Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Like kjoler - søtt eller sært?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 14:10   #21
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Like kjoler - søtt eller sært?

Jeg lurte også på dette med tvilling-klær og spurte et vennepar om det. Jeg fikk da til svar at det var praktisk. Hvorfor vites fremdeles ikke.

Gammel 14-09-11, 14:10   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men sånn litt på siden.
Hvorfor er det så mange som kler tvillinger likt da?
Jeg synes det ser litt rart ut.. hvorfor to som er født på samme dag må være kledd likt, når ikke resten av familien er det?

Jeg synes også det ser rart ut. Vi kjenner flere som kler søsken likt, og sjansen er jo da stor for at bare en av dem egentlig passer antrekket.

Min mor var tilhenger av like antrekk til meg og min søster. Jeg er mørk og liten, hun var stor og lys. Unødvendig å si at minst én av oss så grufull ut i klærne.

Gammel 14-09-11, 14:11   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, den moren har lite kjøpt stoff på salg!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:12   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Litt spezielt ja....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:14   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er morsomt å matche toern og treern hos meg. De er jo tvillinger med seks års mellomrom. Prikk like nesten. Men med ikke helt ubetydelig størrelsesforskjell.

Ulempen med å kjøpe like klær til tette søsken er forresten at den stakkaren som kommer som nr 2 må gå med samme klærne i flere år.

Gammel 14-09-11, 14:14   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du syns det er søtt syns jeg drit og dra til hva andre mener.
Jeg er sånn som syns det kan være innmari søtt, gitt det rette plagget og situasjonen. jeg kler ofte jentene mine i like klær i selskaper og sånn, og jeg og eldstejenta har hatt like jakker.

Gammel 14-09-11, 14:16   #27
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde ikke tenkt noe over det, om jeg ikke så det på dere samtidig.

Jentene her i huset har glede av å ha like kjoler, men det blir jo litt annet. Men sikkert noe som mener noe om det også, uten at det bryr meg nevneverdig. De bruker jo heller ikke nødvendigvis plaggene sammen eller samtidig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:17   #28
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hadde ikke tenkt noe over det, om jeg ikke så det på dere samtidig.

Poenget her var vel å bruke de samtidig, var det ikke? Om ikke skjønner jeg ikke spørsmålet, tror jeg. Om det er teit at dere har like kjoler hengende i skapet, det kan det da ikke alvorlig talt være noen som mener.

Gammel 14-09-11, 14:18   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser egentlig ikke problemet med at du kler deg likt som datteren din hvis du syns det er hyggelig. Dere trenger jo ikke ha på kjolene samtidig, da. Men alvorlig talt - har du tenkt å betale sååå mye for en kjole hun vokser ut av på null komma svisj?

Gammel 14-09-11, 14:20   #30
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte boblejakke til Storesøster for et par år siden. Jeg likte den så godt at jeg kjøpte tilsvarende til meg selv fordi den også fantes i voksenstørrelse. Så får vi bare gå rundt og være sære. Storesøster har vel vært bare sånn passe begeistret.

Det hender noen av jentene har like kjoler også, men oftere før enn nå. Det gjør meg vel teit også i tillegg til sær.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:22   #31
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg kjøpte boblejakke til Storesøster for et par år siden. Jeg likte den så godt at jeg kjøpte tilsvarende til meg selv fordi den også fantes i voksenstørrelse. Så får vi bare gå rundt og være sære. Storesøster har vel vært bare sånn passe begeistret.

Det hender noen av jentene har like kjoler også, men oftere før enn nå. Det gjør meg vel teit også i tillegg til sær.

Jeg er jo allerede både utrendy og gøy på håret, så teit og sær er vel bare å forvente fra meg

Gammel 14-09-11, 14:22   #32
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg lurte også på dette med tvilling-klær og spurte et vennepar om det. Jeg fikk da til svar at det var praktisk. Hvorfor vites fremdeles ikke.

Det kan være man har tvillinger som er veldig opptatt av at det ikke skal være forskjell også, har jeg sett. Om ikke de har på seg plaggene samtidig kan det være viktig at man kan hvis man vil, visstnok. (Min erfaring er fra nabotvillinger i oppveksten, som sjeldent kledde seg likt men som ikke taklet at den ene hadde klær den andre ikke hadde.)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:22   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Veldig praktisk, fordi da har man et påskudd for hvorfor man sier feil navn til dem, antagelig. "Joda, klart mamma ser forskjell på dere, men, eh, dere hadde så like gensere på!"

Gammel 14-09-11, 14:23   #34
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Poenget her var vel å bruke de samtidig, var det ikke? Om ikke skjønner jeg ikke spørsmålet, tror jeg. Om det er teit at dere har like kjoler hengende i skapet, det kan det da ikke alvorlig talt være noen som mener.

Men kjolen vil jo sikkert være fin på barnet, uavhengig om moren har den på. Å kjøpe noe bare for at man skal matche mor og barn i ny og ne, og ikke bruke den ved andre anledninger ville for meg være rart ja. Er det en fin kjole som tilfeldigvis er lik den mor har, så kan man ja - bruke den samtidig om det er settinger det er litt morsomt, og ellers bruke dem hver for seg. Egentlig ikke et problem.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:23   #35
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Gutta mine har ofte like skjorter og slips, men det er fordi DE vil.
Blir alltid feil hvis den ene får en annen type, jeg veksler mellom når de bruker
det, men av og til er de like i selskaper.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:23   #36
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg er jo allerede både utrendy og gøy på håret, så teit og sær er vel bare å forvente fra meg

Jeg har det egentlig ganske godt med meg selv, selv om jeg altså er både teit og sær. Håper du også har det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:25   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten lilla el naturalista-støvletter, så jeg kan ikke tiltros noe i klesveien.

Gammel 14-09-11, 14:26   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg har det egentlig ganske godt med meg selv, selv om jeg altså er både teit og sær. Håper du også har det.

Veldig. Bedre jo særere jeg blir, ser det ut som.

Gammel 14-09-11, 14:27   #39
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har forresten lilla el naturalista-støvletter, så jeg kan ikke tiltros noe i klesveien.

you and me

Gammel 14-09-11, 14:27   #40
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Det kan være man har tvillinger som er veldig opptatt av at det ikke skal være forskjell også, har jeg sett. Om ikke de har på seg plaggene samtidig kan det være viktig at man kan hvis man vil, visstnok. (Min erfaring er fra nabotvillinger i oppveksten, som sjeldent kledde seg likt men som ikke taklet at den ene hadde klær den andre ikke hadde.)

Her har du mine tvillinger. Jeg går til store anstrengelser for å finne like fine jakker/bukser/sko/sekker etc, kommer hjem og presenterer stolt funnet, hvor begge stuper mot den ene og helst ikke vil ha den andre. Klart det løser seg og de kan ikke alltid få det de vil ha mest, men man har det i bakhodet når man handler og da er det lett å falle for fristelsen til å kjøpe likt. De har likt regntøy, Lindex hadde bare et type regntøy i den sorten, like sko, alt annet som evt skulle være likt av bruker de forskjellige dager, slik at det blir ikke så tydelig for andre. Men hadde de kunne valgt selv, så hadde de endt opp likt 90% av tiden, siden mor bestemmer så langt så blir det kanskje 15% av tiden.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.