|
|
#461 |
|
Metallica!!
|
Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2
Nei, det har ikke vært automatikk i det tidligere. Reservasjonene er greie, det er veldig kjekt å kunne styre hva man vil ha opp i hjem feeden. Men i den rullemenyen som ligger på siden av feeden, den som oppdaterer seg hver gang noen gjør noe, (helt til høyre) der popper det opp ting og tang. Jeg hadde plutselig tilgang til ganske personlige bilder til noen jeg har felles venn med, og jeg vet veldig godt at dette ikke er bilder hun hadde tenkt å dele med meg i alle fall. Grunnen til at jeg fikk tilgang? Fordi vår felles venn hadde kommentert bildet... Det er ikke greit for meg.
|
|
#462 |
|
fri
|
Det kan godt være du kunne ha sett bildene før også, bare at den ikke kom opp i feeden? Det har lenge vært sånn at dersom albumeieren ikke har satt begrensninger på akkurat det albumet, men kun har en felles begrensning på hvem som får se bildenene man legger ut, så vil venner av venner som kommenterer bilder se bildene. Det er ikke bare sånn at nå er bare disse kommentarene mer synlige/tilgjengelige for andre? |
|
|
|
|
#463 |
|
Pauset
|
Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2Jeg syntes Facebook driter seg ut når de gjør endringer uten å annonsere det med STORE BOKSTAVER så alle får greie på at det er endringer i gjære. |
|
|
|
|
#464 |
|
Pauset
|
Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2Hadde jeg ikke administrert en gruppe for jobben på FB så tror jeg at jeg hadde pakket sakene mine og reist derfra for godt. G+ ser for meg ut som et bedre alternativ. Enn så lenge får jeg la være å si og gjøre ting som ikke tåler dagens lys. |
|
|
|
|
#465 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp.
|
|
#466 |
|
Metallica!!
|
Nope! Jeg har aldri hatt muligheten til å se akkurat den personens bilder før.
|
|
#467 |
|
fri
|
Man har ikke kunnet se selve albumet med mindre en felles venn har kommentert noe. Og det har som regel ikke kommet opp i feeden før, kun på din venns vegg. Jeg har kunnet se bilder hos andre fordi felles venner har kommentert albumer, men ikke kunnet se bilder ellers. |
|
|
|
|
#468 |
|
Ikke om du gikk inn på deres felles venns profil og klikket deg inn der det sto at "x har kommentert y's bilde" heller?
|
|
#470 |
|
Da høres det i grunnen ut som om y har gjort noe med innstillingene til bildene sine. For det er det som til syvende og sist gjør sånn at du kan se dem -eller ikke.
|
|
#471 |
|
|
Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2I topfeed har det alltid kome opp om andre har kommentert bilder eller statuser, og då har ein hatt tilgong til bilde eller album om dei ikkje har reservert tilgangen. Det same gjaldt statuser og. Men no er vel forskjellen at newsfeed og topfeed er slått saman til live. Er nok mange som har fått seg ein aha- opplevelse no.
|
|
#472 |
|
Metallica!!
|
Det er jo det jeg prøver å si at det er ikke slik lengre! Det spiller ingen rolle om jeg har som innstilling at kun mine venner skal se bildene mine, hvis en av dem kommenterer et av mine bilder er det bildet/albumet tilgjengelig for dennes venner og via den der live feeden. Ikke via profilen men live feeden.
Jeg snakker om bilder/andre ting man har reservert tilgang på.
|
|
#473 |
|
Ah, sånn ja. Hvis det er tilfelle, og det er det nok, er det faktisk sånn at jeg vurderer å melde meg ut av hele greia.
|
|
#475 |
|
Metallica!!
|
|
|
#476 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2Eh! Den var spesiell, Interference. |
|
|
|
|
#478 |
|
Yes, we can!!
|
Så venners venner kan lese min status i det en av mine venner kommenterer på dem? Må ha teskje, visst.
|
|
#479 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Ja det kan se slik ut, dessverre.
|
|