|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Tredjeklassingen min kom i dag hjem med mørkebrune øyenbryn og rougesminkede kinn. Hun har da blitt sminket av en av de ansatte på SFO, en ny dame, i følge åtteåringen. Jeg ble litt muggen, fordi vi har hatt sminke-diskusjonen flere ganger her hjemme, og her gjelder regelen om at sminke kun er til Halloween og karneval frem til hun blir en god del år eldre. (Foreløpig har vi sagt ungdomsskolen.) Jentene på SFO hadde visst stått i kø for å bli sminket. Er det veldig surmaget av meg å skrive en liten mail til lederen av SFO og forklare at vi ikke setter pris på at vårt barn blir sminket? Jeg tenker at noen barn kan jo være allergiske, og jeg antar at det hadde vært kjipt å få hjem et barn fullt av eksem... Nå er riktignok ikke mitt barn allergisk, men det kunne jo ikke SFO-damen vite. Det blir egentlig litt sånn prinsippsak for meg. Sminke er ikke for barn annet enn karneval og halloween, og eventuelle forestillinger av ulike slag.
![]() |
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg synes det er litt surmaget, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Ja, jeg syns du overreagerer. Dersom det skjer ofte så hadde jeg irritert meg også, men som en engangshendelse så er det vel ikke så mye mer enn en lek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg syns ikke at det er surmaget. Jeg syns at det er helt på sin plass å gi bekjed om det. En ting er at mine barn lett reagerer på slike ting, i hvert slike billig ting. Det har aldri vært i mine tanker at jeg må gi beskjed til SFO at de ikke skal sminke de. For så små barn bruker ikke sminke. På en annen side syns jeg ikke at vanlig sminke har noe på en sfo å gjøre. Sminke er personlig og skal ikke brukes av flere. Hvis man bruker mascara på et barn så kan man ikke bruke den på et annet. Det er grunnleggende hygienske prinsipper. Samme med leppestift. Jeg er helt enig i at barn og sminke ikke hører sammen.
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)
Slik jeg leser hovedinnlegget kan det like godt være typ karnevalssminke, det står at kinnene var rougsminkede og øyenbrynene brune. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Både i barnehagen og på SFO får ungene jevnlig teatersminke. Altså en sommerfugl på kinnet eller noe sånt. Det reagerer jeg ikke på.
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Hadde ikke reagert så negativt på dette. Hun som har gjort det har vel sikkert ikke tenkt sånn. Sur mail fra forelder allerede første uka høres kjipt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg synes du er surmaget, ja. Det er forskjell på å få lov til å gå med sminke på skolen og det å bli sminket av en voksen dame som aktivitet på SFO. Det er vel bare å forklare henne forskjellen hvis hun skulle ville fortsette? (som jeg antar er det du er bekymret for?)
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)
Enig i den. De syntes sikkert det var stor stas at en voksen tok seg tid til dette. Jeg antar hun ikke har tid hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Ja. Jeg synes du overreagerer. Så sant det ikke er lebestift eller mascara eller at ditt barn reagerer på produkter.
![]() |
#15 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Dette høres da bare gøy ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg (som ikke bruker sminke selv og som har atopiske barn) hadde ikke reagert på dette. Litt slækk må de få synes jeg.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg hadde ikke reagert. Jeg har jevnlige sminke-diskusjoner med min 9-åring, som er kjempesur siden hun ikke får gå med sminke, men reagerer ikke hvis hun kommer hjem fra skolen (eller naboen) med sminke. Blir det hver dag er det noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg synes sånt er utrolig teit selv, sikkert fordi jeg aldri syntes sånn var morsomt som barn. Men jeg antar det var frivillig og at jenta di hadde lyst. Hadde ikke tatt det opp med mindre det skjedde stadig vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Ja, du overreagerer. Man må velge sine kamper. Litt sminke er vel ganske bagatellmessig, sett i øyemed at dette bare har skjedd en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Ingen kampsak for meg, så jeg hadde ikke reagert.
![]() |
![]() |
|
|