48   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg avviser nesten aldri. Men så er det sjelden vi har konflikter, her er huset stort sett fylt med unger hver eneste dag. Hvis vi skal noe så sier jeg jo at det ikke passer. Også har jeg sagt nei til nabojenta en del ganger når ingen av ungene er hjemme, hvis jeg først har barnefri vil jeg helst ikke ha andres barn på besøk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:58   #20
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Passer det ikke så sier jeg det jo som det er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.