|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Når drikker dere brus til maten? | |||
| Vi drikker brus til maten på lørdager |
|
28 | 13,93% |
| Vi drikker brus til maten på søndager |
|
0 | 0% |
| Vi drikker brus til maten lørdager og søndager |
|
37 | 18,41% |
| Vi drikker brus andre dager enn lørdag og søndag |
|
18 | 8,96% |
| Vi drikker ikke brus til maten |
|
34 | 16,92% |
| Vi drikker ikke brus i det hele tatt |
|
23 | 11,44% |
| Varierer veldig, men stort sett bare én dag |
|
27 | 13,43% |
| Ingen av alternativene passer; spesifiser i tråd |
|
34 | 16,92% |
| Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Det blir ofte brus til mat i helgene. Helg kan være fredag, lørdag og søndag, alle dager og ingen dager |
|
|
|
|
|
#82 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?
Noen gang regulerer slikt seg helt selv. Snuppa har akkurat begynt å like brus. Hun nærmer seg 7 år. Foreløpig liker hun bare fanta, men jeg tenker at hun kan få cola nå hvis hun vil.
|
|
|
|
#83 |
|
Yes, we can!!
|
Denne syns jeg var litt snedig. Hva er typisk brusmat og hvorfor? Er det av smaksgrunner eller tradisjon (at både brus og taco er klassisk helgemat)?
|
|
|
#84 |
|
flisespikker
|
Fastfood er typisk brusmat, vil jeg si. Pizza kan jeg også se, i alle fall amerikansk type pizza. Men biff?
|
|
|
#85 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg drikker brus når det faller meg inn, det gjør sambo også. Men det er ikke så ofte lenger. Vi drikker det mest når vi er på besøk og får det tilbudt der, ikke hjemme. Barna synes brus er for sterkt, og drikker ikke brus i det hele tatt.
|
|
|
#86 |
|
Glamorøs
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg tenker at "brus-mat" er en kulturell greie. Pizza, taco og biff har vært typisk helgemat i Norge siden søttitallet (bortsett fra tacoen som kom på slutten av åttitallet?) og da har man drukket brus til, siden det ikke var noe man gjorde i ukedagene.
|
|
|
#87 |
|
geskjeftig
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Her er det bare mannen som drikker brus, og han drikker den ikke til maten, men gjerne til kveldskos. Stort sett i helgene, men av og til i uka også. Vi har SodaStream, så mye av dette er bare vann med kullsyre.
|
|
|
#88 |
|
Søt og rar
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Nei, egentlig ikke. Vi har blåbærsaft til grøten på lørdag.
|
|
|
#90 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker brus (Cola eller Solo) kun "dagen derpå", og de har det vært få av de siste tre årene, etter at Liten begynte å vokse i magen. Ellers er det ekstremt sjelden jeg har lyst på brus. Farris og annen mineralvann drikkes det mye av. Liten har smakt brus, men er ikke spesielt begeistret. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Her er det i grunn kun jeg som drikker brus.
|
|
|
#92 |
|
koko
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi drikker så godt som aldri brus til maten. Ikke fordi vi har en ikke brus-greie, men fordi den som serverer mat her i heimen (altså jeg) ikke synes brus og mat er godt sammen.
|
|
|
#93 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Lite brus i denne heimen. Av og til hvis vi har pizza/taco, men ikke hver uke. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Jeg tenker ikke på farris eller annet sprudlevann, med eller uten smak, som brus.
|
|
|
#95 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Mine får farris, bonaqua eller vann med kullsyre, det er brus hjemme hos oss. En gang av og til får de sukkerholdig brus, da stort sett i forbindelse med bursdager. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Å ja for oss er det typisk brusmat. Taco smaker mye bedre med cola syns jeg. Og junk-food og pizza hører det med brus.Mens pasta er absolutt best med vann. Til risengrynsgrøt hører det med saft.
|
|
|
#97 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ja, det gjør vi.
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Vi voksne og ungene drikker brus til pizzaen lørdag kveld. Ungene får ikke så mye. En sjelden gang drikker vi brus til middag om søndagen, kommer litt an på hva vi har til middag.
|
|
|
|
#99 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Nei, det er sjelden at vi drikker brus til maten. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker dere brus til maten i helgene?Ungene (og vi) drikker brus til maten på fredag. Vi har pizza til middag hver fredag. Så får de ett glass på lørdag (hvis det er igjen noe av flaska fra fredag) til barnetv/film og lørdagsgodt.
|
![]() |
|
|