Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook - statusmeldinger, del 2

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 13:19   #461
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men sånn har det jo alltid vært? Det nye nå er at man ikke får det rett i feeden og at man kan reservere seg mot det. Eller?

Jeg har fjernet de som har bedt om det i statusen sin, og så syns jeg det er strålende å kunne fjerne haken for "games" på de vennene som spiller mye.

Nei, det har ikke vært automatikk i det tidligere. Reservasjonene er greie, det er veldig kjekt å kunne styre hva man vil ha opp i hjem feeden. Men i den rullemenyen som ligger på siden av feeden, den som oppdaterer seg hver gang noen gjør noe, (helt til høyre) der popper det opp ting og tang. Jeg hadde plutselig tilgang til ganske personlige bilder til noen jeg har felles venn med, og jeg vet veldig godt at dette ikke er bilder hun hadde tenkt å dele med meg i alle fall. Grunnen til at jeg fikk tilgang? Fordi vår felles venn hadde kommentert bildet... Det er ikke greit for meg.

Gammel 25-09-11, 14:20   #462
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nei, det har ikke vært automatikk i det tidligere. Reservasjonene er greie, det er veldig kjekt å kunne styre hva man vil ha opp i hjem feeden. Men i den rullemenyen som ligger på siden av feeden, den som oppdaterer seg hver gang noen gjør noe, (helt til høyre) der popper det opp ting og tang. Jeg hadde plutselig tilgang til ganske personlige bilder til noen jeg har felles venn med, og jeg vet veldig godt at dette ikke er bilder hun hadde tenkt å dele med meg i alle fall. Grunnen til at jeg fikk tilgang? Fordi vår felles venn hadde kommentert bildet... Det er ikke greit for meg.

Det kan godt være du kunne ha sett bildene før også, bare at den ikke kom opp i feeden? Det har lenge vært sånn at dersom albumeieren ikke har satt begrensninger på akkurat det albumet, men kun har en felles begrensning på hvem som får se bildenene man legger ut, så vil venner av venner som kommenterer bilder se bildene. Det er ikke bare sånn at nå er bare disse kommentarene mer synlige/tilgjengelige for andre?

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 25-09-11, 14:24   #463
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes Facebook driter seg ut når de gjør endringer uten å annonsere det med STORE BOKSTAVER så alle får greie på at det er endringer i gjære.

All fuzzen med de nye endringene skjønner jeg ikke helt. Når man er på nett med fullt navn og bilde, poster bilder og øser ut. Det er enkelt for de som vil og utnytte informasjonen din. Oddsen for at det blir en av vennene dine er nok større enn at det skjer fra Facebook eller en tredjepart. Sånn vurderer jeg det med mine godt over 400 venner.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 25-09-11, 14:29   #464
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg ikke administrert en gruppe for jobben på FB så tror jeg at jeg hadde pakket sakene mine og reist derfra for godt. G+ ser for meg ut som et bedre alternativ. Enn så lenge får jeg la være å si og gjøre ting som ikke tåler dagens lys.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 25-09-11, 14:35   #465
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det kan godt være du kunne ha sett bildene før også, bare at den ikke kom opp i feeden? Det har lenge vært sånn at dersom albumeieren ikke har satt begrensninger på akkurat det albumet, men kun har en felles begrensning på hvem som får se bildenene man legger ut, så vil venner av venner som kommenterer bilder se bildene. Det er ikke bare sånn at nå er bare disse kommentarene mer synlige/tilgjengelige for andre?

Jepp.

Gammel 25-09-11, 14:36   #466
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Nope! Jeg har aldri hatt muligheten til å se akkurat den personens bilder før.

Gammel 25-09-11, 14:40   #467
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har ikke kunnet se selve albumet med mindre en felles venn har kommentert noe. Og det har som regel ikke kommet opp i feeden før, kun på din venns vegg. Jeg har kunnet se bilder hos andre fordi felles venner har kommentert albumer, men ikke kunnet se bilder ellers.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 25-09-11, 14:41   #468
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke om du gikk inn på deres felles venns profil og klikket deg inn der det sto at "x har kommentert y's bilde" heller?

Gammel 25-09-11, 14:44   #469
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Ikke om du gikk inn på deres felles venns profil og klikket deg inn der det sto at "x har kommentert y's bilde" heller?

Nei.

Gammel 25-09-11, 14:47   #470
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Nei.

Da høres det i grunnen ut som om y har gjort noe med innstillingene til bildene sine. For det er det som til syvende og sist gjør sånn at du kan se dem -eller ikke.

Gammel 25-09-11, 14:57   #471
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I topfeed har det alltid kome opp om andre har kommentert bilder eller statuser, og då har ein hatt tilgong til bilde eller album om dei ikkje har reservert tilgangen. Det same gjaldt statuser og. Men no er vel forskjellen at newsfeed og topfeed er slått saman til live. Er nok mange som har fått seg ein aha- opplevelse no.

Gammel 25-09-11, 15:17   #472
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Da høres det i grunnen ut som om y har gjort noe med innstillingene til bildene sine. For det er det som til syvende og sist gjør sånn at du kan se dem -eller ikke.

Det er jo det jeg prøver å si at det er ikke slik lengre! Det spiller ingen rolle om jeg har som innstilling at kun mine venner skal se bildene mine, hvis en av dem kommenterer et av mine bilder er det bildet/albumet tilgjengelig for dennes venner og via den der live feeden. Ikke via profilen men live feeden.
Jeg kan feks fremdeles ikke klikke meg inn på det aktuelle bildet gjennom profilen til min venn, men jeg kan klikke meg inn via live feeden. Skjønner?

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

I topfeed har det alltid kome opp om andre har kommentert bilder eller statuser, og då har ein hatt tilgong til bilde eller album om dei ikkje har reservert tilgangen. Det same gjaldt statuser og. Men no er vel forskjellen at newsfeed og topfeed er slått saman til live. Er nok mange som har fått seg ein aha- opplevelse no.

Jeg snakker om bilder/andre ting man har reservert tilgang på.

Gammel 25-09-11, 15:40   #473
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Det er jo det jeg prøver å si at det er ikke slik lengre! Det spiller ingen rolle om jeg har som innstilling at kun mine venner skal se bildene mine, hvis en av dem kommenterer et av mine bilder er det bildet/albumet tilgjengelig for dennes venner og via den der live feeden. Ikke via profilen men live feeden.
Jeg kan feks fremdeles ikke klikke meg inn på det aktuelle bildet gjennom profilen til min venn, men jeg kan klikke meg inn via live feeden. Skjønner?

Ah, sånn ja. Hvis det er tilfelle, og det er det nok, er det faktisk sånn at jeg vurderer å melde meg ut av hele greia.

Gammel 25-09-11, 16:25   #474
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Ah, sånn ja. Hvis det er tilfelle, og det er det nok, er det faktisk sånn at jeg vurderer å melde meg ut av hele greia.

Jeg håper jo at de fikser på det.

Gammel 25-09-11, 18:58   #475
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Sitat:

Dirty dishes prove I feed my child, Messy floors prove that I let my kid have fun. Piles of clothes prove I keep my child in clean clothes, a messy bathroom proves that I bath my child. So, next time you walk into my house and see a mess, think twice before you judge! ... Keep this going, if you're a parent

Gammel 25-09-11, 19:38   #476
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eh! Den var spesiell, Interference.

Kreps-77 er ikke aktiv  
Gammel 25-09-11, 19:54   #477
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jah, jeg må innrømme at jeg fikk litt sånn "hva pokker foregår her" tanker av den statusen.

Gammel 25-09-11, 22:06   #478
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kan ikke lese dine statuser, men dine kommentarer hos alle andre. Både statuser, bilder etc. Og hvis da noen kommenterer på et av dine bilder, så har plutselig masse andre tilgang til det bildet.

Så venners venner kan lese min status i det en av mine venner kommenterer på dem? Må ha teskje, visst.

Gammel 25-09-11, 22:13   #479
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Så venners venner kan lese min status i det en av mine venner kommenterer på dem? Må ha teskje, visst.

Ja det kan se slik ut, dessverre.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 25-09-11, 22:24   #480
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Min single FB-venninne rider igjen:

Sitat:

Den første sangleken vi lærte på skolen var : "Ta den ring og la den vandre, fra den ene til den andre"....
Så lurer de på hvorfor skilsmissestatistikken er så høy.....:-))))

LaBanga er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.