Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerfri marsipan

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 00:57   #41
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri marsipan

Takk for tips- men Ski blir like langt unna her som Sandvika
Jeg bor på øvre Romerike

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

De har i helsekosten på Ski storsenter, den som ligger i første etasje.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 10:36   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Coop mega-butikkene har noe av Cavalier sitt i hvert fall, kanskje Ultra også? Øvre Romerike.... De burde vel ha det i Lillestrøm et sted?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 10:53   #43
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Skal sjekke Mega. Takk for tips

Gammel 24-10-11, 14:01   #44
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel tråd men søkte på google etter sukkerfri marsipan og havnet jo seff her

Mann har bursdag om 3 uker, og turbo han ønsket marsipankake til da (de bruker som oftest å ønske en kake hver uansett hvem som har bursdag)

Turbo har fruktosemalabsorpsjon så han tåler verken vanlig sukker eller fruktose.
Men kan spise splenda og druesukker. Men jeg får ikke til å lage marsipan selv av splenda eller druesukker,den får rar kosistens og blir ikke god.

Så tenkte kanskje å prøve denne.. Er den god? Kan den brukes som marsipanlokk på kake?

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Lavkarbomarsipan:

125 g mandelmel
drøyt 1 dl splenda
1/2 ts tragant
1 liten eggehvite
2 ss grand marnier (frivillig)

50 g mørk sjokolade (minimum 70%)
1/2 ts cocosa

Splendaen kjøres i blender så den får meliskonsistens. Bland mandelmel, tragant og splenda. Visp eggehviten litt og rør inn melblandingen sammen med grand marnier.

Sjokoladetrekk: smelt sjokoladen i varmebad sammen med cocosa. Dypp marsipanen opp i og sett kaldt så det stivner.

Og her er en godbit til:

100 gram mørk sjokolade
50 eller deromkring gram cocosa
Splenda etter smak
vaniljedråper

Smeltes over vannbad. Finn frem et brett for frysing av isterninger og legg mandler eller valnøtter nedi. Hell over sjokoladeblandingen og sett kaldt så det stivner.

Gammel 24-10-11, 14:05   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Har noen konkrete forslag om hvor jeg kan få kjøpt ferdig sukkerfri marsipan ? Jeg har ringt litt rundt her, og ingen har hørt om det i det hele tatt. Heller ikke på helsekosten
Skulle ha hatt en pølse liggende til et nødsfall

Helsekosten på CC-Vest har hvertfall hatt. Men det kan ikke brukes til lokk synes jeg, det er/blir veldig fort klissent.

På Kinsarvik på sandvika storsenter har de digert utvalg av alt mulig rar, men jeg kan ikke si jeg har sett sukkerfri marsipan der

Ja også så jeg _nå_ at det var en eldgammel tråd

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:24   #46
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

- ja men nå er det jo snart jul, så den er jo like aktuell enda
Tusen takk for svar- skal sjekke der.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Helsekosten på CC-Vest har hvertfall hatt. Men det kan ikke brukes til lokk synes jeg, det er/blir veldig fort klissent.

På Kinsarvik på sandvika storsenter har de digert utvalg av alt mulig rar, men jeg kan ikke si jeg har sett sukkerfri marsipan der

Ja også så jeg _nå_ at det var en eldgammel tråd

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.