Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerfri marsipan

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-09, 13:08   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri marsipan

Her er det hvertfall endel godt:

Mat, bakst og desserter uten sukker

Gammel 04-12-09, 13:09   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må forresten ha døde smaksløker eller noe, for jeg kjenner ikke den der "kalde" smaken dere snakker om i Sukrin? Jeg bruker bare det (de gangene jeg ikke bruker sukker) og det funker finfint til det meste. Laget faktisk en ostekake til et selskap en gang, der brukte jeg kun Sukrin og alle ville ha oppskriften.

Gammel 04-12-09, 13:13   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det med hvilke søtstøffer som ikke påvirker blodsukkeret.

Sukrin, splenda, stevia og bjørkesøt skal ikke påvirke blodsukkeret.
Fruktose er langsommere og påvirker blodsukkeret i mindre grad enn vanlig sukker, og er i så måte bra og greit å bruke. Men det er et men der. For mye av denne kan være uheldig, og gjøre det lettere å få diabetes (mye fortere enn ved inntak av mye vanlig sukker), så det er lurt å bruke det sjelden og ikke erstatte et stort sukkerinntak med fruktose.

Gammel 04-12-09, 13:21   #24
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg mistenker at fruktinntaket mitt under svangerskapet her har vært med på å gjøre at jeg har fått svangerskapsdiabetes.

Skal jammen se på de oppskriftene så kanskje jeg også kan mumse litt begrenset til jul

Gammel 04-12-09, 13:27   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg må forresten ha døde smaksløker eller noe, for jeg kjenner ikke den der "kalde" smaken dere snakker om i Sukrin? Jeg bruker bare det (de gangene jeg ikke bruker sukker) og det funker finfint til det meste. Laget faktisk en ostekake til et selskap en gang, der brukte jeg kun Sukrin og alle ville ha oppskriften.

Helt enig, jeg har kun positive erfaringer med Sukrin! Jeg bruker imidlertid en god del mindre av Sukrin enn jeg ville brukt av vanlig sukker, kanskje det ikke fungerer så godt hvis en bruker hele mengden? Jeg søter også mye med vanlig frukt heller enn fruktose, og smakssetter med kanel, kardemomme og vanilje. Samboeren synes ikke alltid det er søtt nok, men for meg er det kjempesøtt.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 13:28   #26
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Her er det hvertfall endel godt:

Mat, bakst og desserter uten sukker

Der var det jammen en delfiakake jeg kan spise og gitt

Takk Iset

Gammel 04-12-09, 13:38   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Cavalier sin smaker forøvrig helt fantastisk. Den er mye bedre enn de aller fleste med sukker.

Sånn i tilfelle dere ikke tar helt av på kjøkkenet mener jeg.

Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 13:39   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Cavalier sin marsipan er dødsgod ja. Men regn med fødselssmerter og renneræv om dere forspiser dere. *been there, done that*

Gammel 04-12-09, 14:00   #29
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Cavalier sin marsipan er dødsgod ja. Men regn med fødselssmerter og renneræv om dere forspiser dere. *been there, done that*

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 14:47   #30
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sukkerfri marsipan

Jeg skal lage meg marsipan med sukrin, det påvirker iallefall ikke blodsukkeret.

Gammel 04-12-09, 16:34   #31
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

åh tusen takk til dere alle som deler oppskrifter og tips

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 16:44   #32
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Åh, nå ble jeg fryktelig glad for at jeg ikke kjøpte marsipanen i dag, all den tid jeg skal på julebord i morgen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 16:47   #33
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Det hadde vært noe, ja....

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Åh, nå ble jeg fryktelig glad for at jeg ikke kjøpte marsipanen i dag, all den tid jeg skal på julebord i morgen.

Gammel 04-12-09, 19:52   #34
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Da har jeg laget Georgines marsipan. Dog uten trangant, for det hadde jeg ikke. Men det smaker skikkelig godt uansett
Har dyppet i sjokolade fra sukkerfritt, og nå står det til kjøling. Lagde også noen kransekakefingre etter samme oppskrift, og de smakte også riktig så godt

Gammel 04-12-09, 19:53   #35
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Har noen konkrete forslag om hvor jeg kan få kjøpt ferdig sukkerfri marsipan ? Jeg har ringt litt rundt her, og ingen har hørt om det i det hele tatt. Heller ikke på helsekosten
Skulle ha hatt en pølse liggende til et nødsfall

Gammel 04-12-09, 19:55   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi solgte det hvertfall da jeg jobbet i helsekostkjeden Life. Og jeg har sett det på Ultra, mener jeg å huske. Men sjekk hos Life, om de ikke har det inne ber du dem sjekke i bestillingsbøkene sine. Både Helios og Alternativ mat skal ha det, så det kan bestilles.

Gammel 04-12-09, 22:59   #37
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Life på senteret her hadde ikke engang hørt om det

Gammel 04-12-09, 23:11   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hæ? Hva slags nolduser jobber der? Uansett så har grossistene deres det, så de kan bestille det. Herlighet, dersom en kunde kom inn der jeg jobbet før og skulle ha noe jeg ikke hadde hørt om, sjekket jeg alltid grossist-bestillingsbøkene nøye for å se om det fantes der, og om det gjorde det tok jeg det enten inn i hyllene, eller bestilte det direkte for kunden mot depositum (halv betaling på forhånd).

Bor du nær Oslo? På Sanvika-senteret har de Dropsen, og Dropsen her har hvertfall alt av Cavalier inne.

Gammel 05-12-09, 00:50   #39
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Ja de er litt rare de som jober der kan man si ....
Jeg bor nær Oslo, men på andre siden av byen. Skal prøve å huske det neste gang jeg er på den kanten
Takk for tips i allefall

Hæ? Hva slags nolduser jobber der? Uansett så har grossistene deres det, så de kan bestille det. Herlighet, dersom en kunde kom inn der jeg jobbet før og skulle ha noe jeg ikke hadde hørt om, sjekket jeg alltid grossist-bestillingsbøkene nøye for å se om det fantes der, og om det gjorde det tok jeg det enten inn i hyllene, eller bestilte det direkte for kunden mot depositum (halv betaling på forhånd).

Bor du nær Oslo? På Sanvika-senteret har de Dropsen, og Dropsen her har hvertfall alt av Cavalier inne.

Gammel 05-12-09, 00:55   #40
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

De har i helsekosten på Ski storsenter, den som ligger i første etasje.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.