|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Jeg kan godt utsette leggetiden, men gutta begynner å bli litt store. I forhold til hvem som kan legge dem så har vi vel et knippe med tanter, onkler, nevøer og bestemor i Max 5 min avstand med bil. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Hvem som helst, egentlig. Men så er barna 9 og 15 år da.
|
|
|
#24 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Har ingen her vi bor. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Legging setter vi bare bort til besterforeldre og tanter og onkler, tror jeg. Til nød au pairen, men da gjør vi dem ferdig før vi drar.
|
|
|
#26 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Hvem som helst egentlig, så lenge det er noen jeg kjenner. Barna bryr seg ikke om det er noen de kjenner eller ikke, og de er særdeles enkle å legge. Minste kan fint finne på å legge seg selv hvis hun syns det drøyer for lenge. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?For oss hadde det vært uproblematisk å utsette leggingen 1,5 time.
|
|
|
#28 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Vi har gode besteforeldre og søsken av oss som kan passe, evnt litt mer krise kan vi be venner. Men nå er ungene 6 og 9 år og det er ikke det samme som når de var mindre, de kan godt være lenger oppe f.eks hvis legging er vanskelig. Er det et viktig møte så har vi sjelden problemer med å ordne det. Er ungene over 4 år kan de som regel tåle å være oppe til vi kommer hjem, dersom møtet ikke varer veldig sent. Barnevakten kan jo evnt lage kveldsmat, ordne pysj, vask og tannpuss så de er klare.
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Ungene er vanligvis ganske greie å legge, så hvem som helst som vil kan være barnevakt her. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Vi har besteforeldre i nærheten, så da blir stort sett dem brukt. Om de ikke hadde vært her, så kunne nok fint en nabo ha lagt storebror. Lillebror er jeg mer skeptisk til. Utsetting av leggetid går greit med storebror nå, med lillbror betyr det overtrøtt unge og skriking i mange timer.
|
|
|
|
#31 |
|
Leser
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Da barna var små var det bare jeg, mannen, to venner av meg og en fast barnevakt som la dem. Litt tilfeldig at det ble slik, jeg kunne nok ha fått tak i flere hvis jeg hadde prøvd. Nå er de så store at de godt kan være hjemme et par timer alene hvis det kniper om.
|
|
|
#32 |
|
anglofil
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Hvem det nå en måtte være som sitter barnevakt legger vesla. Hun er 8 år og legger seg jo selv på en måte. Ikke har vi noen faste ritualer rundt leggetid heller som gjør at det skulle være vanskelig for andre å legge henne.
|
|
|
#33 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Vi har to sett besteforeldre i samme kommune, som gjerne kan legge. Mine foreldre har passet så mye, så det går i alle fall bra. Min søster har lagt ham en gang, mens vi var på kino, men da hadde hun og Pjotten grått like mye, tror jeg.
|
|
|
|
#34 |
|
heimføing
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Ingen. Eller jeg "lar" sikkert hvem som helst, men har ingen barnevakter og har aldri hatt det. Nå har jeg riktignok "fri" halve tiden da, så det er ikke noe særlig behov heller. Sist redigert av -ea- : 12-09-11 kl 20:35. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?I praksis bare besteforeldre, men de stiller til gjengjeld veldig ofte opp når det kniper og kommer på kort varsel. I prinsippet hvem som helst som fikk passe dem ellers, men jeg hadde nok gått på naboer først hvis det var krise. Jeg kjenner naboene godt og det er mennesker i omtrent samme situasjon.
|
|
|
#36 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Ja, jeg kunne glatt utsatt leggetid en halvtime om det måtte til for å få kommet på et møte jeg burde være på.
|
|
|
#37 |
|
Trøtt
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Besteforeldre og tanter og onkler kan legge. Tror nok at et par av mine venninner også kunne vært hos henne ved leggetid uten problemer. Hun er 5.
|
|
|
#38 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Det er ikke barebare å legge Knøtteliten, men min mor klarer det.
|
|
|
#39 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Besteforeldrene eller tanta. Har ei på 15 jeg kan spørre også.
|
|
|
#40 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Besteforeldre, onkler og tante. |
|
|
|
![]() |
|
|