|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)
Føler at det overdrives litt vel mye her |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er (så klart) enig i den. Jeg synes også jeg ser at jeg hadde kontaktet SFO om dette, så fremt det ikke lå allergi til grunn. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Hvis SFO damen begynner å klippe barna synes jeg du bør si fra. :konstruktiv:
|
|
|
#64 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)For guds skyld, ikke si et ord til den stakkars SFO-damen. Tilbakemeldinger og synspunkt på aktiviteter er direkte sårende og opprivende mot mennesker som er satt til å tilbringe store deler av dagen med barna deres. Så bare knug og knytt magefølelsen til en klump og klistre på et smil til SFO-gudinne , og prøv så godt du kan å støtte opp under årets kakesalg, som i år skal samle inn penger til å installere strippestang i gymsalen.
|
|
|
#65 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Med mindre det skjedde hver dag, hadde jeg ikke reagert. Det var neppe vondt ment.
|
|
|
#66 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#67 |
|
Tittel og tittel....
|
Okei, da misforsto jeg , for jeg tolket det innlegget jeg kommenterte at det gjaldt voksensminke.
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Eg hadde nok tenkt mitt, men hadde neppe nemnt det om det skjedde ein gang. Mine barn er atopiske, så eg er svært nøyen på kva dei får på huden. Ein anna sak er at sminke er ein av mine kampsaker, spesielt siden jentenene på småskulen glatt sprader rundt på fritida med så mykje sminke i ansiktet at dei ser ut som ein regnboge. Antagelegvis ser foreldrene på det som leik, men eg gjer ikkje det. Små jenter trenger ikkje å bruka sminke.
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg kan ikke se et problem i verden med å si fra at ungen min ikke skal sminkes slik. Dette er en sak der dere har holdninger i familien deres, og disse ønsker dere å gjennomføre. Jeg ser tilsvarende ikke noe problem med å ta opp om de spiser kake hver dag der, om de ikke kler på ungene ute på vinteren, håndhygiene og andre ting man ønsker skal fungere på SFO. Også er jeg enig i at man ikke kliner egen sminke på andre. Det er uhygienisk. |
|
|
|
#70 |
|
Borte
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg ville ikke reagert på det, men så har min datter foreløpig ikke maset om å sminke seg i skoletiden - utrolig nok. Dessuten skal det være store ting for at jeg skal nekte min datter å delta i noe på skolen som de andre barna er en del av.
|
|
|
#71 |
|
Er frisk!
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg ville heller ikke synes det var bra om ungen kom hjem med sminke. Absolutt ikke. Jeg liker det ikke når hun kommer med neglelakk fra bestemoren sin heller, jeg.
|
|
|
|
#72 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Nå har jeg, nær sagt heldigvis, ingen kamp med min guttunge om det er greit å sminke seg eller ikke, men jeg syns at om du mener det er en uting at ditt barn har fått sminke i Sfo-tiden, så bør det være lov å nevne det, på en hyggelig måte, at det du helst ser det ikke skjer igjen.
|
|
|
#73 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Her i huset er det å få sminke seg (eller meg) stor stas. Jeg hadde ikke blitt grinete hvis de hadde lekt og kost seg med det på sfo altså. Jeg hadde nok heller tenkt at så fint at en voksen har tid til å være med ungene på det. Supert.
|
|
|
#74 |
|
Textrovert
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg personlig hadde ikke reagert, men dersom du ikke liker det, så går det jo an å ta det opp på en ok måte. Som Irma sier, man trenger kanskje ikke stille opp med balltre, men det er da bedre å nevne det enn å gå rundt og ergre seg. Og hadde jeg vært SFO-ansatt, så hadde jeg faktisk likt å få høre det dersom jeg gjorde noe som foreldrene reagerte på. Det er sikkert flere ting jeg ville ha reagert på som andre foreldre sikkert trekker på skuldrene av, men hvis det er et viktig tema for MEG, så synes jeg det er viktig å si i fra at jeg ikke ønsker at MITT barn skal utsettes for dette (eks. dersom en ansatt drakk slankeshake og tok med seg barna i prepareringen av dette "måltidet", e.l.). Sikkert helt ok for andre, IKKE ok for meg.
|
|
|
#75 |
|
Glamorøs
|
Ta seg til rette på ungene ved å gi dem teatersminke?
Jeg syns ikke man skal gå ut i fra at alle i hele verden vet hva det vil si å være atopiker, særlig fordi det innebærer veldig mye forskjellige fra person til person. Nå sier du i et senere innlegg at det ikke bare gjelder VOKSENsminke, men at du også hadde reagert negativt på teatersminke. Er det virkelig så fryktelig vanskelig å si i fra at man ikke ønsker at barnet skal sminkes?
|
|
|
#77 |
|
Textrovert
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Enig med Tallulah. Jeg blir helt oppgitt over folks "det burde da ikke være nødvending å si fra om at ..."-holdning. Det er så navlebeskuende.
|
|
|
#78 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Ja, jeg synes du overragerer. Jeg villle tenkt at det sikkert var en gøy (om enn noe tankeløs) greie som ble gjort. HVis det stadig gjentar seg, er det en annen sak, da kan du jo si fra på en hyggelige måte, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Glamorøs
|
Her var ikke snakk om å liste opp, det var snakk om å si "H*n er atopiker, og tåler ikke sminke". I stedet for å bare si "H*n er atopiker" og gå ut i fra at alle i hele verden vet hva det innebærer. Interference ville ikke ha noe av teatersminke heller.
|
|
|
#80 |
|
Glamorøs
|
Igjen, mitt svar var til Interference, ikke som en generell kommentar på HI. Interference ville ikke at de ansatte tok seg til rette på barnet, og mente at dette innebar både voksensminke og teatersminke:
Hun mente at det holdt å si at barnet var atopiker, og mente at hun ikke burde trenge å slenge på "og skal derfor ikke ha sminke".
|
![]() |
|
|